• Zosa

Utnyttjar han mig?

Jag träffade en man för några månader sen, som jag snart fick veta var gift och hade barn. Attraktionen mellan oss var stark, och efter ett par veckor kunde ingen av oss undgå att vi hade någon form av känslor. Han berättade att han och frun inte älskade varandra, det finns ingen kommunikation emellan dem, men han vill för barnens skull inte lämna henne. Det enda han skulle kunna tänka sig lämna henne för är isf att han hittar nån som han blir verkligt förälskad i. Men han upprepar ändå: "Jag kommer inte att lämna min fru", och ibland säger han: "Strunta i mig, du och jag har ingen framtid. Hitta nån bättre". Han har tom sagt; vet inte om det var på allvar eller skoj när jag frågade honom om han skulle göra så med vilken tjej som helst: "Om det skulle varit en annan snygg tjej så jo.." Och han försöker intala mig att jag kan få vilken kille jag vill, han pumpar i mig bra självförtroende. Men samtidigt som han säger så vill han bara vara nära mig, han vill träffa mig hela tiden, och när vi träffas vill han antingen gå ut nånstans och bara prata eller åka nånstans och kyssa och krama mig. Vi har inte haft sex, för jag kände en sån rädsla för att han utnyttjar mig. Det gör jag nu också. Om jag har känslor för honom nu, så försöker jag stänga av för jag är rädd att bli sårad. Och jag förstår att det här nog inte kan leda till annat. Jag vill gärna vara hans vän, det har jag sagt till honom. Men han försöker ändå få mer av mig. Skulle vilja veta hur det här låter från nån annans perspektiv. Tycker ni det låter som om han är intresserad av bara sex?

• Svar på tråden Utnyttjar han mig?
  • Zosa

Vill också tillägga att han vid ett tillfälle såg mig i ögonen och sa: "Jag älskar dig". Jag frågade honom redan? Och bara lite senare började han kalla mig för ett annat namn än det jag har. Det har han också gjort vid ett annat tillfälle. Inte konstigt att jag blir förvirrad?!

• Zosa

"EhjärtaK= sant"-
    Bra sagt! Och det är helt sant. Men hur kan han älska mig nu, efter bara ha känt mig i 2 och en halv månad? Och vi har träffats enstaka gånger i veckan. Han har också berättat att för några år sen hade han ett ettårigt förhållande med en kvinna. Till slut valde de att göra slut för det blev för mycket känslor inblandade. Och jag tror att det kan bli så här till slut också, jag vill inte utsätta mig för det. Visst är jag värd att älskas, men inte kan han älska mig nu? Efter att ha känt mig så kort? Jag tror han leker med mig... Han gillar att prata med mig och gärna vill han göra mer. Men det är inte vad jag vill.. jag vill inte leka jag vill ha ett seriöst förhållande.

• Zosa

Jag tycker inte man ska fördöma någon, för man vet faktiskt inte varför de är otrogna, och man vet inte heller hur frun ser på det hela. Det finns människor som lever i öppna förhållanden, och på honom har det verkat som om han inte alls blir svartsjuk om hon träffar nån annan som hon tydligen gjort. Lögn eller ej vem vet och spelar ingen roll. Men man ska inte döma de som är otrogna, även om det är fel. Det är möjligt att han drar en snyfthistoria för att få mig i säng, det kan ju ingen veta. Det kan också hända att det är sant, och är det så att deras förhållande är så dött kan jag inte tycka illa om honom faktiskt. Jag är inte Gud att döma honom.

Hursomhelst har jag talat med honom, och visat att vi bara ska vara vänner, han är naturligtvis besviken, men det spelar ingen roll. Själv har jag inga känslor för honom, var attraherad först men av något skäl utvecklades mina känslor mer åt det vänskapliga hållet än nåt annat.

• Zosa

Jag tycker ni har rätt i det. Jag vet att otrohet är vanligt, har hört att varannan person någon gång i livet varit otrogen. Vet inte om siffrorna stämmer, ger inte så mycket för sån statistik. Men det kan man ju tänka sig. Hursomhelst, det är fel, det leder inte alltid nån vart heller. Men vi är människor och aldrig felfria.

Svar på tråden Utnyttjar han mig?