• Vikbobrud

    sommar2006: norrköpingsbrudar sökes!

    Vad kul! Du får gärna ta med dig den om du vill. Inspiration behövs det här...

  • Vikbobrud

    Oj, vad kul att så många ville hänga med på fika. Min tanke med träffen är att det bara är för blivande brudar, alltså inte med respektive. Jag hoppas det är ok. Får se hur många vi blir, det ska väl inte bli problem med platser, kan annars ringa o kolla om de kan hålla ett bord. Brukar ju vara mycket folk emellanåt.

    Gonatt!

  • Vikbobrud

    Hej tjejer,
    imorgon fika kl 17 på choklad&muffins.
    De som kommer är:
    pysselpassion
    fialott
    snötrollet
    tomas tös
    helenkl
    och jag förstås

    stämmer detta?
    Det ska bli roligt, tar med mig en pärm eller nåt att ha i handen.

  • Vikbobrud

    Hej brudar! Tack för en trevlig fika. Som fialott skrev, så var det väldigt roligt att äntligen få se era ansikten.

    Kände att jag hade hur mycket som helst som jag ville prata om och att det är skönt att få träffa andra som befinner sig i samma situation så att man inte tröttar ut familj och vänner med en massa tjat om bröllop.

    Bröllopsnojig: ja, vi var 6 som dök upp, 5 brudar + tärna:) Vart tog du vägen?

    Med risk för att bli tjatig: det är ett bröllopsevent på lördag kl.17 i Strömparken. På Cissis skin and beauty har de mer info.

    Ha en bra dag!

  • Vikbobrud

    Helenekl: Nu kom jag på vad du glömde igår, du skulle ju berätta något för oss som absolut inte din tärna fick höra!

  • Vikbobrud

    Tomas tös:Trevligt med en sådan utförlig presentation här på tråden:) hihi

    helenekl: haha! jag gillar det, men ska ni bara stå och headbanga då eller?

  • Vikbobrud

    Hej alla. Måste bara berätta om bröllopseventet i helgen. Jättemysigt med mingel, mousserande och snittar samt provsmakning av tårta. Inte som en mässa, utan alla modeller gick omkring bland gästerna och atmosfären var mer personlig och varm. Eller hur pysselpassion? Det var bara synd att modellerna inte visste så mycket om vad de hade på sig.

    Fialott: bra länk! Vet du om typsnitten går att ladda ner? Tyckte om "Aunt Elizabeth" ;)

    Hur går det med inbjudningarna? När ni börjar bli färdiga kanske ni vill dela mer er av dem så att vi andra kan få lite inspiration? Vid vår fika hade Pysselpassion massor av fina kort och festprogram, kanske något fler kan ta del av vid nästa träff.

    Ha en bra dag!

  • Vikbobrud

    ja, det kan vara lite segt på denna tråd ibland, men det får ju vi brudar fixa så det blir bättre! Eller hur?

    tomas tös: på eventet i lördags var Johansson & Schöttle där och visade sina egendesignade ringar, jättefina och väldigt speciella. Och dyra. Så 6500kr låter jättebra, men tänk på vad du får för pengarna. Jag menar inte att vara en pessimist, men det är bra att kolla upp sånt. Alla vi brudar vill ha det mesta till ett lågt pris, men då får man också kolla noga på vad man får för pengarna. Vi beställde våra ringar från Schalins efter mycket velande... men så hade en butik 10 % på dem och vi slog till. Nästa dag så kollade jag på "guldgruvan" på nätet och där hade de samma ringar för ett par tusenlappar billigare. Sånt är livet. Fast i för sig hade jag aldrig vågat köpa dem via nätet ändå. I alla fall så har jag läst lite på olika trådar här att det finns olika sätt att kolla kvalitet etc. Ska du ha stenar i ringen? Och ska ni ha ringar båda två? Alltså får din blilvande också en till ring? Det ville jag också att min skulle ha, men han tyckte det var glänste tillräckligt om vänsterhanden:)

    fialott: jag valde ett ganska tjockt papper som fanns färdigskuret på Kontorab. Sedan så köpte jag inlagan i en annan färg som var något tunnare. Tiimari har ju annars väldigt fina mulberry-papper som ger en romantisk känsla. Mina kommer att vara ganska rena i stil, medan jag väljer ett mer vågat typsnitt. Tror jag, ändrar mig tusen gånger:)

  • Vikbobrud

    En liten tårtfråga: vi har tänkt att ha 3-rätters + tårta. Hur många här är det som kommer att ha en i flera våningar eller har någon tänkt att skippa den helt? Vi måste bara ha tårta eftersom vi älskar sötsaker och sånt:) men det känns tungt med tårta efter en rejäl middag. Kan man kanske ta en frukttallrik eller dylikt till dessert och skippa kaffe, sedan ta tårta och kaffe?

  • Vikbobrud

    Var inne på Lindahls och kollade priser.
    Ca 25 kr biten och man kunde välja att ha olika smaker på varje våning. Fyndigt!

  • Vikbobrud

    Jag var där innan jul och kollade, det är ju från 25 kr och uppåt. Det beror ju helt på vilka smaker och fyllning man vill ha och det påverkar priset. Tjejen bakom disken hade varit på ett bröllop med flera våningar och de var från Lindahls, olika smaker och annat gott.

    Måste säga att jag tycker att sockerbagarna är lite dyra, det är ju 40kr/bit. Fast deras tårtor kanske är finare och kanske har man mer att välja mellan.

  • Vikbobrud

    Hej alla ni som ska ut och prova kläder.
    Ska försöka beskriva lite kortfattat kring det utbud som finns här i stan:

    Rafaela: stort utbud, olika märken, men jag tycker inte de varit så tillmötesgående. Prisklass:+++

    Petrés: bra service, begränsat utbud dvs mycket Nixa. Prisklass: ++

    Norrköpings brud och bal: stort utbud, samma ägare som rafaela, men lite billigare utbud. Prisklass: +

    Ella brud och fest: har inte varit där, men hört att de har stort utbud av tärnklänningar. Prisklass: +

    Igelkotten: stort utbud, många tärnklänningar, finns inte mycket brudkläder i lager, men det finns att beställa. Bra service. Prisklass: +++

    Har försökt att klassa genom prisklasser, hoppas ni förstår vad jag menar. Det finns ju förstås både billigare och dyrare på varje ställe. Lycka till i djungeln;)

  • Vikbobrud

    Hej, det känns som att det var länge sen man var här inne. Skulle gärna följa med på provsmakning, men kan ej på onsdag. Är dock gärna med på en ev. träff snart.

    I helgen köpte vi äntligen en mörk kostym till min blivande. Var i Göteborg på bröllopsmässan och passade samtidigt på att shoppa. Det blev en Boss, superstiligt! :) Så skönt att få det avklarat, nu är det bara min utstyrsel kvar. Hur går det för er?

Svar på tråden sommar2006: norrköpingsbrudar sökes!