Vilken serios diskussion vi har fatt igang! Kul tycker jag!
Jag hinner tyvarr inte svara sa langt som jag skulle vilja, ska strax kila ivag for att ga pa bio, men jag ska forsoka svara pa fragorna och sen kan vi val fortsatta en annan dag?
Det finns manga hemmafruar har. Fler an i sverige kan jag tanka. Om man ar sk medelklass har sa klara man sig oftast ekonomiskt pa en lon och da det ar dyrt med dagis sa ar det inte alltid lonande for tex kvinnan att jobba, for da gar anda hela hennes lon till dagis avgifter, och da tycker manga att man lika garna kan vara hemma.
Jag haller med om att det inte ar lika roligt att vara ledig nar ens man inte ar det. Men jag kan lova att det finns manga andra tjejer som ar hemma och man behover inte alls stada och tvatta hela dagarna!
Man kan ga kurser, gora voluntar jobb (jattestort i USA, allt du kan tankas vara intresserad av finns),museum, satsa pa en eller flera hobbys, trana sa ofta man vill, fika med kompisar i 3 timmar en tisdags em mm mm.
Ang jamnstalldhet i forhallandet, sa kan jag ju lugnt saga att jag skoter i stort sett allt har hemma. Stadar, tvattar, handlar. Men kemtvatt ar sa billigt sa vi lamnar in alla min mans arbetsklader, (skjortor & byxor) och vi handlar mesta maten online sa det ar inte heller jobbigt. Men for mig gor det ingent, mannen drar ju in alla pengar. Och den dagen jag skulle borja jobba hade jag aldrig gatt med pa arbetsfordelningen i hemmet!