Inlägg från: Mamma till 3 |Visa alla inlägg
  • Mamma till 3

Bröstförstoring (3)

gisele

Tack det hoppas jag också. Det är klart att man har alla möjliga tankar trots att man är tvärsäker på att man vill genomföra det.

Jag fick ju rejäla bristningar efter första op:n ;men de har faktiskt nästan blivit osynliga. Hoppas på ett varaktigt resultat, så de inte dyker upp när brösten mjuknat.

Du menar väl bakom bröstkörteln. När du säger bakom muskelhinnan så är det ju trots allt bakom muskeln.Det är ju en del missförstånd vad gäller bakom el. framför.

jengirl för visst var det så att du hade dina delvis bakom?Vilket är den mest användbara metoden här i Sverige.

• Mamma till 3

gisela

Jag tror du måste missförstått din läkare.
    En muskel består av flera fasciklar och är omgiven av en muskelhinna.Om du förstår vad jag menar . Musklerna kan liknas som vid trådar som är tätt samman slutna. Och i varje tråd är det en hinna runt om.Det jag menar är ju att han kan inte gå in och dela på varje hinna för att få in ett implantat.

Att jag vill specificera detta så, är ju att vi genom denna tråd ska kunna delge varandra sina erfarenheter och då är det ju av stor vikt lämpligt att veta var man har sitt implantat placerat.Det var ju jag som drog igång det här över mitt missnöje med mina implantat placerade framför med alla nackdelar. Därmed inte sagt att behöver bli så för alla men riskerna är betydligt större. Idag strävar man efter att placera implantaet så djupt som möjligt.

Det uppstod ju en diskussion här om att placera implantatet framför i och med mina komplikationer och som jengirl säger
    att det finns de som rackar ner på oss som har framför. Hon var ju jättenöjd med sina. Så visar det sig ju ändå att hon har dem placerade delvis bakom muskeln,vilket de flesta har.

Tolka detta rätt nu,jag vill absolut inte skapa någon aggression. Det är bara så lätt att det blir missförstånd när man skriver och inte kan förklara med ord. Du förstår säkert vad jag menar.

• Mamma till 3

hally

Hur går det för dig? Har du pratat med Charles ännu? Tänker på dig.

• Mamma till 3

hally

Vad skönt . Nu har du ju verkligen konfronterat honom. Och han har ju i stort sett lovat dig att det inte ska bli hårt.Det är klart att man ska lita på sin kirurg men det är ju alltid bra att ifrågasätta och reda ut sånt här.
    Det var ju lite av vad jag nämnde om man har tillräckligt stor bröstkörtel som täcker själva implantatet så är det nog ingen större skillnad. Det är nog mycket därför att många upplever just de här implantaten så olika.

• Mamma till 3

Lisa22e

Det kan ta upp till ett år innan brösten har intagit sin slutliga form. Jättetråkigt att du inte är nöjd,men jag vet hur det känns. man har ju nästan inget annat i huvudet då om man känner sig missnöjd.

vart har du opereat dig ? Var du och kirurgen överens om innan att du ville kunna få till enklyfta ? Men som sagt det kan hända mkt med brösten ännu.

Bröstbenets storlek kan du få ett hum om, om du mäter omfånget runt om precis nedanför bröstet.

• Mamma till 3

Elektra03

Vad konstigt efter så lång tid.Jag hade iallafall grymt ont men det var från början.Jag hade lite inf.och andra komplikationer. Ger det inte med sig får du ju ringa kliniken och fråga.Skumt efter sju månader tycker jag.

• Mamma till 3

Anneli23

Det verkar vara rena rama penga mjölkeriet av Medical Finance om man får säga så.

Det är som KKAB och de flesta kliniker så har de som garanti att åtgärda en ev. kapsel 1-2 år efter op beroende på klinik.

Det är som du säger att det vanligaste är att det bildas en hårdare kapsel under läkningen.

Det är högst ovanligt med kapsel senare men har ju inträffat men det är inget du ska oroa dig för och betala en sån skyhög ränta. Tycker inte jag iallafall.

Jag tror att risken för kapsel om man lägger bakom bröstmuskeln är 0,1 % och då pratar vi om inom det närmaste året.

• Mamma till 3

EnYsterSyster

Grattis får jag väl säga.
    Men stackars dig. Det är inte helt ovanligt att få en sådan reaktion som du har fått efter ett ingrepp vare sig det är ett ansiktslyft eller vad det är. Jag har varit likadan bägge gångerna jätte ledsen och suttit här och tjutit över vad jag gjort.

Det går över det med,jag lovar dig. Har du ingen att prata med ? För man behöver en hel del bekräftelse trots att man var så säker på sitt beslut från början.

De är säkert jättefina. De känns väldigt hårda i början. De mjuknar och hänger till sig jag lovar. Stackars dig jag förstår precis vad du känner,men måste vara hemskt att inte ha någon att prata med,men vi finns ju.Det blir bara bättre för var dag som går.

Tänker på dig. Sköt nu om och ta väl hand om dig. Många kramar till dig

• Mamma till 3

EnYsterSyster

Kanske kan få dig att skratta lite. Jag våndas lite över mina GIGANTISKA behag. Jag ser verkligen ut som Dolly Parton. Jag som är så liten. Detta går jag och grubblar på dagligen men jag vet ju sen sist att man vänjer sig så fort.

• Mamma till 3

algit

är du här ? skulle jättegärna vilja ha tips på hur man masserar brösten.

Jag har ju inte fått rekommendationer att göra detta,men tror inte att det kan skada.
    Känner lite konstig känsla i det vänstra bröstet. Jättesvårt att förklara men det stramar väldigt mycket mer i det bröstet. Jag vet att det är olika läkeprocesser på varje bröst.Men jag känner igen känslan från tidigare operation som jag hade en hård kapsel på högra.

Tack på förhand

Svar på tråden Bröstförstoring (3)