• karibienkryssning

Tips önskas om västindienkryssning!

Är det någon som har åkt på en kryssning i västindien och som har lite tips om resan? Är det dyrt på båten? Vad är det för folk som åker med båten? Vi ska åka på östra kryssningen med fartyget Explorer of the Seas. Rekommenderar ni några utflykter? Jättetacksamma för svar!!!

• Svar på tråden Tips önskas om västindienkryssning!
  • Beachy

Antar att "sammanbundna" i det här fallet betyder att om ni är en stor familj, flera sällskap etc så kan de öppna dörrarna emellan hytterna. Om ni åker ensamma behöver ni inte tänka på det, ni kommer ha er hytt för er själva!

• inte min tur än

Precis, så tror jag oxå att det är!

• Delicatoboll

Är det gala-klänningar man ska ha på kvällarna på en kryssning??

Vi vill köpa riktigt fina kläder att mingla runt i på bröllopsresan.

• Delicatoboll

Är det risk för att det blir långtråkigt???

• karibienkryssning

Vi pratade med resebyrån och de bytte vår hytt till en utan sammanbunden. Det kändes bra....Det känns som det finns så mycket att göra på båten och dessutom kommer man ju nästan varje dag till nya öar i västindien så det blir nog inte långtråkigt!

• inte min tur än

Jag har varit på 2 kryssningar, och ingen av dem var långtråkiga! Det som var tråkigt med den sista var att det var välidgt dåligt väder en dag så vi var lite sjösjuka och missade en ö, men det hör till ovanligheterna! Det var i medelhavet.
    Det finns hur mkt som helst att göra på båten och man kan äta i princip hela dygnet runt!
    NÄr det gäller klädsel så var folk mkt mer uppklädda på medelhavskryssningen än i västindien, så om du har ngn fin långklänning så ta med den! En tjej vid vårt bord hade värsta vita blåsan, det var många som kom fram o frågade om det var hennes bröllopsklänning, vilket det inte var!

• inte min tur än

Det kan vara bra att boka de utflykter ni väldigt gärna vill ha innan ni åker, för vissa tar slut!
    Och de dagar ni är ute till havs skulle jag rekommendera att ni passar solstolar i tid, även om det känns som det finns hur många solstolar som helst så blir de fort upptagna!

• karibienkryssning

Vi åker till St John, St Thomas, St Marteen och Nassau. Någon som har tips om deöarna?

• Emsi06

Hej!

Vi vill åka på kryss och har beställt katalog fr Royal Caribbean. Det ser fantastiskt ut. Vilken typ av hytt hade ni? Vi funderar på balkonghytt eller svit - men det är svår att uppskatta priserna... De anger bara "från"-priser i katalogen. Är det någon som har en uppfattning om vad en resa kan landa på? Vi funderar på en 7-nätters.

Dessutom undrar jag om ni som har åkt tror att det funkar att åka med rullstol? De skriver att vissa resemål inte går pga att man använder jolle för att gå iland. Men hur tror ni som har varit där att det skulle vara i övrigt?

• inte min tur än

Emsi06
    Vilken rutt hade ni tänkt?
    Det bästa är kanske att fråga någon resebyrå som har god vana med just kryssningar om råd! Karlaplans resebyrå har vi använt oss av och de verkar ha kryssat en hel del själva!

Priset tror jag beror lite på vilken våning ni vill bo på, och hur pass långt innan ni är ute och bokar!
    Personligen skulle jag få klastrofobi utan balkong!En svit är ca 5 kvadratmeter större ungefär på det fartyg vi har kolla på!

Svar på tråden Tips önskas om västindienkryssning!