• JAKF

Kopparspiral - halkat ned!?!?

Har kopparspiral sedan ett par månader tillbaks.
    När jag kände efter idag, verkar det som att trådarna var mycket längre ner än tidigare.

Det kändes som att jag skulle kunna dra ut den, men ändå blev jag osäker på om det verkligen var de jag kände. Hmm...

Någon som varit med om att spiralen halkat ned (för det kan ju hända)?
    Jag ska ringa BM, men det dröjer tills jag kan komma fram där (telefontid).

Så jag tänkte höra om någon här har erfarenhet av detta?
    Hur märkte ni att spiralen låg fel?
    Genom undersökning, eller vid egen "kontroll"???

*lite nervös*

• Svar på tråden Kopparspiral - halkat ned!?!?
  • JAKF

Swiss:
    Satte du in en ny efter det? ..och isf; har det gått bra den här gången?

Jag vill inte ladda med en massa onödiga hormoner i min kropp längre. Har använt p-piller i över 10 år, vill vara hormonfri!

Frågan är om man ska be om att få sätta in en ny, och hoppas på bättre tur. Eller om kroppen kommer stöta ut den oxå?

Har inte fått tag på BM än, får prova på Måndag. *suck*

• JAKF

Nej, precis.
    Den är "nästan ute", trådarna är så pass långt ner. Så den kan ju ha varit på väg ett tag = inget skydd på ett tag. *gah*
    Men jag gjorde ett grav.test, och det var negativt.

Så nu är det bara att invänta nästa telefontid hos BM.

Försökte dra lite i den, för att se om jag kunde ta ut den själv. När den ändå är så långt ner. Men det gick inte.

Det kanske man MÅSTE ha hjälp med, hos BM? *fundera*

• JAKF

Så där ja, idag drog jag ut den. Trådarna stack tom ut, så det var bara att dra lite försiktigt. (Trådarna stack ju, som de satt nu).
    Det gjorde lite ont, som när man satte in den, fast under kortare tid då...

Är lite nervös över att sätta in en ny. Blev just påmind om hur ont det faktiskt gjorde, även om det är kortvarigt. (Hade nog glömt av det lite..hehe).

Dessutom blöder jag enormt mycket med spiralen. Kraftigaste skydden räcker inte till vissa dagar.
    Men i övrigt fungerade det så bra...

Får höra med BM imorgon. Om jag får tag på henne.

Svar på tråden Kopparspiral - halkat ned!?!?