• Rat

Bröstförstoring (3)

AlexandraW

Jag ska också operera mig hos Charles.
    Tycker du det gått bra annnars? om man bortser från problemet med att inte få röka. Hur länge sen opererades du? På vilket sätt har du lyft? vilket sorts implantat? Hade du mycket ont?
    Ursäkta tusen frågor.......

Jag ska lyfta och lägga in via vårtgården och vill gärna höra hur det är om någon har erfarenhet av det. Funderar på om känseln i brösten förändras mycket.

Kram och lycka till med rökavvänjningen!

• Rat

EnYsterSyster

Vad skönt att höra att smärtan avtagit. Tänk att det redan gått en mån. sen du opererade dig. Tyckte det var alldeles nyligen. Fast tiden går kanske inte lika fort när man har ont kan jag tänka mig

Tänker på det där med nivåskillnaden. Fanns den innan operationen också eller tänkte du kanske inte så mycket på det då?
    Det finns ju nästan alltid lite skillnad mellan brösten.
    Mitt ena hänger också ca 1,5 cm längre ner (sonens favoritbröst). Bara det inte blir värre efter operationen så det blir 3 cm skillnad!!!!Fy vad trist det skulle vara
    Jag vet...jag är en sån som tar ut eländet i förskott, men det är väl mitt sätt att förbereda mig i fall ngt går på tok.

Kram och hoppas du blir supernöjd till slut

• Rat

LindaMarie

Var har du hört nåt om det? Tidningen eller...?

• Rat

LindaMarie

Och de senaste vad menas med det? Gelehallon? Soft Touch? Viktigt att veta innan operationen tycker jag.
    Hur var det? Hade du redan opererat dig?

• Rat

LindaMarie

Fy vad otäckt det lät med dubbel kapselbildning. Jag har hört att anatomiska implantat kan vrida sig men bara om man opererat om sig och fickan blivit för stor för det nya implantatet. Hade din vän opererat sig innan eller var det första gången?
    Hhu. Det här behöver vi ta upp med Charles innan vi opererar oss! Hör av dig om du vet nåt mer om detta.
    Nu väntar julstöket.

GOD JUL ALLA!

• Rat

AlexandraW

Du har ingen BH som stöd va? Charles sa att man inte skulle ha det. varför fattade jag aldrig riktigt. På deras hemsida står att man ska ha det.

• Rat

Hej regnbågen!
    Jag ska opereras på Victoriakliniken i början på april. Har varit där på konsultation och tycker det verkar bra där. Jag har varit på Akademikliniken också men tyckte det var lite mer "löpande band känsla" där.
    Jag vet i alla fall att man får stanna över natten på Victoriakliniken och att Charles verkar vara en mycket kompetent kirurg

Kram

• Rat

EnYsterSyster

Vad tråkigt att höra att det inte blivit bra för dig.
    När du skriver att de nu vuxit fast så mycket att de inte går att rucka blir jag osäker på om jag verkligen vill ha anatomiska. Känns det obehagligt? Skulle du avråda folk som funderar på anatomiska nu när du vet hur de känns? Vet ju hur mycket du våndades innan du tog detta stora beslut. Fy vad svårt det är att bestämma sig, speciellt när man hör att det är svårt på olika sätt för andra. Och snart måste jag ansöka om jättelånet och betala in hela kalaset
    Hoppas verkligen det ordnar sig för dig snart

Kram

• Rat

Undrar hur det är för alla er som har anatomiska,känns det konstigt att de växer fast eller vänjer man sig?
    Är livrädd att de ska bli som två små stenhårda "kanelbullar" mitt på. Ska ju bara ha 190. velar och velar om jag ska hugga i med lite större ändå. HJÄLP!!!vad svårt jag har att bestämma mig.
    Kan ingen av er kloka kvinnor bestämma vad jag ska göra .....

• Rat

EnYsterSyster

Tack för dina tydliga och lugnande svar
    Hoppas det känns bättre med nivåskillnaden för dig. Jag har nog ungefär samma nivåskillnad på mina "naturliga". Fast man tänker nog inte på det på samma sätt som när man opererats tror jag.

Vioola

Hur gick det för dig. Du hade väl problem med olika stora bröst efter operationen? Var det vätska i det ena?

Alla kloka gummor:

Vad tror ni om det här med kopplingen mellan silikonimplantat och immunsjukdomar då?
    Man hör om så mycket olika forskningsresultat kring detta så man vet inte vad man ska tro

• Rat

Algit

Så sa Charles också. Men man undrar ju ändå lite när man hör så mycket olika. Läste precis en tjejs inlägg på passagen som skrev om detta och som skulle ta ut sina implantat just av den anledningen. Inte lätt och veta vem man ska lita på. Skönhetsindustrin vill ju självklart fortsätta tjäna sina pengar...

Svar på tråden Bröstförstoring (3)