Baileys???
Jag har alltid mina flaskor hemskt länge. Efter de är öppnade har jag dem minst ett år.
Det har de aldrig tagit någon skada av. Har du dem då oöppnade, så håller de sig ju mycket längre.
Själv förvarar jag dem i rumstemperatur.
Jag har alltid mina flaskor hemskt länge. Efter de är öppnade har jag dem minst ett år.
Det har de aldrig tagit någon skada av. Har du dem då oöppnade, så håller de sig ju mycket längre.
Själv förvarar jag dem i rumstemperatur.
Visst kan man få i sig en flaska på tre veckor, men den håller mycket längre.
Som sagt så har mina flaskor inte tagit skada efter att ha stått öppna ett år. Så, så lite som tre veckors hållbarhet är omöjligt.
Nu är jag hemma och har kollat en av mina flaskor.
På baksidan står det att flaskan håller sig till Juli 2006. Den flaskan har jag haft i minst nio månader.
Så hållbarheten är mycket god. Kollade även deras hemsida och såg att hållbarheten för en öppen flaska är minst sex månader.
Så jag själv har väl dem lite väl länge, men som jag skrivet tidigare, så märks det varken på smak, lukt eller utseende.
Glömde säga att det står på deras hemsida att flaskan, öppnad eller ej, ska förvaras i 5-35 grader.
Så det går vist bra att ha den både i kylen och i rumstemperatur.
----------------------------------
Och så hittade jag en liten grej som rättfärdigar den tid jag har haft flaskorna.
Det står att det är OK med en flaska som är upp till 24 månader.
Det man ska passa sig för är om den blir klumpig.
Ja, visst var vi lite rädda där.
Visst, jag gillar Baileys men min gräns går långt innan en flaska på tre veckor.
Så det var ju skönt det löste sig! ;)
Nu tar vi tag i de lite mindre problemen, som världssvälten och fred på jorden.