• tobiasfru

22 Oktober brudar!

Någon mer som ska gifta sig den 22? Hur går det med alla bestyr och planeringen? Var ska ni vara? Vilka kommer? Hur känns det? Skriv!/Jessica

• Svar på tråden 22 Oktober brudar!
  • johannah&leif

Nej, vad trist. Jag förstår dig men de vet väl om när du gifter dig så nog snabbar dem sig säkert.

• scp

Ja,det ordnar sig nog.De verkar schyssta.
    Men man vill ha allt på plats ju.Jag har hela tiden känslan av att något kommer glömmas bort.Jag har tre barn som inte förstår att mamma bara tänker på dagenB....så det gäller att försöka fokusera och skriva många långa listor!

• johannah&leif

Hur gamla är dina barn? Har jag frågat det för, vet inte riktigt
    Själv har jag en Albin född-00 & en Ebba född-03

• tobiasfru

Jg går och provar min ring hela tiden... Jättebarnslgt men den är så fin! Längtar så mycket!!!

• scp

Godmorgon!Jag har Jonathan-93,Mathilda-99 och lilla godingen Melker på 8 mån.Så det är ju full fart!Idag ska jag försöka få tag i nån som kan hjälpa mig med håret,vadå sent ute....Är du fortfarande mammaledig eller jobbar du ?

• johannah&leif

Nej,jag studerar till förskollärare nu och är för tillfället ute på praktik så det är inte riktigt lika mkt. läsande och så nu. Dessutom har de gett mig ledigt på fredag (den 21:a) för att jag ska ha lite mer tid på mig. Gulligt av dem då de egentligen inte får göra så.

• johannah&leif

Förresten scp, har du fått tag på ngn. som kan fixa ditt hår på den stora dagen?

• scp

Nej,jag hann inte förbi igår,åkte till IKEA en sväng och köpte lite formar och sånt till maten.Men idag ska jag pallra mig till frissan,måste hinna boka in en färgning oxå..Det var ju bra tajming med pluggandet,annars är det väl svårt att hinna med att planera?Har du lång tid kvar innan du blir färdig förskollärare?
    Själv ska jag vara hemma fram till juni-06.
    Men jag är lite jobbasugen redan nu,vore skönt med nån dag i veckan faktiskt.

• scp

Förresten tobiasfru-hur kommer ert bröllop att se ut?Var gifter ni er?

• tobiasfru

Vi gifter oss i sorunda kyrka och festen kommer att äga rum i ett folkets hus därute. Vi sover på hotell natten innan tillsammans med bestman,tärnor och frisör (min kusins man). Så mitt hår rullas upp på fredagen och sen får jag sova med spolar i... Hu! Vi gifter oss klockan två och efter det ska vi fotas och sen åker vi till lokalen där vi blir mottagna av våra gäster och skålar. Sen blir det mingel innan middagen som jag och tobias har fixat med hjälp från familjen. Förrätt så har vi toast skagen, kavring med gubbröra och lantpate på hembakat knäckebröd. huvudrätt: italiensk potatissallad, kärlknöl och grönsallad (kallt alltså) och efterrätt: kladdkaka med grädde och kaffe och likör/whiskey/konjak. sen ska mina tärnor hotta på nåt som är hemligt... Vi serverar tårtan 22:00 och sedan ska vi valsa lite och efter det ska vi spela lite dansband så de äldre i skaran får svänga sina lurviga och efter det är det party till morgonen. (vickning 0100) Nu fick ni en utförlig beskrivning... =) Vårt färgtema är silver, vitt och blått. Jag gifter mig i en Maggie Sottero-dion, och min man ska ha en frockcoat med blåsilvrig väst (har inte sett den så jag kan inte beskriva den bättre) tärnorna ska ha ljusblåa klänningar i olika modeller som är uppsydda hos skräddare, bestman ska ha frockcoat som tobias men en annan väst. Pappa ska ha mörk kostym. Pappa, bestman och tobias ska ha en vit ros med lite grönt i knapphalet och jag ska ha en rund bukett med stora vita rosor och gröna blad runt om och ett ljusblått band virat runt hållaren. Jag är så nöjd! Vi har köpt ringarna av Anders Forss, jag har en bred guldring med en stor princess slipad diamant som förlovningsring och jag får en smal vitguldsring med 17 briljantslipade diamanter som vigselring. Dom är sååååå fina! Ni då? Hur ser era bröllop ut och hur går det med planeringen?

Svar på tråden 22 Oktober brudar!