Inlägg från: EnYsterSyster |Visa alla inlägg
  • EnYsterSyster

Bröstförstoring (3)

cockie

Usch, jag har ingen aning ! Mitt råd är att strunta i kupstorlekarna och prova med ristestet vad du tycker är snyggast. Jag har ju 150 ml inlägg i en 70D-BH. Oj, stort, tänker jag. Provade samma inlägg i en ny sprt-BH igår och fick ta A-B-kupa för att det skulle sitta tajt ! Hjälp, för litet, tänkte jag då. STRUNTA i kupstorlekarna och KÄNN och TITTA vad som blir snyggast, ta sen den storleken (plus 50 ml som sagt). Ja, man blir knäpp till slut av storleksnoja.

Blue Eyes

Jag rekommenderar Gabriella Sellman, Plastikkirurggruppen, Stockholm om du vill ha naturliga bröst. Hon gör dock inga bomber. Vill du ha STOOORA, gå då till nån annan.

Rat

Det finns många här som är 35+, de flesta inte superaktiva för tillfället. Vi är inte ensamma. Fast jag känner ibland "Men hur omoget är detta ? Hur kan detta vara så viktigt för mej ?" Men jag ÄR trygg i mej själv, har meningsfull arbete, make, barn, vänner osv. Känner i detta skede i livet vill jag satsa på mej själv.

Men visst är det onaturligt ! Tänk förr i världen, då fick kvinnor minsann klara sej utan operationer ! De fick också klara sej utan rösträtt, preventivmedel, TV, bil, rinnande vatten, el, läkarvård, take-away-mat, smink, med mera, med mera......

• EnYsterSyster

Var ded nån som såg Lena Ph på TV igår ? vad säger ni i så fall om hennes tuttar ? Snygga tycker jag, såg mjuka och rörliga ut, men skarvarna över brösten syntes väldigt tydligt när hon hoppade, dansade, lyfte upp armarna mm (inte annars). Syns det lika väl på er som opererat er ?

• EnYsterSyster

Cesimón

Tokig dröm !

Blue Eyes

Jäpp. Men du ska veta att jag velat och stirrat ! Opereras om knappt 2 veckor (iiiiih !). Plastikkirurggruppen, Stockholm, dr Gabriella Sellman. Hon har gjort en fettsugning på mej för ett år sen. Jag är SÅÅÅ nöjd ! Blev precis som hon lovade. Hon gör naturliga bröst, inte hur stora som helst. Jobbar mest med koksalt och gelehallon, rekommenderar inte silikon.

Läs gärna bakåt i tråden. Det finns även en gammal tråd "Bröstförstoring (2)", som ligger under övrigt. Läs där så fattar du att du inte är ensam !

• EnYsterSyster

Blue Eyes

Jag tycker han verkar göra snygga, naturliga, inte för stora bröst. Jag var lite inne på Victoriakliniken också. Han verkar bara göra anatomiska gelehallon (det ska jag ha).

Jag har hört att han är lite självcentrerad (men vad gör det så länge han gör snygga tuttar ) och jag tror han har mycket annan personal runt ikring, liksom.

Jag tror det är hugget som stucket vilken klinik du väljer, de verkar seriösa bägge två och verkar ha ungefär samma inställning.

• EnYsterSyster

Det är klart att vi är osäkra och oroliga inför operationen. Det är faktiskt inte "okej" att plastikoperera sej, och de flesta av oss berättar inte för speciellt många. Sen är det det här med riskerna, och inte är det gratis heller. Då blir man osäker och har ett behov av att ventilera här. Bara det faktum att denna tråd har MYCKET fler inlägg än andra trådar här talar sitt tydliga språk.

Jag har fått mycket stöd och hjälp här eftersom jag inte har nån annan att prata med som förstår. Alla jag känner verkar ta mycket starkt avstånd från sånt här. Det är SÅ skönt att få "prata" med andra i samma sits och inse att man inte är tokig, det finns faktiskt fler som jag och dom verkar känna och resonera PRECIS som jag.

• EnYsterSyster

Om en vecka åker jag till huvudstaden, opereras nästa vecka. Hjääälp ! Men jag har slutat fundera över storlek och typ. Implantaten är beställda och jag känner mej trygg med mitt val, MM 215 g. Har verkligen funderat på det här med storleken men jag VILL verkligen inte ha större. Jag orkar inte oroa mej längre, nu är det bara att tuta och köra. Vill bara att det ska vara över. En fråga: de har inte sagt ett ord om penicillin före operation. Har ni fått recept innan ??? Hon har pratat om penicillin men jag misstänker att jag får recept att hämta ut efteråt.

• EnYsterSyster

Kul att höra om era sexliv (hjälp, hur pervers lät inte den meningen ). Maken är lite orolig över att jag ska få ont och att tuttarna ska bli helt förstörda. Jag hade enligt honom världens snyggaste bröst innan barnen och de är fina nu med om än utammade. Jag kan ändå känna att jag har en liten B-kupa nu och lägger in 215 g. Tror inte jag kan få såna där hårda strutar som står rätt ut, eller vad tror ni ???

• EnYsterSyster

pickolina

Jag fattar inte.... du säger att du ska ta sprutor efter op. Jag tror det är blodförtunnande. Det behövde inte jag för hon tog så lite. Gör man större fettsugningar behöver man dock ta dem. Men du har ju redan gjort en fettsugning som du inte var nöjd med, eller kommer jag ihåg fel ??? Hur lite tog de då, egentligen ? Gabriella tar inte för mycket vet jag eftersom det inte går att korrigera om man tar för MYCKET. Verkar helkonstigt med din första op.....

• EnYsterSyster

Mamma till 3

Tack ! Behöver all uppmuntran som går att få. Får ibland för mej att det kommer bli helt misslyckat och att de blir stenhårda och stela. Visst råkade du ut för komplikationer i samband med bröstop ? Vad var det som hände ?

Alla ni andra, var ni också helnojiga innan ?

pickolina

Hoppas du blir nöjd. Jag ville ha så slanka lår som möjligt. Hon sa dock att hon inte kunde ta hur mycket som helst. Det blev precis lagom. Slanka, men det skulle inte se klokt ut om hon tagit mer. Lite ojämnt på insidan av låren precis som hon sa, men man måste titta jättenoga i en viss vinkel och veta vad man ska leta efter för att se det.

Men hjälp, får man vara så här ytlig egentligen ???

Svar på tråden Bröstförstoring (3)