• Majsans

Baileys???

hur länge står sig en flaska baileys? (så vi vet när vi kan börja handla hem alkoholen)hur är det med vin då?

• Svar på tråden Baileys???
  • bröllops häxan

När ska ni gifta er? Och när tänkte ni handla hem allt *l*

• Majsans

vi ska gifta oss i början av september...vet inte riktigt när vi ska börja handla hem, det beror på hur länge allt står...

• astrid2

oöppnat bör det väl hålla sig ganska länge? Bör väl kanske inte stå för varmt eftersom det är grädde i?

• bröllops häxan

Vinet kan ni köpa redan nu(på flaska)Och om ni ställer Baileysen svalt(kylskåp) och har oöppnad så ska det inte vara några problem.

• Lippi

Jag har alltid mina flaskor hemskt länge. Efter de är öppnade har jag dem minst ett år.

Det har de aldrig tagit någon skada av. Har du dem då oöppnade, så håller de sig ju mycket längre.

Själv förvarar jag dem i rumstemperatur.

• riikka

baileys håller öppnat 3 veckor och oöppnat håller den ca. 1 år

• Ellte

Jag har haft öppnad baileys BRA mycket längre än tre veckor och inte har det blivit nåt galet med den :? Hur i hela fridens dagar gör man slut på en flaska alkohol på tre veckor???

• rocketqueen

Ellte: He, he...Jaa du. Baileys som är så gott!

• Ellte

Nu tycker ju inte jag det iofs *fniss* men ändåååå... Dricker man varje DAG då? Eller en hel kväll på Baileys? Eller har man så många gäster att en liter tar slut??? :D

• ElSt

Oöppnad håller sig Baileys mkt länge och kan absolut förvaras i rumstemperatur. En bra tumregel för hur mat & dryck ska förvaras är att tänka efter hur de förvaras i butiken. På tex systembolaget står ju inte flaskorna i kylen.

• rocketqueen

Hehe, en helkväll i rätt Baileys-sällskap så är den slut nästan innan man öppnat den! :D ;) Nä, men är man många så... :)

• MonikaS

Oj, jag kan nog få ner rätt mycket på betydligt kortare tid än tre veckor

• bröllops häxan

Jag drack en hel "halvflaska Baileys" en sommar dag när jag ville ha något gott på glassen. Å vipps så var flaskan och glass paketet slut och jag hel snurrig *s*.

Jag tror inte jag har hört min mamma skratta så mycker nå´n gång när jag berättade det för henne. *l*

Baileys är farligt gott.... *l*

• Lippi

Visst kan man få i sig en flaska på tre veckor, men den håller mycket längre.

Som sagt så har mina flaskor inte tagit skada efter att ha stått öppna ett år. Så, så lite som tre veckors hållbarhet är omöjligt.

• charlie06

Baileys håller sig faktiskt inte så länge när den är öppnad, kanske 5 veckor eller nåt sånt om den står i kylskåp. Sen är det en annan sak om man kanske ändå tycker att den är drickbar. Om den stått öppnad ett år skulle jag inte dricka den, men det är ju en smaksak...

• Lippi

Nu är jag hemma och har kollat en av mina flaskor.

På baksidan står det att flaskan håller sig till Juli 2006. Den flaskan har jag haft i minst nio månader.

Så hållbarheten är mycket god. Kollade även deras hemsida och såg att hållbarheten för en öppen flaska är minst sex månader.

Så jag själv har väl dem lite väl länge, men som jag skrivet tidigare, så märks det varken på smak, lukt eller utseende.

• Lippi

Glömde säga att det står på deras hemsida att flaskan, öppnad eller ej, ska förvaras i 5-35 grader.

Så det går vist bra att ha den både i kylen och i rumstemperatur.
    ----------------------------------

Och så hittade jag en liten grej som rättfärdigar den tid jag har haft flaskorna.

Det står att det är OK med en flaska som är upp till 24 månader.

Det man ska passa sig för är om den blir klumpig.

• charlie06

Oj! ok med en öppnad flaska som stått upp till ett år i 30 grader...?

Har sommarjobbat många år på systemet och det är därifrån jag har mina uppgifter, men då ska jag säga till dem att de får kolla upp det. Vi vill ju att våra kunder ska ta det lugnt m spriten....:)

• Ellte

:D Det var då för vääääl Lippi :D Så slipper vi hetsdricka Baileys framöver ;)

• Lippi

Ja, visst var vi lite rädda där.

Visst, jag gillar Baileys men min gräns går långt innan en flaska på tre veckor.

Så det var ju skönt det löste sig! ;)

Nu tar vi tag i de lite mindre problemen, som världssvälten och fred på jorden.

Svar på tråden Baileys???