Min mamma bor i Philly, så jag har varit där flera gånger. Hon trivs väldigt bra där och jag tycker faktiskt också att det är en trevlig stad, på sitt sätt. För kanske 10 år sedan hade staden dock ganska dåligt rykte, mycket problem och så tror jag, men den har "skärpt till sig" på senare år
Visst finns det områden somkanske inte är så trevliga, men samtidigt är ju Philly lite av USA:s vagga, och det finns otroligt mysiga gamla kvarter - både tex Old City och Society Hill är supercharmiga med riktig amerikans idyll, tegelhus med små trappor ut mot trottoaren, blankputsade mässinghandtag och gigantiska dörrkransar (brukar mest vara där kring jul och nyår
) Det åker häst och vagn kring på gatorna där också. Sen är Philly också en stad man kan promenera i, till skillnad från många amerikanska städer. Så man kan enkelt promenera "downtown" och shoppa i olika butiker - allt är inte centrerat kring stora malls (även om det finns en gigantisk, men fin, mall utanför Philly - King of Prussia). Det finns också saluhall/matmarknad i Reading Terminal och Italian Food Market, som säljer fantastisk mat. Det finns mycket trevliga restauranger också. Philly ligger ju mellan två floder - Delaware river och Schuylkill river, som man kan promenera vid. Vad mer, tjaa...är ju ingen expert eftersom jag inte bor där själv men om du undrar något särskilt ska jag se om jag kan svara!