• lemon

Bröstförstoring (3)

Halloj!
    Gick av en händelse in här o hittade nya tråden! Det känns som jag kan pusta ut nu!

Sess! Såg att du var på fötterna igen! Jag ska själv till Kratz 4 november, men på återbesök. Tänk att det är ett halvår sen op! Jag gjorde en förstoring+lyft 300 ml runda geléhallon. Hade innan utammad 80A har nu en välfylld 80C!

Kram på er alla!

• lemon

Algit o Ensysteryster

Det där med att folk inte säger något, jag känner igen det. Jag VET att alla vet om det men igen har sagt något, förutom mina närmaste som jag pratar med det om.

Men jag var på fest i helgen och när spriten gjort sitt, ja då vågade folk säga nåt. Och det var faktist killar som sa något, inte tjejerna. Det som kändes skönt att höra är att de tyckte att op inte hade stigit mig åt huvudet. Jag var som vanligt, fast mer självsäker och glad. Det var faktist himla kul att höra. Men det är nog lite tabu att fråga en sån sak. Jag skulle nog själv inte gå fram o fråga om personen gjort en bröstoperation.Det känns lite tabu.

Det var lite tankar från mig! Kram!

• lemon

Måste ge ett tips om en bra sportbh!

Jag köpte en champion efter op, som var som en vanlig bh fast sport. Men den var inte skön, sömmarna skavde och formen vart inge bra.

Sen köpte jag en sportbh på Lindex, märke Swegmark (finns via o svarta), men det är en sån man trär över huvudet. Men där får man verkligen stöd för bysten, inga sömmar o jätteskön bomull inuti. Formen blir jättesnygg! Utanpå är det små lufthål. Kan gå omkring i den än idag för att den är så skön, men numera är det oftast när jag joggar o kan då säga att brösten guppar knappt! Kan verkligen rekommendera den!

• lemon

Läste i Amelia att man under 2006 kommer kunna ta blodprov för att kolla om man har bröstcancer eller livmodercancer, och att man då kan upptäcka det i ett tidigt skede. I mammografin kan man missa tumörer och liknande.

• lemon

Hej igen!

Har man implantaten framför bröstmuskeln så blir en viss del av bröstet "skuggad" och där kommer man inte åt att undersöka ordentligt med mammografi.

• lemon

Jengirl, jag håller med dig. I det här fallet var det ju faktist HON själv som ville operera sig, trots avrådan från läkare. Och sen dessutom ta upp detta i tv, snacka om att skämma ut sig!

• lemon

Zippy!

Jag är 27 år och op mig i april i år. Hade a-kupa innan, hängig efter att ha ammat två barn. Lade in 300 ml och har idag c-kupa, vilket passa min kropp perfekt.

Och som de andra skrev: jag tränar alltid, och det enda man inte kan förbättra genom träning är brösten. Som sagt, de blir MINDRE av träning.

Är du en tjej eller kille som frågar?

• lemon

Jag fryser inte mer om brösten än övriga kroppen, gjorde det efter op men det har försvunnit nu. Det känns heller inte konstigt att göra vissa rörelser. Tränade lite innan, kanske 2-3 ggr i veckan.

En sak jag undrar över: jag var på body pump för nån vecka sen, o det är ganska intensiv träning. O då det kändes bra i bröstmuskeln, tog jag lite mer vikt. Min fråga: tror ni att implantatet kan "tryckas upp" av för mkt styrketräning av bröstmuskeln? Det kändes nämligen som de satt högre upp strax efteråt (inte nu), men min sambo sa att de såg likadana ut. Nån som vet? Ska på återbesök nästa vecka så då måste jag fråga.

Kram!

• lemon

Algit!

Det är nog som du säger. Muskeln drar ju ihop sig under träning, och det kändes bättre när jag hade stretchat. Jaja, man behöver inte oroa sig för hängtuttar i alla fall!

Mitt implantat sitter 75 % under bröstmuskeln, enligt min läkare är det det som är bakom bröstmuskeln. Och som Sess skrev, så lägger man en viss del framför för att få en naturlig rundning nertill.

Hej svejs!

• lemon

Trancequeen

Dina inlägg behöver inte vara så där otrevliga, här inne diskuterar vi som vuxna människor! Så ta dina åsikter och bege dig härifrån tack! Du kan återkomma när du har något vettigt att säga.

Svar på tråden Bröstförstoring (3)