• vioola

Bröstförstoring (3)

Hej igen Lou

Jovisst var det jag som opererade mig i Hässleholm, har bara gott att säga om dem där nere... De flesta kliniker nere i skåne ligger mellan 35000-37000 och jag tror kirurgerna där är minst lika bra som i Sthlm och Gbg :).

Jag tycker du ska välja soft touch, då behöver du inte oroa dig för veck eller kanter eller att det går sönder...

Kram

• vioola

Hej allesammans

Jag har lovat hjälpa en kompis att ta reda på en sak. Det är så här att hon har 65F-H (inte silikon faktiskt hihi) och hon undrar var man kan beställa behåar i denna storlek på nätet. Hon var inne och mätte sig i fredags hos kunnig personal men de hade inte just den storleken. Ingen av oss bor ju i någon större stad så just "nättips" vore uppskattat.

Ni som vet, skriv gärna och berätta.

Kram

• vioola

Hej igen

Tänkte även passa på att fråga ifall de flesta här inne smörjer sina ärr med E-vitaminkräm eller C-vitaminkräm? Varken sköterskan eller kirurgen gav mig råd angående detta. Jag frågade senare om C-vitamin, men det skulle inte göra någon skillnad sa hon. Men nu ska jag i alla fall köpa mig en E-vitaminkräm (tack flisan) det ska visst vara bra.

Kram

• vioola

Hejsan Åhsa

Jag tog ett studentlån hos nordea, det var inga problem alls, de frågade inte ens vad jag skulle ha det till. Man får låna upp till 20 000.

Först gick jag till SEB, hade mailat dem flera gånger ifall det skulle gå, men när jag väl var där började de krångla med mig..

Så mitt råd är alltså att du ska gå till nordea och skaffa ett studentpaket och ta lån, det borde inte vara några problem.

Kram

• vioola

Hejsan Saara

Vill bara önska dig lycka till!!!

Kram

• vioola

Hejsan Saara

Ifall du har dina ärr under brösten så tycker jag du ska gå ner till apoteket, när det öppnar igen, och köpa kirurgtejp. Det finns vit eller hudfärgad (den är något hårdare). Sedan ska du byta tejp ca en gång i veckan. Ifall du duschar med tejpen så kan du sedan föna den torr. Man kan även smörja in ärren med E-vitaminkräm eller olja, det sägs förbättra läkningen. Då duschar du smörjer in ärren, ligger utan tejp en natt och sedan tejpar dagen därpå.

Ska själv börja smörja ikväll.

Hoppas jag varit till någon hjälp, borde vara någorlunda lika ifall du har ärren i armhålan.

Kram och God jul!!!

• vioola

Hej igen Saara

Du borde blivit tejpad direkt, men det kanske är olika från klinik till klinik. Jag hade självupplösande stygn (var tejpad från början),och jag vet att de som åkt iväg till deras kliniker för att ta bort stygnen har varit tejpade under tiden.

Men ifall du har plåster på kanske det gör samma verkan.

Nu ska jag och vovven iväg och äta julmat, hej svejs

• vioola

Hejsan Alexandra W

Det var nu 4 veckor sen jag opererade mig och jag har från 3e veckan kunnat sova på sidan. Men jag brukar också vakna upp och få ändra läge liksom. Det kommer bara bli bättre och bättre iaf.

Kram

• vioola

Hejsan

Jag har soft touch och opererades den 25 nov av Håkan Brorson i Hässleholm.

Kram

• vioola

Hejsan

En fråga till er som haft era "nya" bröst några månader eller mer.

Ifall de var olika stora, när rättade det till sig i så fall? Det som är större på mig nu var nämligen mindre från början. Det borde ju rätta till sig men när?

Har frågat kirurgen och han sa att jag kunde fått en blödning (har inte ont nu eller så) och det tar minst 6 veckor innan det går ner, men nu har det gått 4 1/2 och det har inte gått ner någonting.

Ni som varit med om nåt liknande skriv gärna och berätta. Nyfiken på hur länge det egentligen tar. Det kanske skiljer en halv behåstorlek eller nåt just nu...

Vill ju inte ha så heller, snyft!

Kram

Svar på tråden Bröstförstoring (3)