• pickol­ina
    Äldre 9 Nov 14:37
    18980 visningar
    48 svar
    48
    18980

    Fettsugning

    Jag startar en tråd i diskussionsforumet istället, tror att tråden hör hemma där?!

  • pickol­ina
    Äldre 9 Nov 14:40
    #0

    Det fanns en gammal tråd, puffade fram den nu.. Ligger på diskussionsforumet.

  • pickol­ina
    Äldre 9 Nov 14:44
    #0

    Man kan göra det överallt. Finns ju sååå många olika kliniker och många har prislistor på sina hemsidor, så det är bara att söka.

    De jag hört är bra på fettsugning är Gabriella Sellman på Plastikkirurggruppen och Oya på Strandkliniken.

    Det är båda hörsägen.

    Själv har jag gjort fettsugning på små områden tidigare men ska göra en större fettsugning om exakt en vecka, hos Gabriella Sellman. Är supernervös inför resultatet! HOPPAS det blir bra!!!

  • pickol­ina
    Äldre 9 Nov 16:51
    #0

    Gloriousgirl

    Det är precis det jag ska göra om en vecka. Ska ta dubbelhakan, mage/midja/rygg och det kommer kosta mig 43,000:- Det kan dock ta bort max 3-4liter fett av säkerhetsskäl.

    Sett bilder, bla från Viktoriakliniken där det står att man tagit bort så mycket som 6liter fett men det är få kirurger som går just pga riskerna som det medför.

  • pickol­ina
    Äldre 11 Nov 16:42
    #0

    drömmare

    Visst kan man det. Fettsugningen är till för just sådana saker, skulptera om kroppen, ta bort depåer av fett som kan vara svåra att banta/träna bort.

    Gloriousgirl

    Att de föreslog "lilla-Angelina" att fettsuga även mage och rygg behöver inte alls vara pga att de vill tjäna pengar utan helt enkelt att det är vad som krävs för att få ett snyggt resultat och om patienten fortsätter att propsa på något som kirurgen vet med sig inte kommer bli bra så vägrar de ofta att operera.

    Tror inte alls att du skulle bli tillsagd att banta först. Jag ska själv fettsuga mage/midja/rygg samt dubbelhaka på just plastikkirurgiska, det som ligger på sabbatsberg (som lilla-Angelina skrev om) och jag är 164cm lång och väger 75kilo. Dvs, jag är något överviktig men vill helt enkelt forma om kroppen.

  • pickol­ina
    Äldre 11 Nov 19:29
    #0

    Brunkullan

    Glömde bort dig i mitt förra svar men här kommer det.... Om du vill läsa om att fettsuga hakan, lite erfarenheter, så finns det en fettsugningstråd i dikussionsforumet som bla innehåller just det. :)

    Gloriousgirl

    Min operation kommer gå på 43,000:- och då tar man hela midjepartiet, dvs sidor/rygg/mage (hela magen inte bara buken) och även min dubbelhaka.

    Jag frågade om hon trodde det skulle bli bra med tanke på att de bara kan ta en viss mängd men det trodde hon så som du säger så får jag ju lita på det.

    Jag gick till Gabriella Sellman på plastikkirurgiska (sabbatsbergs sjukhus) efter rekommendationer från fettsugningstråden i dikussionsforumet och jag tyckte även hon verkade bra på konsultationen.

    Här är ett par intressanta bilder på en tjej med ungefär samma förutsättningar, kika på den: www.artclinic.se/pressartiklar/solo.pdf

  • pickol­ina
    Äldre 11 Nov 22:29
    #0
Svar på tråden Fettsugning