Utnyttjar han mig?
Jag träffade en man för några månader sen, som jag snart fick veta var gift och hade barn. Attraktionen mellan oss var stark, och efter ett par veckor kunde ingen av oss undgå att vi hade någon form av känslor. Han berättade att han och frun inte älskade varandra, det finns ingen kommunikation emellan dem, men han vill för barnens skull inte lämna henne. Det enda han skulle kunna tänka sig lämna henne för är isf att han hittar nån som han blir verkligt förälskad i. Men han upprepar ändå: "Jag kommer inte att lämna min fru", och ibland säger han: "Strunta i mig, du och jag har ingen framtid. Hitta nån bättre". Han har tom sagt; vet inte om det var på allvar eller skoj när jag frågade honom om han skulle göra så med vilken tjej som helst: "Om det skulle varit en annan snygg tjej så jo.." Och han försöker intala mig att jag kan få vilken kille jag vill, han pumpar i mig bra självförtroende. Men samtidigt som han säger så vill han bara vara nära mig, han vill träffa mig hela tiden, och när vi träffas vill han antingen gå ut nånstans och bara prata eller åka nånstans och kyssa och krama mig. Vi har inte haft sex, för jag kände en sån rädsla för att han utnyttjar mig. Det gör jag nu också. Om jag har känslor för honom nu, så försöker jag stänga av för jag är rädd att bli sårad. Och jag förstår att det här nog inte kan leda till annat. Jag vill gärna vara hans vän, det har jag sagt till honom. Men han försöker ändå få mer av mig. Skulle vilja veta hur det här låter från nån annans perspektiv. Tycker ni det låter som om han är intresserad av bara sex?