• Sess

Bröstförstoring (3)

johanna_dalarna

(Hoppas du har hittat hit!)

Jag gjorde inget lyft utan bara en förstoring. Första tre dygnen hade jag så ont att jag inte kunde göra mycket annat men sen har jag kunnat komma igång lite, gå promenader, borsta håret själv, laga mat och lite sånt. Fast jag är fortfarande ganska invalidiserad, är rätt kort och kan inte sträcka armarna så att jag når saker i överskåpen i köket och annat sånt. Fattar inte hur stackarna på Extreme Makeover kan börja träna på gymmet med en gång!

Jag hade sambon hemma operationsdagen + 3 hela dagar till och det är jag verkligen tacksam för!

• Sess

Delighted + Swing

Tack för hjälp med storleksval! Jag köpte en small och har provat den nu och den sitter tajt, gör lite ont för brösten är fortfarande ömma men den ska ju hålla dem på plats. Så XS hade nog blivit för litet nu iallafall!

• Sess

Måste bara också tala om för er vilket kanonföretag Timarco är! Skulle ju beställa min sportBh från dem (StayInPlace med dragkedjan fram) men blev jättebesviken när jag såg att de hade 10-12 dagars frakt... Det var då tisdag och jag ska ju ha med BHn på återbesöket på måndag. Men jag chansade och mailade dem ifall det möjligen gick att få den snabbare och vad det skulle kosta. De var jättegulliga och fixade det gratis eftersom de hade en i rätt storlek i lager och jag lade beställningen 15.30 tisdag eftermiddag och morgonen efter kom sportBHn med posten! Otroligt!

• Sess

Idag var jag på återbesök på kliniken och tog bort bandaget. Och jag är otroligt nöjd med mina nya bröst kan jag säga nu när jag sett dem utan bandage! :) De är precis lagom i storlek, precis som jag velat ha dem, stora men inte för stora. Och jättefina i utseendet, runda men ändå ungdomligt toppiga, de behöver väl sjunka ner lite nertill, bli mer rundade där, för att bli helt perfekta men det kommer ju med tiden när tyngdlagen gör sitt. Tycker inte heller att de är alls hårda utan bara fasta, bara lite fastare än mina naturliga bröst. Är väldigt nöjd och glad över dem iallafall! :) Känner mig väldigt glad över att ha tagit det här steget, att verkligen ha vågat göra det här. Har fortfarande lite ont men det är så värt det! :) Fast jag skulle vilja kunna sova på sidan igen snart...

Något som jag har upplevt är att mina bröstvårtor är väldigt känsliga nu efter operationen, nästan överkänsliga för beröring och de är dessutom styva hela tiden vilket de verkligen inte var förut. Är det något ni andra opererade har upplevt? Tror ni att det går över? Glömde givetvis att fråga om det på konsultationen.

Har också haft värk i ena bröstet men inte det andra nu sista dagarna och det var jag lite orolig över (för kapselbildning) och det frågade jag om men det var ingen fara utan helt normalt och det kändes ju lugnande. Har ni andra också haft så? När slutar det göra ont helt och hållet?

Nu ska jag tejpa ärren + ha sportBH i två månader och sen ska det vara läkt ordentligt. Det bästa idag var att jag kunde duscha! Som jag har längtat efter det...

• Sess

Gnägget

Tyvärr är det väl så att de som har implantat som är bra skriver ju inte om dem, utan det är bara det negativa som det skrivs om för att de behöver ventilera. Själv har jag bara haft mina i 16 dagar och det är ju ingen lång tid... ;)

• Sess

Cickan

I tre dygn var jag helt sängliggande, hade väldigt ont och kunde inte göra något alls knappt. Sen blev det sakta bättre och efter två veckor kände jag mig "normal" igen, kunde göra alla rörelser och så. Jag behöver inte betala extra för någon kapselförsäkring för om det blir kapsel eller någon annan komplikation så åtgärdas det helt gratis. Och jag har en bekant vars ena bröst inte hängde tills sig som det andra och det fick hon åtgärdat gratis så jag vet att det stämmer. Jag tycker att det är rätt självklart att kliniken ska åtgärda komplikationer gratis om man inte själv orsakar dem genom rökning eller något sånt.

• Sess

Jellomoon

Om du är orolig att implantatet ska se konstigt ut när du använder bröstmusklerna så be att få det delvis under bröstmuskleln. Mitt är två tredjedelar under muskeln med alla fördelar som under-muskel-placering innebär men löst längst ner vilket gör att det blir en snyggare och mer naturlig rundning + att det inte ser konstigt ut när man använder bröstmuskeln för implantatet plattas inte till på samma sätt.

Tar du hög profil så putar brösten ut mer från kroppen, de blir liksom större utåt. Min kirurg kallade det "ungdomsbröst" och sa att det kunde bli snyggt på mig (är 21) men att han tyckte att det skulle se för fejkat ut på en äldre kvinna. Men prata med din kirurg om de olika alternativen så kommer ni nog fram till något bra!

• Sess

Just-Me

Silikonimplantat av det märket jag har blev godkända i USA tidigare i år, så då måste det väl alltså ha gjorts någon oberoende studie av dem? Men det är alltså bara ett märke av silikonimplantat som anses säkert over there.

• Sess

Har också reggat mig under samma namn som här!

Svar på tråden Bröstförstoring (3)