• Mattiaslover

Chokladfontän

Någon som har köpt chokladfontän som vill sälja eller hyra ut.. Är helt såld på iden nu.. har kollat på ebay..men vill kolla här först..håller tummarna...

• Svar på tråden Chokladfontän
  • lilla-Angelina

ååååååååååååååhhhhhhhhhhhhhhhh
    jag vill ha!!!kanske man kan hyra?

• Maria

Jag har varit på bröllop utomlands där man haft chokladfontäner...visst är de kul och det smakar verkligen gott också. Och den blir garanterat ett blickfång. Men lite söligt blir det lätt - om ´du tycker att lite chokladfläckar på brudklänningen vore lika med stor katastrof bör du nog inte välja fontänalternativet !

• Moa & Stefan

De ar ruskigt billiga i USA. Ca 100-200 kronor for en bords fontan.
    Om du kanner nagon har (i USA) sa kolla om dom inte kan skicka en till dig.

• Maya1974

Är det någon som har fått tag på en fontän?

• Ellte

Ohhh...plötsligt vet jag 100% vad jag ska bjuda på på min trettioårsfest :D Ska apselut be mina svärisar köpa en chokladfontän "hemma" i USA eller hyra en :D

• Lyckliga Fru L

Är det bara jag som tycker att det är lite ofräscht?? Jag menar en hel massa folk som ska doppa saker, någon vill testa med fingret och kanske inte tvättat händerna... urk..

Men tanken är fantastisk!

• Ellte

Jo om man har bacillskräck är det nog inte skoj :? Fast då är det nog inte skoj att äta NÅT man inte själv slaktat, hanterat och tillagat ;)

• Courage

Livsmedelshygieniskt är chokladfontän en riktig "rysare". Chokladen hålls flytande precis vid sådan temperatur som bakterier gillar att växa i. Och det finns hur mycket näring som helst för dem att växa i. Så alla som doppar måste använda spett, man får inte doppa fruktbiten i chokladen igen när man bitit i den, inga fingar i chokladen, och är chokladen använd en gång och allt inte går åt, så bör man nog kasta den.

• chokopuko :)

Jag har kollat på nätet och det verkar vara nytt i Sverige med chokladfontäner men enligt www.chokladfontaner.se kan man även i Sverige hyra en fontän om några veckor

• Thindris

Snubblade övder den här när jag letade efter annat på blocket.

www.blocket.se/view/6693262.htm&l=0&c=1&city=0

Själv är jag lite skeptisk, är rädd att det ska bli choklad överallt o förstöra klänningen. Så för mig blir det ingen sådan... Kanske när jag fyller 30

Svar på tråden Chokladfontän