• hally

Bröstförstoring (3)

swing

ja du vet faktiskt inte, men enligt honom så är inte soft touch dåligt eller så men den är ny och därför vet man bara mindre om det hur det kommer vara i kroppen.

För jag har känt på soft touch och vanliga gelehallon och det är stor skllnad på dem i konsistensen men enligt Charles är dem inne i kroppen detsamma i praktik.

Så jag tror alla som har gelehallon och tycker att dem är hårda har nog inte och göra med typen av implantat utan kapseln runt bröstet. sen har det nog betydelse om du lägger implantat framför muskeln eller bakom.

• hally

Mamma till 3

Tack för omtanken, det glädjer mig :)
    Hursomhlest jag pratade med Charles igen och klinik koordinatorn samt distributören av Mcgahns soft toch här i Sverige.

Charles menar att det är inte större skilnad så på implantaten det är nog mer dina egna förutsättningar som spelar större roll när det gäller hårdhetsgraden.

Klinik koordinatorn sa till mig att oftast upplever kvinnor med vanliga gelahallon style 410 att brösten är kompaktare, men skillnaden är liten när man lägger implantatet bakom muskeln.

Produktchefen för Mcgahn soft touch sa att den gamla och den nya soft touch som har idag funnits på marknaden i tre år är exakt likadana till ytan och höljet som vanliga gelehallon men bindningaran inne i höljet mellan silkonet är mindre vilket resulterar i mjuka konsistens. Så det är helt och hållet en smak sak och han sa att man skall helt och hållet lita på sin kirurg och vad han tycker är bäst.

Charles sa även att vissa patienter har beroende på deras bröstvävnad sämre förutsättningar för soft touch men så var inte fallet för mig så vi bestämde oss för soft touch.

Jipiiiiiiiiiiiii

• hally

Elektra03

vad tråkigt att det gör ont, har du opererat idg på victoriakliniken, vad har du för implantat är du nöjd mm.
    Jag ska nämligen operera mig där om två veckor så jag hade lite frågor.

• hally

Elektra03

Hej vad roligt att du är nöjd med storleken, för det finns många här som tycker att dom borde ha valt en storlek större.

jag skall lägga in 375cc soft touch gelehallon bakom muskeln. är skitnervös tänk om det blir för litet eller för stort har faktiskt ingen aning om vilket det kan bli för det verkar vara så olika på alla.

Hur upplevde du smärtan?

• hally

Rat

Tråkigt om det där med din pojkvän, men sånt löser sig,varje kvinna har nog varit med om en liknande situation och jag är helt bombsäker att du kommer må bra snart igen. Tänker på dig :)

Ja jag har valt soft toch verkar vara bättre för när jag var på konsultation hos charles så verkade det vamliga gelehallonet väldigt hårt jag blv nästan panikslagen när jag tänkte på att det där skulle vara inne imin kropp, men så kände jag på soft touch på en annan klinik och dom kändes hur mjuka somhelst. Så jag har nu bett charles att beställa så till mig istället.

• hally

Elektra03

Shiit vad hemskt att du hade så ont, men varför stanna du inte natten så att dom kunde ta hand om dig, dom säger att smärtan som är intensivast första dygnet. Sen tror jag att du har överansträng dig också, jag menar sätta sig i en taxi och åka till arlanda ända från saltjöbaden för att senare ta FLYG till norrland shiiiit. Jag beundrar dig :)

• hally

Elektra03

Jo då förstår jag, barnen går ju trots allt före allt annat.

Men vi kvinnor ä så pass starka så vi klarar av det mesta.

Är du nöjd med utseendet på brösten jag menra blev dom som du hade förväntat dig, föresten hade du anatomiska?

• hally

Hally

Är det någon som vet vad man skall undvika äta inför en operation dvs två veckor innan, vissa säger att man inte skall äta vitamin C, men vitamin c är ju utmärkt mot infektioner.
    Det enda jag vet är att E vitamin skall man undvika äta, fast amerikanska kirurger påstår att man skall börja äta E vitamin efter två veckor för att minska kapselbildnings risken samt få finare ärr dettta tycker jag faktiskt låter ganska klokt och att man inte skall äta vitamin c förstår jag inte riktigt
    Sen också finns det något speciellt i kosten som är bra att få i sig dagar innan operation och efter.

Och ett råd till alla som skall operera sig, ät en massa annans efter operation utmärkt mot smärta och svullnad.

tacksam för era råd!

• hally

Ok inlägget innan verkar skit skum nu när jag läser det i eferhand men orkar inte skriva om det hoppas ni förstår mina frågor iallafall;)

• hally

Blue eyes

Jag precis som du hade svårt att välja mellan vanliga gelehallon och soft touch men jag bestämde mig ändå för att ta soft touch eftersom jag vart väldigt rädd för att få hårda bröst.

Jag skall operera mig på victoriakliniken och eftersom jag var så orolig för detta så tog jag kontakt med mcgahns distributör här i sverige närmare bestämt i GBG. Jag fick prata med produkt chefen där för soft touch implantaten och han förklarade för mig att sogt touch implantaten har samma dubbla hölje som de vanliga gelehallonet och det är minst lika bra och man behöver inte oroa sig, föresten så har dom också patent på implantat.

Hoppas att det blev lite klarare för dig nu.

Svar på tråden Bröstförstoring (3)