Liten sen, men 18/2-06... Fler?
Hej alla blivande brudar (och brudgummar, såklart)!
Inser att jag är lite sen här, kanske. Någon som har servettvikningstips, eller kanske tips på hur man gör söta servettringar?
Tack på förhand!
Hej alla blivande brudar (och brudgummar, såklart)!
Inser att jag är lite sen här, kanske. Någon som har servettvikningstips, eller kanske tips på hur man gör söta servettringar?
Tack på förhand!
Jenny79:
Låter jättefint! Kanske man får se det färdiga resultatet senare ;)
Jag har som dålig koll på hur jag vill att min brudklänning ska se ut.. Det enda jag vet är att jag tror jag vill ha en halterneck. Sen ska den vara ganska stilren och enkel. Bor i en mindre stad utan nån brudklännings affär.. Så det blir till att åka 12 mil till närmaste större stad för att titta. Ska åka dit den 16 dec så efter det kanske man vet bättre. Vad ska din kille ha på sig??
WildaMatilda:
Han ska ha frockcoat, en mörkgrå med mönstrad väst om jag inte minns fel. Och en vinröd plastrong som borde matcha mina rosor... Idag har jag varit i Torneå och köpt tyg, jag ska skarva en fuskpälsjacka som jag har hittat på Cubus och göra en lång päls av den, det kommer nog att bli fint! Vad ska din blivande make ha på sig?
Jenny79:
Vi vet inte vad han ska på sig än. Men det lutar mot en frockcoat. I så fall en grå/mörkgrå väst med mörkröd plastrong. Vårat färgtema är mörkrött och silver + mörkgrått ( vi har en tapet i inbjudan som är grå + mörkgrå, sen har vi mörkröda detaljer i den. Ååå.. jag vill också ha en päls eller nått. Ska se om det finns nått att hyra när jag fixar klänningen. Vad har ni för färgtema??
WildaMatilda:
Vi kör på mörkblått, vitt och silver.
Var bor du?
Jenny79:
Jag bor i Lycksele.. Du?? Nånstans i Norrbotten va??
WildaMatilda:
Japp, utanför Kalix.
Hur går det för er februaritjejer? Stressigt?
Ja det kan man lätt säga.. Känns som man aldrig kommer att bli färdig riktigt. Har placeringskorten kvar + en massa andra småsaker.. Ni andra??
Vi har precis gjort färdigt placeringskorten, har dock ca 10 hållare kvar att göra. Klänningen är på G, ska sy på fredag och hoppas att vi hinner klart både klänning och fuskpäls, kanske t.o.m. matchande vantar... Vad har vi mer? Jo, det saknas några ljusstakar som borde komma hem snart, HOPPAS JAG! Annars blir det lite tokigt. Men annars känns det rätt OK. Vigselprogrammet är klart sånär som på en låttitel, den är inte klar ännu och min toastie färdigställer festprogrammen. Har jag missat nåt stort?
Åh, vad kan man ha glömt nu då?