Liten sen, men 18/2-06... Fler?
Hej alla blivande brudar (och brudgummar, såklart)!
Inser att jag är lite sen här, kanske. Någon som har servettvikningstips, eller kanske tips på hur man gör söta servettringar?
Tack på förhand!
Hej alla blivande brudar (och brudgummar, såklart)!
Inser att jag är lite sen här, kanske. Någon som har servettvikningstips, eller kanske tips på hur man gör söta servettringar?
Tack på förhand!
www.duni.se gå in på "Duka vackert i höst" och fortsätt sedan till Servettbrytningar.
Tack så mycket! =)
Jenny79:
Ska också gifta mig den 18/2.. :) Hur långt har du kommit i planeringen??
Åh, hur långt har vi kommit...? Vi har kyrka, festlokal, vigselförrättare, musiker, solist och toastmadame, inbjudningskorten är skickade, vi har köpt en del till dekorationerna typ ljusstakar, marschaller och servetter. Kocken, transporten, frisören, livebandet och övernattningen är bokad, buketten beställd och betald, klänningen syr jag vidare på och skor och smycken finns... Vi har hunnit ganska långt, jag vill göra allt jag kan klart i god tid, jag drömmer redan mardrömmar om allt jag inte har hunnit när dagen D kommer. Vilket är om exakt 3 mån! =) Måste köpa underkläder och få klart klänningen och sen kommer allt som har med gästerna att göra om ca en månad när vi fått in alla svar. Har gjort vigselprogram och snickrat lite på ett festprogram som min toastmadame ska färdigställa. Ungefär så ligger det till! Ni andra?
Jenny79:
Oj.. du hade verkligen kommit långt. Nu ska vi se.. Vigselförättare, toastmaster/toastmadame, kyrka, festlokal, fotograf, kocka och frisör är klara. Festprogram nästan färdigt, tjejen som ska göra blommorna klar, solist tillfrågad, inbjudningar nästan färdiga (sitter med dom just nu). Varken ring eller klänning är färdig så det känns som jag är så långt borta. Vet inte vilken frisyr jag vill ha heller..
WildaMatilda:
Jag vet inte heller hur jag ska ha håret, jag har kort hår och ska ha krona och slöja så min frisör bad mig spara ut lite så att hon kan fästa kronan och slöjan och sen kanske bara göra lösa lockar bak/nertill. Jag litar på att hon fixar det! Jag syr min klänning själv med stöd från en duktig kompis och det tar sin lilla tid... Men det är roligt! Måste dock fixa underkläder så att vi kan sy in den som den ska vara. Har du långt hår?
neea
Hur kommer det sig att ni fick så bråttom? Låter roligt hursomhelst, hoppas att ni inte behöver stressa ihjäl er!
Jenny79:
Ja.. jag har långt rakt hår med lugg.. Vill inte sätta upp allt hår då jag inte känner mig bekväm i det. Sen vill jag inte ha lockar heller.. Det blir för sött för mig. Skulle gärna vilja ha någon slags tiara eller mer som ett diadem. Har sett en på nätet men hittar den inte nu..
Vad duktig du är som syr din egen brudklänning.. :) Det skulle jag aldrig våga mig på.. Hur ser den ut??
Neea:
Här på BT finns det tips och råd om det mesta.. :) Lycka till!!
WildaMatilda:
Den är vit, ganska enkel med långa spetsärmar och lite "påbroderad" spets under bysten och längst ned. V-ringad i ryggen och lite hjärtformad fram. Den är ca 280 cm vid nertill men inte stor och puffig. Sen blir det ett avtagbart, ganska kort släp med lite påbroderad spets också.
Hur vill du att din klänning ska se ut?