• tobiasfru

22 Oktober brudar!

Någon mer som ska gifta sig den 22? Hur går det med alla bestyr och planeringen? Var ska ni vara? Vilka kommer? Hur känns det? Skriv!/Jessica

• Svar på tråden 22 Oktober brudar!
  • johannah&leif

Jag gifter mig oxå då. Min m2b och jag gifter oss borgerligt i stadshuset sedan har vi festen i ett Folkets Hus i närheten av där de flesta bor. Det är nyrenoverat, ljust & fräscht och ligger jättefint till. Vi blir inte så många gäster totalt 35 st varav 7 barn. Vi har bjudit närmaste familjen & några få vänner. Vi bjuder på buffé & bröllopstårta förstås. Min svärmor & hennes sambo är vårt värdpar och de har verkligen lagt ner hela sin själ i uppgiften. De har fixat festprogram, tipsrunda och fiskdamm, aktiviteter & lekhörna för barnen. Detaljerna i festprogrammet vet vi inget om, de ville att det skulle vara en överraskning Ska beställa brudbuketten + corsage idag. I helgen ska vi upp & handla lite mer drickor, varmkorv med bröd till kvällsvickningen och sånt.

• scp

Vi gifter oss i kyrkan i samband med vår sons dop.Sedan har vi buffè och tårta i en hembygdsgård.Vi blir 45,varav hälften barn!Vi har väl läget någorlunda under kontroll,ska bara hinna träffa fotografen och spika sista sången med vår solist.Annars är det väl mest småplock och mat som ska inhandlas i nästa vecka.
    johanna&leif:det blev ingen schalinsring för mig utan en från smycka!
    tobiasfru:hur går det för er då?

• johannah&leif

scp-din ring är säkert jättefin, har du den hemma nu och tjuvkikar på den då & då ?
    Jag har gjort upp ett schema för nästa vecka
    Må: stryka kläder, färga håret
    Ti: Packa i min handväska
    On: Ta fram fläskfilé ur frysen & tina över natten i kylen.
    To: Tillaga filén & lägga den i marinaden
    Ta fram kycklingen ur frysen. Handla grönsaker.
    Fr: Är jag ledig som tur är. Tillaga kycklingen, lasta bilen. Duka och fixa i lokalen. Skära & lägga upp mat m.m

säkert en massa annat fix oxå som jag inte kommer på nu. Ska iväg på massage nu. Men vi kan väl hålla igång den här tråden tjejer.

• scp

johanna&är buketten beställd nu??
    Vad blev det?*nyfiken*

• tobiasfru

Ha ha, det där med shema känner jag igen och stressen som bara är där hela tiden omedvetet. Vi ligger också bra till men eftersom vi ska göra all mat själva till 55 personer så känns det vääääldiiiigt nervöst!

• scp

Ja,det är svårt att planera mat/dryck rent mängdmässigt om inte annat.Man vill ju inte att det ska se snålt ut och man vill inte heller stå med en massa över.Jag har ju tur på så sätt att min blivande är gammal kock!!
    Vad ska ni ha för typ av mat?

• johannah&leif

Ja, buketten är fixad nu. Jag ska ha 3 stora vita kallor med långt skaft och så lite grönt som jag inte vet vad de heter alltmest i en liggande bukett om ni förstår. Min m2b ska ha en mindre kalla och lite grönt oxå.

Jag har det oxå bra förspänt när det gäller maten då min svägerska är kock & min svärmor är oxå väldigt duktig. Så det blir krämig pastasallad, grönsallad,tunnbröd & svärmors goda mjukbröd, inkokt lax & marinerad fläskfilé. Jag ska göra sweetchili kyckling och så ska vi ha kokt potatis samt klyftpotatis & lite småröror & såser. Äppelkaka & svärmors glasstårta till efterrätt & senare på kvällen bröllopstårta beställd genom min svägerska för endast 19 kr biten.

• scp

Åhh vad gott allt lät!Är det tårtan på bilden på din sida du får så billigt?Helt otroligt klipp i såfall.Vi ska inte ha riktig bröllopstårta utan ska beställa två sorter från Gourmandise.De är ju väldigt vackra som de är tycker jag.Måste tillägga att den lila klänningen oxå var super,tänkte först gifta mig i färg,men hittade "min" vita klänning...

• johannah&leif

Tack för komplimangerna
    Jo, det är en sån tårta. Min svägerska beställer den till oss till sitt företagspris utan moms och grejer. Däremot har vi bokat en tårtställning till den & tagit bort understa etaget så den får flera men mindre våningar, eftersom vi inte är så många. Själva utseendet är annars detsamma. Det är ju en bra idé att ha 2 sorters tårta. Jag hade nog inte heller haft en speciell bröllopstårta om det inte vore för att vi fick det priset.

• scp

Usch,fick just veta att min ring kommit,men en sten hade blivit förstörd så den fick resa tillbaks till smedjan...Nu är deadline om en vecka!
    Jag som verkligen längtar efter att smygprova

Svar på tråden 22 Oktober brudar!