Blondera slingor hemma?
Är det någon som provat att blondera slingor hemma med hjälp av en sån där "pensel" som finns med i vissa slingpaket? Funkar det, eller blir det fult?
Är det någon som provat att blondera slingor hemma med hjälp av en sån där "pensel" som finns med i vissa slingpaket? Funkar det, eller blir det fult?
gör man med pensel avgör man själv hur tjocka slingor man vill ha...
jag har tex gjort smala slingor, mörkblonda/bruna med färg och sen ljusa slingor på det.. jätte fint! åh billigt!
Låter hur fint som helst! Nu ska jag genast åka och shoppa slingblondering!Tack!
H&´s egna märke är suveränt:)
Hur gör man för att få det riktigt bra? Tips? Mitt hår räcker ner till svanken, hur gör man när man ska göra folieslingor?
rocketqueen
Å, va fint med så långt hår! men jag skule aldrig chansa, gå till frisören!!!
Taack Mia.Maria! :D Jaa, frisören är kanske det bästa - men jag har hört skräckhistorier från många jag känner med långt hår, som har fått gå tillbaka flera flera gånger för att frisören gjort fel...ska jag ge mig på det med en kompis hjälp ändå kanske? Hmm... ;)
Men tänk på att det är MYCKET värre att återställa en slingning som har gått fel än att få det snyggt från början. Jag rekommenderar alltså endast frisör och ingen vän, men du gör ju såklart som du känner!!!
rocketqueen
Vilken färg är ditt hår nu? Naturligt, färgat, tonat? Hurudana slingor har du tänkt dej?
Svart/mörkt brunt, tonat. Vill ha så det bara är lite mörkt bruna skiftningar, så håret får lite mer liv + att det inte ser så svart ut. Har självlockigt hår, stora lockar. Fina (=tunna) och många hårstrån.
Började skriva ett inlägg till dej, rocketqueen, men det blev så otroligt långt och invecklat när jag skulle försöka förklara hur du skulle kunna gå till väga..
Ska försöka igen nu, men betydligt kortare.
Det bästa (förutom att gå till en frisör) är att ta hjälp av en kompis. "virka" fram tunna och täta slingor, och smeta på blonderingen. Men låt den inte verka fullt ut, om du vill ha det lite ljusbrunt-aktigt. Du kommer att va tvungen att skölja ganska snabbt, innan håret börjar skifta i rött!
Snälla, gör det inte för nära bröllop!! Det kan bli gult och fult.
rocktqueen, har du färgat håret innan så kan det bli väldigt konstiga färger om man bleker det själv...typ orange o andra otrevligheter =)
Blonderingsprocessen går till så att först blir det rött, sen orange och gult. Sen blir det blont, ofta med en varm ton. Men om du inte vill ha det blont, utan bara en liten uppljusning av din nuvarande färg så borde det gå bra att bara ha i blonderingen en liten stund, innan det blir rött. Det allra säkraste är ju att låta en frisör fixa det, eftersom hon kan ordna upp och färga över om det blir fel, vilket det ofta kan bli när det gäller blondering.
Jag tänkte mig att jag skulle bleka bara några minuter så att det endast blir en något ljusare färg, och sedan lägga i en mörkbrun toning. Anyway, vi får se hur jag gör! Tack alla för tipsen!
hej! vill komma in med en liten fråga också när ni snakcar om detta..;)
Går det att fixa ganska breda slingor hemma också (alltså typ folieslingor), eller är det otroligt svårt?
Har ungefär axellångt rakt brunt hår...o skulle vilja ha en lite ljusare brun nyans..:)
Jag har hjälpt flera kompisar att slinga håret hemma, dessa har dock haft ganska ljust hår från början. Det var superlätt att göra snygga slingor (både breda och smalare) med pensel. Utgå från att ju mörkare ditt eget hår är, desto större risk är det att något går snett. Har du brunt/mörkt eller rött hår - uppsök frisör!