Inlägg från: AlexandraW |Visa alla inlägg
  • AlexandraW

Bröstförstoring (3)

Till Vioola!

Är nyop. Förstoring + lyft, vilket Charles på Victoriakliniken gjorde. Han sa att de gånger det blir problem med ärren så är det så är det så gott som alltid hos rökare. Så jag fick sluta röka 4 veckor innan op och får inte röka under de första 4 kommande veckorna efter operationen. Kost nämnde han inget om.

Lycka till/Alex

• AlexandraW

Tjingeling RAT!

Jag opererades i onsdags den 14/12. Jo det har gått bra. Har de nya implataten som är droppformade och med livstidsgaranti. De är dyrare men det tycker jag att det är det värt. Jag har valt att lägga in 400 g så att det blir en skillnad som märks utan att för den skullen bli vulgär. Han är noga med propotionerna och att det ska vara etiskt. Ska jag vara ärlig så skulle jag nog med facit i hand ha valt 500, men jag tycker att det är snyggt med stora bröst. Det är dock ändå en markant skillnad så jag känner mig nöjd ändå. Kommer ej i ihåg namnet på lyftet, det började på s.... Jag var väldigt osymetrisk, flyttade nog hö bröstvårtan 3-4 cm upp. Nu ser det dock jättefint ut
    Hur det känns...... ärligt.....de som har ammat och har haft mjölkstockning....ta den känslan ggr 2, så känns det de första dagarna. Idag är det bättre, spänner dock som attans runt vårdgården då jag är sydd där i och med lyften och det sitter en massa tejp över som känns för spänd.... det var ärligt Detta ska ej förskönas, alla har vi olika smärtgränser, men det är lika bra att vara förberedd på det värsta, eller hur?

Kramiz Alex

• AlexandraW

Tjenixen Loppalina!

Op mig hos Charles på Victoriakliniken i Stockholm. Är inte sjukskriven alls eftersom jag pluggar och mitt jullov började på min opdag. Långt lov med hemläxa men tur för mig ändå. Börjar jobba den 4 jan som resande säljare. Kommer under jan och feb går 2 v skola å 2 v jobba. Så jag hinner läka i lugn och ro, allt är uträknat
    Tack för din omtanke
    Men hoppas att det blir bättre på onsdag när jag ska åter och han sätter om tejpen.
    Krmia Alex

• AlexandraW

Tjingeling Linda!

Har ankarärr på ena bröstet då det lyftes ca 3-4 cm. När det gäller Bh storlek så låg jag för 1 år sedan på välfylld C, har gått ner 27 kg och fyllde innan op en B Nu törs jag inte ens gissa är ju rätt svullet, tror jag Men det får ej plats i en C snarare en D tror jag.......

Sambon säger dock att jag aldrig har haft så stora bröst under vår tid tillsammans som jag har nu Det kommer att bli snyggt utan att vara vulgärt!!!!!!!!!

Min dotter som är 15 tittade på mig ikväll, iförd en tajt polo å en kofta, såg när jag tog av mig koftan, blev för varmt, så utbrast hon spontant..... vilka bomber du har fått morsan....

Jag är nog nöjd.......

Kramiz på Er alla å go natt

• AlexandraW

Tjingeling Lou!

Är rätt nyop och kan direkt säga att du INTE kan köra själv

Du får inte heller köra bil första veckan, sa de till mig ialla fall. Sen är det individuellt från pers till pers. Det kan ta allt från 1 till 2 veckor innan du klarar av att köra igen.

Du kan inte hålla armarna i en viss vinkel för känns det som att huden ska spricka.

Se till att nån kör dit dig, du blir kvar en natt troligtvis, men kolla upp det. Där jag op mig skulle man vara kvar en natt för säkerhetsskull, min vännina som op sig en vecka innan mig på en annan klinik fick åka hem samma dag. Sedan hämtar nån dig när det är dax att åka hem. Tåg går nog oxkså bra för du har ju värktab, men kör EJ SJÄLV.

Lycka till å kramiz/Alex

• AlexandraW

74an!!!!!!!

När du läser detta så har du kommit hem och förhoppningsvis har allt gått bra.

En julklapp till din man ..... Han behöver ej vänta till påsk Med försiktighet å lite fantasi går det MYCKET tidigare vet att du ej tror mig men så är det

Du har ju läst våra skräckhistorier så du vet vad som väntar de närmaste dagarna

Hoppas allt har gått bra och att du är nöjd med resultatet.

Kramiz Alex

• AlexandraW

STOPP NI SOM REDAN HAR GJORT ER OP!!!!!!!!

När kan jag sova normalt igen????? Somnar ALLTID i framåtstupa sidoläga..... Har nu legat på rygg i 2 veckor och har börjat få ORDENTLIGT ont i stjärt, rygg och skulderblad...... Det känns som trycksår.... Kan ligga en liten stund på sidan men får då ont i brösten istället. Vaknar ofta och har svårt att somna om SNÄLLA när kan jag sova igen???????????

God fortsättning på Er alla
    Kramiz / Alex

• AlexandraW

Tack till algit och vioola

Det värmer att det släpper men det känns ändå fördjä-ligt nu..... Det sjuka är att jag börjat få så himla ont i skulderbladen, värken sitter i även på dagtid. Känner mig som 97
    Kan ligga en liten stund på sidan, går dock bättre på hö än på vänster.

Kramiz Alex

• AlexandraW

Miia!

Op mig den 14 dec i år. Att ha ont gör mig inget, men att inte kunna sova ordentligt och ha ont i skulderbladen på dagtid känns olustigt
    Alex

• AlexandraW

MIIA!

Har lagt in 400 g bakom muskeln. De är McGhan silikongelfyllda, droppformade med livstidsgaranti. De har texturerad yta vilket innebär att jag ej bhöver masserar för att motverka kapselbildning. Har även lyft hö. Var jätte osymetrisk innan. Flyttade nog bröstvårtan 3-4 cm på hö sida.
    Alex

• AlexandraW

Rat!
    Har ingen sportbh. Frågade sköterskan om det och hon sa att det är 1 på 100 som har det. Jätteovanligt. En kompis som gjorde veckan innan mig på en annan klinik har haft dygnet runt i 3 veckor....

På mig och min rumskompis på kliniken hade han satt en bred vit tejp över brösten som skulle sitta ett par veckor, men på morgonen efter op när han gick "ronden" så sa han åt mig att rätta på mig men jag kunde inte för tejpen kändes konstigt. Han tittade på den och drog bort den utan att jag fick nån ny..... Jag ska ringa till kliniken i morgon och prata med Eva. Ska försöka komma ihåg att fråga henne då......
    Hör av mig efteråt.

Alex

• AlexandraW

Go afton vioola!

Har precis samma funderingar. Ska ringa till kliniken i morgon om andra frågor. Ska försöka komma ihåg att fråga då glömde när jag pratade med dem idag Det är så många små praktiska frågor som snurrar tycker jag, att de här viktiga glöms bort tidig alzheimers kanske
    Hör av mig efteråt

Alex

• AlexandraW

Vioola!

Alzheimers var det ja.....

Bygelbh..... jag op mig den 14 dec och köpte en ny till julafton. Fick ta av mig den efter 3 tim för kändes som att det skavde. Min vännina som gjorde 1 vecka innan mig kunde ha hela julafton......

Tror att man får prova sig fram och vänja sig. Charles sa åt mig på efterkollen att du va de bara att gå och köpa nya, snygga bh:s Står inget om det i mina papper så ska försöka komma ihåg att fråga det också imorron.
    Återkommer i morgon med andra ord

Natti natt
    Alex

• AlexandraW

Goder förmiddag!

Har ni ej vaknat än tjejer

Har pratat med Eva från Victoriakliniken precis.

Bygelbh kan användas kortare stunder om man vill vara fin tex nyår, men bör undvikas utan använd istället en sportbh eller utan.

Sola solarium kan vi göra efter 4 veckor, då dock med bikiniöverdel

Hon skulle kolla upp en sak åt mig med en vik läkare då Charles är på semester i Thailand, så jag ska ringa henne igen på em. Ska då fråga om tejpen ska sitta kvar under bikinin när man solar eller ej, tror nämligen att den skall bort.....

Är solfreak så har börjat få lite abstinens nu när blekheten börja komma i ansiktet så nu är det nerräkning för 2 veckor till att få sola igen FAAN va sjuk man är igentligen. Men de små vardagliga ting som man tar förgivet, saknar man ej förrän men ej kan, träna, sola, SOVA PÅ MAGEN

Hörs ikväll ha en bra dag

Alex

• AlexandraW

Tjena tjejer!

Har nu pratat med syster Eva på Victoriakliniken. Vi får sola efter 4 veckor dock måste vi ha överdel på oss, typ bikini eller bh Tejpen skall sitta kvar under överdelen.

Nu behöver ingen fundera längre.

Alex

• AlexandraW

Tjingeling Vioola!

Hoppas du såg vad jag skrev på förmiddagen om din frågeställning ang BH.

Alex

Svar på tråden Bröstförstoring (3)