• vioola

Bröstförstoring (3)

Hejsan

Nu har jag beställt tid för operation, den 25e november smäller det hihi. Jag är så uppspelt att jag har svår att sitta still...

Jag har 80A nu och vill ha liten D eller en stoor C. Hon rekommenderade mig 330. Hon sa att de lägger inte inte för stort för det inte ska se estetiskt konstigt ut...

Men jag vill ju inte heller att det blir för lite. Vad tror ni? Hon rekommenderade mig att göra ristestet så jag har fyllt två nylonstrumpor med ca 300 ml i vardera. Har bara en B-behå (största jag hade hemma) jag kan prova i än så länge och där får det inte plats.

Ni som kan och vet, vad tror ni? Jag är 174 cm lång, väger runt 62 och har "nästan" 80A nu. Jag ska ha runda geléhallon under muskeln. Blir 330 för litet då jag vill ha en liten D...?

Lite luddigt allt detta kanske men jag är helt uppe i varv just nu hihi.

Kram

• vioola

Hejsan ystersyster och alla ni andra

Det var sköterskan som sa att jag skulle mäta upp ca 300 ml. Men jag tog ur lite och har nu ca 280 i vardera precis som du sa.

Och jag kan säga att jag absolut inte vill ha mindre än så. Jag har en kompis som har 80 C ibland D beroende på vilken bh- så jag fick låna me mig några, dock ingen sportbehå. Jag får ta och köpa det nån dag framöver.

Sköterskan verkade verkligen negativ till något över 330 men jag undrar fortfarande ifall det inte blir för litet.

Finns det någon därute som har 75A eller 80A och lagt in 330, vad blev i så fall resultatet? Runda geléhallon förresten...

Kram

• vioola

Hej Johanna från Dalarna

Jo, jag ska operera mig i Hässleholm och det blir runda soft touch. Eftersom jag har 75A eller 80A (beror på) så borde jag väl få en stor Ckupa då eller kanske en liten D ifall jag lägger i 350. Jag vill verkligen inte att de ska bli för små...

Fast hon sa att tex 360 var jättestort. Hmm, undrar varför hon sa det...

Jaja, vi får väl se hur det blir som sagt...

Hur kändes det för dig då att va "normalbystad" till att få en stooor byst?

Kram kram

• vioola

Inte riktigt men ingen att det skull va en smilegubbe mitt i det där men haha

• vioola

Hej på er

Nu är det bara 7 timmar kvar sen är jag på väg...

Ska sova över i en lägenhet nära kliniken så på fredag runt 7.30 kan ni väl tänka på mig ifall ni är vakna hihi.

Kramar

• vioola

Hejsan

Får väl börja med att gratulera sara 23 och ystersyster.

Nu är jag också opererad, det blev soft touch 330cc under muskeln och jag är helnöjd. Tror jag kommer få en normalstor C sedan om de inte krymper rejält förstås...

Måste säga att jag har och har haft väldigt ont. Ett helt projekt att ta sig upp och ner i sängen. Det var meningen jag skulle åka från Hässleholm till Lund igår men jag orkade inte det helt enkelt, så jag fick sova över en natt till. Äter smärtstillande flera gånger om dagen.

Håller med vad ystersyster skrev, jag tyckte mina blev ganska stora och det var bara 330cc. Det var tur jag inte valde större.

Att ha sportbehån är också jobbigt tycker jag, den trycker och klämmer och skaver lite mot ärren, nån annan som känner likadant?

Nä nu ska jag fira med lite pizza. Ha det så bra alla ni därute.

Kramar

• vioola

Hej på er

Jag undrar en sak... är det någon som tycker det är svårare att kissa efter operation. Jag får ta i för livet och det kommer knappt nåt, fast jag är kissnödig.

Sen undrar jag ifall det är vanligt att få halsbränna? Det har jag nämligen just nu och det brukar jag aldrig ha.

Kramar

• vioola

Hejsan

Jag drack ju inte eller åt något efter kl tolv på natten. Opererade mig runt 8 på morgonen därefter, drack lite juice vid ett, sedan spydde jag upp det. Jag gick inte på toa förrän på kvällen då jag inte hade någor att kissa ut. Men nu dricker jag och jag måste verkligen trycka ifall det ska komma ut något.

Halsbrännan beror väl på magen, har inte ätit bra på ett par dagar. El så har jag ätit något olämpligt, måste dricka vatten efter varje tugga, gör ont som fan.

Bara lite nyfiken ifall någon haft det så här?

Kram

• vioola

Hej på er

Läste några inlägg angående massage. Jag har gelehallon (soft touch) och till mig sa sköterskan att du kan massera om du vill men det har ingen betydelse då implantatet sitter under bröstmuskeln. Ingen idé att göra det under tiden då du har ont sa hon.

Jag undrar ifall det är vanligt att man har mer ont i den ena bröstet? I det högra känns det helt okej, men det vänstra är mycket mer svullet och det gör mycket ondare ifall jag belastar det på något sätt.

Till svullnaden då, jag frågade kirurgen ifall svullnaden kommer gå ner mycket, alltså ifall brösten kommer bli mycket mindre. Som svar fick jag: knappt synbart.

Vad olika det är överallt...

Kram på er därute i alla fall

• vioola

Hejsan

jag har några frågor till er som gjort en bröstförstoring.

Hur länge är det "vanligt" att man har ot efter operationen? Det har gått 6 dagar nu för mig och det gör nästan ondare idag än vad det gjorde igår tillexempel...

I det högra bröstet känner jag knappt någonting (smärta alltså), det verkar också vara lite mjukare. men i det högra däremot kan det liksom "hugga" till ibland. Det gör också ont (mycket ont) ifall jag trycker på en viss punkt (under/på bröstet).

Oroar jag mig i onödan, det har ju bara gått 6 dagar som sagt eller är det "konstigt" när det gör skitont i det ena bröstet och knappt känns någonting i det andra.

Det bröstet jag har ont i är även något hårdare och verkar vara lite om än pyttelite större.

Undrar...

Kram

Svar på tråden Bröstförstoring (3)