• Snovit

Bröstförstoring (3)

Halloj!
    Har läst era inlägg i några månader o är grymt imponerad! Ni är modiga. Ska själv opereras om en månad och nu börjar det närma sig, alla tankar åker runt i huvudet som en bergodalbana... Valde 215 anatomiska gelehallon eftersom jag är rätt smal o benig, 25 år o 169 lång. Är dock (som de flesta) osäker på storleken... synd att man inte kan välja EXAKT hur stora man vill ha. Finns det ingen "erfaren" här på forumet som vet hur lång tid det tar innan svullnaden går ner, tills man får den "riktiga" storleken? Ha de gött

• Snovit

Morsning!
    Plastikkirurggruppen - nån som ska/har opererat sig där? Jag är såååå nervös inför operationen... nästan värre än inför uppkörningen til körkortet!

EnYsterSyster
    Det verkar som om vi har ganska lika mått, jag: 55kg och 169 lång. Känns lite tryggt att nån med liknande mått valt samma storlek på implantatet. Trots att det, som du säger, är väldigt individuellt. Du har inga tips på sådana "bagateller" som jag bör tänka på till/efter operationen, tex att det kan vara svårt att öppna konservburkar o sträcka sig efter saker högt upp på hyllorna=)...mmm vet inte hur väsentligt det är, är bara sånt som jag läst. Tycker informationen från läkaren varit lite bristfällig på det området...

• Snovit

Åååå va glad jag blir av alla inlägg här. Skönt att så många blivit så nöjda! Det kommer nog gå bra för mig också. Är dock lite orolig då jag måste åka tåg hem i ett par timmar dagen efter operationen. Men det är väl bara att stå ut med smärtan eller?

Har nu spenderat helgen med att gå runt med mina rispåsar. Tyvärr så har jag bara jasminris, och den starka doften av detta ris gör nog att jag inte kommer äta ris på ett par år efter detta;)
    Fortsatt trevlig helg allihoppa

• Snovit

74:an
    Jag har liknande mått, men har valt mindre implantat än dig. Är 169 lång o 55kg och ska ha 215 anatomiska gelehallon. Jag är tvärtemot dig o börjar snarare tycka att implantaten blir för stora. Hade helst haft 200 men det finns ju inte. Har tre veckor kvar till min operation på plastikkirurgiska kliniken, bara jag tänker på det mår jag illa av nervositet...

Hmmm undrar vad som är bäst... för små eller för stora? Antagligen svarar alla att det är bättre att ta lite större än man tänkt. Men sen sväller ju brösten upp oxå och man vill ju inte ha två badbollar! Är rädd att det blir för stort så jag inte kan visa mig ute bland folk.... å andra sidan så kunde jag ju knappt det innan heler;)

• Snovit

Rat
    Nu blev jag väldans fundersam... finns anatomiska gelehallon i 190? Trodde bara de fanns i 180 och nästa stl 215?

Åååå nu blir jag galen. Min läkare tyckte 215 passade bäst, att 180 skulle bli för små även "på bredden", de har ju mindre diameter också. Men när jag provar med ris så känns 215 väldigt stort o ovant i och med att jag knappt har några bröst innan. Å andra sidan ser det rätt proportioneligt ut på längre håll. Men samtidigt är det en jätteskillnad jmf med innan..... ååå jag vet inte...

• Snovit

Hej!

Är det någon som har tips på bra sportbh:ar? Det börjar ju närma sig att tänka på sånt nu... Gärna någon bra, prisvärd och lättåtkomlig. Är det nödvändigt med öppning fram, eller bara en rekommendation? Vad tycker ni jag ska välja?
    Ha de gott!

• Snovit

Halloj tjejer!
    Detta med pillerna man får efter operationen... Får man med sig dom hem från sjukhuset? Det kan ju inte vara meningen att man ska stanna till vid apoteket på vägen hem...

Sen undrar jag hur många här som fått kapselbildning? Enligt min läkare är det ca 5% men ni verkar mer pålitliga att fråga
    kramar /Snövit

• Snovit

Hej, efter varit borta några veckor är jag nu tillbaka. Opererade mig igår med anatomiska gelehallon 215. Måste bara tala om att det gör riktigt ont! Känns som världens träningsverk i bröstmusklerna, som om jag gjort armhävningar o tränat bröstmusklerna flera månader i sträck! Tyvärr ser brösten ut som två strutar och riktigt fejkat runda. Nu ser de väldigt konstgjorda ut. Men de ska ju "hänga till sig" och få sin riktiga form så småningom. Trots detta är jag nöjd med storleken och det är än sålänge värt smärtan. Tyvärr blir det ingen champagne för mig på nyår... dessutom har jag bara berättat för 1 person om operationen... kommer bli intressant att se om folk märker nåt...

• Snovit

Hej Cockie

Opererade mig i onsdags och jag har också tungt att andas, känns som om lungorna inte får tillräckligt med luft. Ibland får jag koncentrera mig att verkligen andas ner luften i lungorna. Tror dock att det beror på den extra tyngd som ligger på revbenen och lungorna. Det är säkert en vanesak också, och att man är rädd för att det ska göra ont.
    Nu har jag en sportbh på mig och ska ha det i 2 veckor dygnet runt och därefter upp till 4 veckor dagtid. Jag fick prova sportbh:n på sjukhuset så att sköterskan såg att den satt bra. Tänk på att den inte ska sitta FÖR taight för blodcirkulationens skull. Lycka till...

• Snovit

Halloj tjejer!
    Nu när den värsta smärtan är över efter op är det dags att börja tänka på hur dom små rackarna ser ut!
    Är det någon härinne som har användt/använder e-vitaminkräm eller e-vitaminolja på sina ärr? Funderar på om detta gör ärren finare eller om det bara är påhitt. Låter ju väldigt konstigt... om det fungerade borde ju läkaren rekommenderat det. Men man vill ju ändå att ärren ska bli så små och fina som möjligt... å tar det säkra före det osäkra.

kramar

Svar på tråden Bröstförstoring (3)