• Zosa

Utnyttjar han mig?

Jag träffade en man för några månader sen, som jag snart fick veta var gift och hade barn. Attraktionen mellan oss var stark, och efter ett par veckor kunde ingen av oss undgå att vi hade någon form av känslor. Han berättade att han och frun inte älskade varandra, det finns ingen kommunikation emellan dem, men han vill för barnens skull inte lämna henne. Det enda han skulle kunna tänka sig lämna henne för är isf att han hittar nån som han blir verkligt förälskad i. Men han upprepar ändå: "Jag kommer inte att lämna min fru", och ibland säger han: "Strunta i mig, du och jag har ingen framtid. Hitta nån bättre". Han har tom sagt; vet inte om det var på allvar eller skoj när jag frågade honom om han skulle göra så med vilken tjej som helst: "Om det skulle varit en annan snygg tjej så jo.." Och han försöker intala mig att jag kan få vilken kille jag vill, han pumpar i mig bra självförtroende. Men samtidigt som han säger så vill han bara vara nära mig, han vill träffa mig hela tiden, och när vi träffas vill han antingen gå ut nånstans och bara prata eller åka nånstans och kyssa och krama mig. Vi har inte haft sex, för jag kände en sån rädsla för att han utnyttjar mig. Det gör jag nu också. Om jag har känslor för honom nu, så försöker jag stänga av för jag är rädd att bli sårad. Och jag förstår att det här nog inte kan leda till annat. Jag vill gärna vara hans vän, det har jag sagt till honom. Men han försöker ändå få mer av mig. Skulle vilja veta hur det här låter från nån annans perspektiv. Tycker ni det låter som om han är intresserad av bara sex?

• Svar på tråden Utnyttjar han mig?
  • Ellte

Om du är kär i honom och han säger att det aldrig kan bli ni annat än i hemlighet så KAN ni inte fortsätta umgås. Sorry, det kommer inte funka... DU sätter dig SJÄLV i någon slags galet beroendeförhållande och du lurar bara dig själv eftersom du vill något mer. Han är helt ärlig och du måste ta ställning... Vill du vara en älskarinna, någon som måste vara hemlig, som inte kan vara en del av hans "riktiga liv"? Annars...lämna honom åt hans öde och sök efter en ny man, en som verkligen vill dela livet med dig!

• Modestie

han vill nog både äta kakan och ha den kvar. Men alltså, väljer han inte kommer du bli utnyttjad, det bara är så

• Zosa

Vill också tillägga att han vid ett tillfälle såg mig i ögonen och sa: "Jag älskar dig". Jag frågade honom redan? Och bara lite senare började han kalla mig för ett annat namn än det jag har. Det har han också gjort vid ett annat tillfälle. Inte konstigt att jag blir förvirrad?!

• Modestie

och näe, respekterar han inte att du inte vill mer än vara vän så är han ju inte helt empatisk, det du ska söka främst är en kille som är snäll mot dig och den här killen är för velig för att bestämma sig och i slutändan kommer någon att bli sårad så länge han håller på så (antingen hans fru eller du) det är inte snällt tycker jag. Om han älskar frugan eller ej är hans ansvar, det är inte ett dugg synd om honom om han stannar där, men om du stannar, då får du liksom bara ett "halvt" förhållande...

• Modestie

Zosa, han kanske blandar ihop dig och frun...?

Men det där...jag älskar dig...det är bara ord som är lätta att säga, vill inte såra dig, men det är det man visar som verkligen betyder något. Älskar han dig "maxat" lämnar han ju sin fru, det bara är så!

• Kirsto

Håller med alla övriga talare.. Det är helt kört att vara med honom utan att bli sårad. Dessutom har han ju sagt rätt ut att han inte kommer att lämna frun. Var hamnar du då när du börjar längta efter barn, t.ex.? För mig skulle det inte gå att dela min älskade med någon annan. Dessutom tycker jag att han verkar oerhört manipulativ. Det är så lätt att bli beroende av någon, fast man vet att han inte är bra för en. Gör vad du kan för att inte hamna där.

• EhjärtaK = sant

Jag tycker inte att det låter som en särskilt sund situation... Själv skulle jag aldrig finna mig i att vara "den andra" kvinnan. I min sinnevärld bör han välja om det är dig eller frun han vill vara med. Annars tycker jag att det verkar vettigast att klippa banden och försöka att gå vidare istället. Då märker du ju om hans intresse för dig var äkta eller inte. Älskar han dig verkligen (på riktigt) så kommer han ju inte att låta dig gå, men var han bara intresserad av sex så kommer han troligtvis att hitta en annan tjej som han kan vänstra med...

• Zosa

"EhjärtaK= sant"-
    Bra sagt! Och det är helt sant. Men hur kan han älska mig nu, efter bara ha känt mig i 2 och en halv månad? Och vi har träffats enstaka gånger i veckan. Han har också berättat att för några år sen hade han ett ettårigt förhållande med en kvinna. Till slut valde de att göra slut för det blev för mycket känslor inblandade. Och jag tror att det kan bli så här till slut också, jag vill inte utsätta mig för det. Visst är jag värd att älskas, men inte kan han älska mig nu? Efter att ha känt mig så kort? Jag tror han leker med mig... Han gillar att prata med mig och gärna vill han göra mer. Men det är inte vad jag vill.. jag vill inte leka jag vill ha ett seriöst förhållande.

• EhjärtaK = sant

Jag tycker att du verkar ha svaret själv!
    Jag håller med om att det låter lite märkligt att han säger att han älskar dig efter bara 2½ månad (och som någon redan har skrivit så är det ganska lätt att säga "jag-älskar-dig" utan att mena det ).

Oavsett om han har hunnit lära känna dig tillräckligt mycket eller inte så tycker jag ändå att det är upp till honom att skilja sig innan han börjar träffa andra kvinnor. Det låter faktiskt mer och mer som att han vara vill "leka" med dig,,,,tyvärr.

• Texas

Zosa,

Jag tycker du ska lita på din intuition. Precis som du skriver så tror jag tyvärr inte heller att han kan älska dig efter så kort tid. Verkar som denne man vill andvända sig av starka ord för att hålla dig kvar. Det känns inte heller som att han någonsin kommer att lämna sin fru. Vem vet om han överhuvudtaget talar sanning. Han kanske har ett relativt bra liv med sin fru men söker sig till andra kvinnor för spänningens skull. Jag tycker du ska gå vidare och inte bli involverad med denne man. Du är värd någon mycket bättre.

Svar på tråden Utnyttjar han mig?