Inlägg från: EnYsterSyster |Visa alla inlägg
  • EnYsterSyster

Bröstförstoring (3)

Rat

Vill tillägga att jag är så glad att jag har gjort det här och att det värsta är över. Det har varit mycket fokus på brösten i höst. Det ska bli skönt att bitvis släppa det här i takt med att läkningen framskrider och börja lägga kraft på annat !

• EnYsterSyster

LindaMarie

Jag är 165 cm, 54 kg. La in 215 g och är jättenöjd ! Men jag ville inte ha jättestora bröst.

• EnYsterSyster

Tiger72

Anatomiska implantat mäts i gram. Mina på 215 g motsvarar ungefär 215 ml. Vilken kupstorlek det ger efter operation bästäms helt av dina mått och din bröstvolym innan operation. Är du "mullig" och bred över ryggen ser 215 g inte mycket ut. Är du mager och smal över ryggen blir det mycket mer. Hänger du med ?

• EnYsterSyster

hally

Lugn ! Mina boobisar är nu drygt 3 veckor gamla. De hänger ner sej och mjuknar, jag lovar ! Jag kände precis som du. Tyckte de var hemska i början ! Min doktor sa att det tar en månad innan de är någorlunda mjuka och hängiga, och efter ytterligare 2 månader ser det ännu bättre ut. Det var väl inte så länge sen du opererade dej ?

• EnYsterSyster

Tiger72

Det bästa är väl att hitta en bra kirurg på en bra klinik och berätta vad du vill ha. H*n kommer då med bra förslag på operationssätt, ev implantat mm. Lycka till !

• EnYsterSyster

hally

Efter 7 dagar var mina tuttar inget vidare. Stenhårda, det ena större än det andra med en ojämnhet, stod rätt ut och hade tydliga "skarvar". Mycket bättre nu, men jag hoppas som sagt på ännu mjukare och "hängigare". Bry dej inte om hur de ser ut nu, ta bara hand om dej och njut över att det värsta är över ! Det gör inte lika ont nu, eller hur ? Och det blir som sagt bättre för varje vecka.

• EnYsterSyster

hally

Jag kollade nyss på bilder jag tog när jag var nyopererad och efter en vecka. INTE snyggt. Implantaten syntes jätteväl. Helt annorlunda nu. I min tajtaste sport-BH får jag klyfta där brösten sitter helt ihop ! Jag var så orolig över att det inte skulle gå. För mej är det tydligaste tecknet på fejkbröst när de trots att de är stora har en bred "kanal" mellan sej.

• EnYsterSyster

hally

I utsläppt tillstånd sitter inte mina bröst ihop men det går som sagt att trycka ihop dem. Jag skulle inte heller testa om jag var du ! Bättre låta dem läka först.

• EnYsterSyster

Rat

Det har blivit bättre med bröstvårtorna ! De är fortfarande känsliga vid beröring men gör inte ont längre. Åh, så skönt ! Jag var orolig för detta och blev så trött av smärtan.

Jag har bara betalat för första konsultationen vid min första op (har gjort en fettsugning). Gick på en konsultation vid min bröstförstoring, blev dock erbjuden en till eftersom jag var så osäker över implantatval. Löste dock detta per telefon. Opererade mej på Plastikkirurggruppen, dr Gabriella Sellman, Stockholm. Anatomiska gelehallon McGhan´s MM 215 g soft touch. Imorgon är det 4 veckor sen.

Hoppas dock att resultatet blir lite bättre. De är fortfarande lite hårda och lite för "toppiga". Vill ha lite mer hängande bröst.

• EnYsterSyster

Till alla

Mitt ena bröst sitter aningen längre ner än det andra om man mäter vid bröstvecket (kanske 1-1½ cm), syns utan BH om man tittar noga. Kan bero på att jag "tryckte till" hårt på det bröstet precis när jag var nyopererad för det kändes så knöligt (korkat, jag vet). I "ovankant" av brösten syns det inte, bara om man jämför bröstveckens höjd med varandra. Vad tycker ni jag ska göra åt det ? Är det tillräckligt för omoperation ? Jag vet att det är för tidigt att säga nu, jag bara funderar. Vill att det ska bli perfekt, ju.....

Svar på tråden Bröstförstoring (3)