• madelyn

Bra hotell i Göteborg?

Hej alla Göteborgsbrudar!

Jag behöver lite tips på bra och prisvärda hotell i centrala Göteborg! Ska på Robbie Williams-konsert i juli 2006

• Svar på tråden Bra hotell i Göteborg?
  • junibrud2006

Gå in på www.goteborg.com, klicka på boende och slå in datum. Jag fick upp massor av lediga hotell 2 juli - bla Hotell Liseberg Heden nära Avenyn och Gothia Towers vid Scandinavium - när jag sökte lite på skoj. Det fanns ävet ett par något billigare hotell en bit utanför city. Lycka till !!!

• Lins

Vi gick också in på nätet och sökte så och fick upp några riktigt bra alternativ, men när man sen ringde så var det fullbokat. Dom uppdaterar tydligen inte sina sidor så ofta...

• junibrud2006

Aha. Men ni kan inte boka via den sidan då?

• madelyn

herregud vad fullt det är!

• Still waiting

Här kommer mitt tips: Hotell Erika på Danska Vägen. Det är promenadavstånd till Scandinavium. Skickar med deras webbadress. www.hotelerika.se

• junibrud2006

Ett annat tips är Hotell Nice, ett mindre pensionat nära Scandinavium. Trevligt och mysigt med gratis parkering och bra priser. www.hotelnice.se

• frostybride

Liseberg Heden är ett mysigt hotell

Testa även Lisebergs andra hotell, Barken Viking.
    Det ligger nere i hamnen så det är ju inte jättenära konserten men det är väldigt mysigt

Du hittar dem båda på liseberg.se

• Delicatoboll

Spar hotell gårda, inte precis vid ullevi men ett toppen hotell och det tar ca 10-15 min att gå. Det är inte svindyrt heller och de har jättegod frukost!!!!

www.sparhotel.se/

tryck på våra hotell och sen gårda.

• June20

Kan inte rekomendera varken Scandic Crown el Spar Gårda jag vet nämligen hur de städar hotelrummen och det är äkligt!
    -En som vart i städet och tyvärr vet hotelens små hemligheter!

Scandic Crown hade jag enbart bott på Svitvåningen för att verkligen vara säker på att det var RENT och inte fullt med damm, hår,hudavlagringar i dusch/bad. Städerskan på den våningen vet vad rent betyder och är perfektionist.
    Det är inte jämt städerskans fel för hotelet har inte rustats upp på jätte länge o har äkliga gammla heltäckningsmattor som inte blir hyper rena bara för att de har tvättdammsugare etc.
    Spar Gårda har ett ännu äkligare sätt att städa på och jag vill helst inte nämna det.

Samt städerskorna följer ju enbart instruktioner angående visa saker efter husfrun och hon efter högsta hönsen.
    Vi ska inte tala om hur sällan de tvättar överkasten på de flesta hotellen.

Jag vill själv ha en ren svit när jag o min m2b ska ha det fint o trevligt efter bröllops festen men jag bävar för vilket hotel man ska välja.

Jag tycker annars att Panorama är ett mycket trevligt ställe, kan hända det var fullbokat eftersom det är så nära till konserten. Heden o Barken Viking är ok, det var det ialf när jag var på gymn o praktiserade där även i städet. Vanilj är tydligen rätt nice också...kanske Hotel Eggers?

Ett annat hotel folk ska undvika som håller på o förfaller på insidan är Allén. Jag har aldrig i hela mit liv sett en sådan äklig dusch i koridåren(om man inte räknar vad städdamerna på kanal5 programet hittar hemma hos folk). Det är bara att riva det kaklet och sanitera.

Hoppas du hittar något rent ställe!
    *tittar o sucktar avensjukt på dina Robbie biljetter* :/

• madelyn

June20,

Tack för informationen! Jag mailade till Panorama och kollade ifall de har rum. Har inte fått svar än.

• höst-05

June20:
    Uuh, vad äckligt det låter. Du måste berätta hur dom gör när dom städar! Är säkert super-hemskt att höra, men jag vill gärna veta......

• madelyn

Suck ingen lycka än vad gäller hotellrum.. nåja det kanske löser sig senare i vår?

• June20

Kan ge nåt exempel på hur en del kan göra:

*Tvättar enbart överkasten när de finns synliga fläckar på dem annars bara en gång om året på en genomgång. När så många olika människor anvd samma saker så har de en tindens att bli smuttsiga snabbare än hemma hos dig o mig så man borde tycka de tvättar dem oftare?? men nej!
    *en del tar en handuk o diskar glasen i badrummet med enbart lite vatten för att "spara på naturen o pengar för medel"!!! Hallååååå? blääää...Denna handuk byts kanske på var 10e-15e rum! Tänk all tandkräm o annat äkel för folk som ev lägger sina löständer i dessa. Jag skulle inte ens röra ett sådant glas om ja bodde på hotel.
    En del andra hotel har vettet att skaffa sig en diskmaskin för just detta o diska om dem om det inte funka första gången för tandkräm är jobbigt o få bort.
    *En del anser det e bättre att bara dammsuga o sen moppa upp hår mm från badrumsgolvet o byter moppen var 5e-10e rum men jag själv bytte moppar var 3e rum, det är seriöst svårt o få upp håret o det är mycket hår, samt jag hade jämt en rad me toapapper ihop lindat i fickan som jag tog av en bit o sen stälde mig på knäna o kontroll kollade golvet efter hårstrån för att gäster inte skulle bli äklade o jag ville ha ett RENT badrum.
    *Många missar att det fasnar schampo klet på visa ställen i duschen som under kranen o sådant sen hänger det där o formas till droppar som kalksten gör i grottor. Finns andra ställen de missar med som räknas som "baksidor el undersidor".
    *Jag var på ett hotel i Sthlms området i sommras o städerskan hade missat att någon hade satt en stor snorkråka på kaklet där?!!! De hade även missat detta med klet överallt i badrummet o de hade inte dammsugit under sängarna,fanns hårklämma o massvis med damm under, så jag ringde direkt till husfrun o bad dem städa upp detta!
    Allvarligt ska ja sitta på toan o titta på nåns snorkråka på väggen? Vi hade beställt DD o såg att sängarna inte stod brevid varan så vi ville flytta ihop dem det var då vi upptäckte hårkläman o dammet.
    *att de flesta rutin dammar tavlor 1gng i veckan är helt ok för det gör man ju hemma men kanske man borde göra 2ggr i veckan...men det beror helt på belägning av hotelet.

Nu har ni fått höra en del av de äkligaste sakerna ialf.

• madelyn

Blääää vad äckligt!!!

• norrasmåland

hej. Visst är det hemskt hur vissa hotell blir städade. och en gång i tiden var jag också hotelstäderska. Man blir liksom arbetsskadad när man är ute o bor på hotel. ser skiten där många andra inte ser den mm..

bea

• June20

Jo men även om man är arbetsskadad sen efteråt så tycker jag ingen ska behöva sitta o titta på en snorkråka....;)

Svar på tråden Bra hotell i Göteborg?