• karibienkryssning

Tips önskas om västindienkryssning!

Är det någon som har åkt på en kryssning i västindien och som har lite tips om resan? Är det dyrt på båten? Vad är det för folk som åker med båten? Vi ska åka på östra kryssningen med fartyget Explorer of the Seas. Rekommenderar ni några utflykter? Jättetacksamma för svar!!!

• Svar på tråden Tips önskas om västindienkryssning!
  • Fiona II

For tva ar sen akte jag och min sambo pa kryssing i vastindien med Celebrity Cruises www.celebrity.com Vi akte med baten som heter Constellation och den var superfin. Vi var jattenojda och det kandes lyxigt utan att det var massa guld, blommigt, pampigt etc utan ren, enkel, frash design pa det mesta. Spaet var underbart, jattefint gym, 5-ratters middag varje kvall.

Alla mat ingar i priset, lask, lemonade, ice tea, kaffe inkl, vin/drinkar tillkommer. Det var inga overpriser.

Pa var cruise var det blandat med folk, vi var val bland de yngre (26 ar nar vi akte) men en bra blandning och man kande sig aldrig "yngst" eller att det bara var gamlingar dar. En hel del barn familjer men inget storigt med barnen.

Ang utflykter sa rekommenderar jag att aka med sa manga som mojligt som baten ordnar. Vill ni bara till en strand kan ni ta taxi, det finns massor dar baten lagger till, men vill ni pa mer upptacksutflykter sa ar det oftast bast och enklast att aka med de som baten fixar.

• Beachy

När skall ni åka? Vi åker med Navigator of the Seas den 21 januari.

• karibienkryssning

Tack för svaren! Vi åker med Explorer of the Seas den 11 december. Vilka utflykter var ni med på?

• Beachy

Har ni varit inne på rccls hemsida www.rccl.com? Därifrån kan ni klicka er vidare till "excursions" och vidare på sen sidan till exakt de ställen ni kommer besöka.

Lite lättare att gå den vägen istället för att berätta om vilka vi valt, då vi antagligen inte åker samma rutt och besöker samma ställen. Varje ställe har en mängd olika utflykter som tilltalar alla smaker. Det är bara att välja och beställa (vilket rekommenderas att göra i förväg pga ev platsbrist)

• trolla

Hej Hoppas bli klar i dagarna med vår reseberättelse på vår hemsida. Vi åkte Explorer i September i år samma runda som ni ska åka så fråga på bara om det är nått. Skriver in här så fort berättelsen är klar
    Trolla

• karibienkryssning

Åh perfekt!
    Vi väntar med spänning!!!

• Charleston

Hej!

Var på Karibienkryss för knappt två år sedan och det var HEEEEELT underbart!!! (Så bra att vi kommer att åka tillbaka till Karibien på bröllopsresa nästa år!) (Se även www.resedagboken.se - och sök under "Amerikanska jungfruöarna" på länder under resor, status avslutade, där får du ca 20 träffar, varav "min" resa är en av dem, men du kan säkert få flera bra tips) Vet ju inte vilka öar ni kommer att besöka, men om ni kommer till Antigua ska ni absolut ta en taxi till Ffryes bay - det var bara SÅÅÅ fantastiskt. Vi var helt ensamma på den hela stranden - flera hundra meter lång - vattnet var turkost så där som man ser i resekataloger - och perfekt temperatur.

Ha en RIKTIGT trevlig resa!!!

• karibienkryssning

Någon som vet hur det är med dricks till personalen ombord? Förväntar de sig att få dricks?

• inte min tur än

Kolla upp med resebyrån om inte dricksen är medräknad i ert paketpris! Det kan den vara, så får man kuvert till tex kypare o städerska i slutet som innehåller en lapp med summan de får. Där kan man även lägga i extra pengar om man känner för det!

• karibienkryssning

Vad hade ni för hytter? Vi har en hytt med havsutsikt utan balkong, men det står i katalogen att flera hytter är "sammanbundna". Någon som vet vad detta innebär? Vår hytt är sammanbunden med en annan. Enligt katalogen är flera hytter per våningsplan sammanbundna. Det kan väl inte innebära att man delar hytt? Blivit lite smått nervös nu...

Svar på tråden Tips önskas om västindienkryssning!