• chili32

Söker Februaribrud & fint tjockt chocklad brunt A4 papper

Söker Februaribrud???

Såg dina kort tidigare. Jätte snygga!

Vi har bestämt att ha chockladbrunt och beige på våra inbjudningskort.

Vi kunde inte skriva ut guldfärgad i skrivaren på brunt botten. Vi har bläckstråleskrivare. Så bestämde vi för att ha en ljusare botten (metallic vanilj färgad botten med brun text i stället). Skalet ska vara ett vikt A4-papper.

Jag är på jakt efter bruna/chockladbruna fina A4 papper. Kollade på Matton de som jag har hittat har varit typ 160 gr för tunna tycker jag. Jag är ute efter tjockare typ 200-220. Var hittade du dina? Hur fixade du den guldfärgade texten?

Och ni andra som har tips på fint, tjockt chockladbrunt papper hör av er gärna. Måste skicka ut inbjudningarna i december.

• Svar på tråden Söker Februaribrud & fint tjockt chocklad brunt A4 papper
  • chili32

Tack Kirsto!

Vi tänkte ha vaniljpappret bara på högra sidan. Vet ej vad det motsvarar i storlek men det är en A4 ska ge 4 st inbjudningar som ska klistras på en vikt A4 chockladbrun. Vi har inte så mycket tid att göra så fina inbjudningar som jag har sett på sajten. Men vi tänkte att pappret får åtministone bli fint. Så därför söker jag lite tjockare variant av chocklad brunt. Det pappret kan också vara lite bronzaktigt. Men båda går bra bara det är tjockare än 160 gr.

• chili32

Jo just det A6! Visst e det fint med brunt!:)) Jag älskar brunt i kläder och annat så tänkte jag nåt annat vore skamm

Ska genast kolla på den andra tråden!!

Men kommer du eller nån annan på nåt maila gärna! Tack för hjälpen!

• chili32

Åhhh!!! Tack Kirsto! ) De ser ju kanon fina ut och bra priser! Ska ringa och kolla!

Om inte det finns chocklad brunt så kanske jag får nöja med nån latte variant bara det blir jordiga färger!

• chili32

Kirsto: Alla färger var jätte fina men som du gillade java, pjnecone och även walnöt Såg att hade färdiga 15*15 kort vikta. Det e ju ännu bättre så slipper man kapa dem. I så fall får jag kapa själva injudanpappret lite annorlunda. Om inte de har såna pärlemopapper som är samma storlek som man kan kapa. Det blir inte halv A4 men det här blir ännu snyggare tror jag.

Februaribrud: Jo dina kort var helt underbara!! Står i valet och kvalet om jag ska tapetsera eller inte men har inte så mycket tid Annars blir ju det alternativet snyggare förståss.

Och har dessutom 2 katter! Så vill ju inte att stackarna ska få sig all lim He he..Det första alternativet blir kanske mindre kladdigt. Då funderar jag på att ha nån stämpelmänster med guldfärg på framsidan och kanske nån tunnare band på kanten..eller utan beroende på tiden.

Ja det vore jätte kul att se alla jordiga kort på sajten! Jag får se om jag vågar maila mina

• chili32

Kristo: Jag var på Kreatima i Stockholm vid lunch och hittade ett mörkt brunt A4-papper som är 300gr. Tror den är som java brun men inga mönster på men som är jätte snyggt också!:) Kanske går att tapetsera om jag skulle ha tid över eller tror du det e för tjockt? 10 st för 35 kr tror jag, och de kostar 5 kr/st. Finns i alla möjliga färger om nån annan är intresserad. Olika bruna nyanser hade de.

Så vi får se om det blir den eller den som du tipsade:) Känns nästan enklare att bara handla på kreatima då man ser färgen direkt. Tror du inte det blir snyggt om man har A6 pärlemo cremefärgat i den? Då får man ju kapa 4 st från en A4 vilket blir enkelt. Kanon ska köpa en sån från Claes Olsson!! Annars tänkte jag om man inte kan skaffa en sax som skär de zikzak? Du förstår vad jag menar?

Tack för att alla tips! Du verkar vara bra insatt i detta

• chili32

Jo du har rätt Tror jag kör Clas Olsson som jag tänkt från början

• chili32

Kristo: Ska kolla med de på formahantverk om korten så ska jag se vad de säger..Deras kort ser som du säger snyggare ut då det är mönstrat..Hur det än blir så kommer inlagan vara mindre än själva kortet. Håller med att det blir snyggare Ska kolla på tapeter också så får jag se vart jag hamnar..Puh..mycket att tänka på men det blir nog bra till sist tror jag

Svar på tråden Söker Februaribrud & fint tjockt chocklad brunt A4 papper