22 Oktober brudar!
Någon mer som ska gifta sig den 22? Hur går det med alla bestyr och planeringen? Var ska ni vara? Vilka kommer? Hur känns det? Skriv!/Jessica
Någon mer som ska gifta sig den 22? Hur går det med alla bestyr och planeringen? Var ska ni vara? Vilka kommer? Hur känns det? Skriv!/Jessica
Hej!
Vi gifter oss kl 16.00 så vi kommer att fota oss först och sedan är fotografen även med i kyrkan.Först vigs vi och sedan döps lillkillen.Förhoppningsvis blir några överraskade,eftersom vi bjudit in till dop.Sedan åker vi till hembygdsgården i Vaxholm och äter buffè och avslutar med tårta.Jag kommer ha en Alicja Eklöf klänning och mannen min en svart kostym.Brudbuketten är rund med cool water rosor,något som påminner om ljung och hjärtan på tråd som hänger ned lite.Våra ringar kommer från smycka.Min heter Elsa om jag inte minns fel..med en stor sten och tre mindre strösslade på varje sida.
johannah-min vanliga frissa kunde hjälpa mig.så det var ju skönt.Sen ska en kompis sminka mig.Hoppas man blir fin!
scp - jag är klar till julen 2007. Läänge kvar.
Tobiasfru-Ni verkar ha koll på det mesta.
Själv har vi haft velande hit och dit från gäster som kommer från sthlm. Ena dan är dem 2 som kommer nästa gång 4 och nu blir de tydligen tre. Skitjobbigt med tanke på bordsplacering o.dyl. Jag tycker det är jättedålig stil av dem, visserligen har de alltid varit sådana. Min m2b blev less och idag när han pratade med värdparet sade han syrligt att : Jag ringer till honom när de hunnit köra en bit och hör vilka som är med i bilen, då vet vi ju vilka som kommer. SUCK!
Ja det gäller att ha humor!!Men man undrar hur folk tänker,det är ju inte som att bli hembjuden på en eftermiddagsfika precis.Man ser ju så många inlägg om gäster som krånglar och vill lägga sig i planeringen.(Det kan de ju glömma i vårt fall ha,ha)
Imorrn ska vi träffa vår fotograf,spännande..Dessutom måste jag hitta nåt ytterplagg,jag höll på att frysa ihjäl idag!
Jo just det ja. Jag har tänkt klara mig med en sjal över axlarna Vid 7-tiden i morse hade vi +2 grader. Vi gifter oss kl.14 så det är kanske lite varmare om vi har tur eller så snöar det. Det vore visserligen vackert och effektfullt men då blir det ingen långvarig utomhusfotografering. Får nog ta med mig ngn. jacka. Hinner aldrig skaffa ngn. ny innan bröllopet.
Ja men vore det inte lite läckert med små fina snöflingor som singlar ner...Jag har ju oxå köpt 2 sjalar,men det känns som om inte det räcker till.Det finaste är väl nån typ av vit fuskpäls men det känns så onödigt dyrt för nåt man ju förmodligen inte kommer använda igen.Kanske skulle funka med en vintervit kappa av nåt slag??
Jobbigt att ge sig ut i affärer med barnen bara,kanske måste anlita mormor!
Jo,ngn.sorts kappa skulle säkert vara jättesnyggt. Anlita du mormor så kanske du hinner avverka några fler ärenden.Själv skulle jag egentligen till skolan idag men sitter hemma och skriver istället. Då hinner jag kanske göra bort att stryka oxå. Hur börjar det vara med nerverna tjejer? Får lite fjärilar i magen när jag tänker på att det bara är 5 dagar kvar.
Skulle du inte färga håret idag?
Jag måste erkänna att det pirrar i magen,och det är svårt att sova på natten tycker jag.Nästan som när man var nykär!!
Vad ska du ha i din väska förresten?
Jag måste ha kort med texten jag ska läsa på dopet,näsduk(kommer nog fälla en liten tår,vid sången om inte annat)och ett läppstift kan ju va bra att ha.Är det nåt annat oumbärligt??
Jo, jag har kladdat i den nu och ska strax skölja ur färgen .
Ja, i väskan ska jag ha näsdukar, ett läppstift+läppenna,puder, snus (inte så elegant men ett måste,tyvärr. Kommer oxå att lägga i det som behövs på salongen den stora dagen, halsbandet,örhängena, hårnålarna & nagellacket.Kommer nog att packa en liten necessär oxå som jag tänker ha undangömd i köket i lokalen, med deo, parfym och säkert ngt. mer oxå.
Tack,nu kom jag på en sak till som ska införskaffas:ett halsband.
Ja,en nödnecessär kan nog vara bra att ha till hands.Kanske nål och tråd och nån typ av fläckborttagare oxå.
Usch, nu börjar det verkligen dra ihop sig... Jag går runt och har konstant ont i magen av nervositet!
Ja, visst är det så. Det är liksom underbart och läskigt på samma gång. Har äntligen fått kläderna strukna, nu ska jag bara få bort strykjärnet och strykbrädan Sedan ska jag tvätta och kanske börja packa lite av det barnen ska ha med sig när de ska sova hos farfar & hans fru. Vill ha så lite som möjligt att göra på torsdag & fredag, det räcker liksom med allt fixande med mat och lokal.
Hur går det tjejer. Har ni fullt upp? Själv har jag en lugn kväll i kväll men i morgon ska jag tillaga fläskfilén och på fredag är det dags för kycklingen och lokalfixet, men samtidigt ska det bli kul.
Här är det fullt ös!M2b är iväg och förbereder maten idag.Sen ska han klippa sig,handla dricka och viktigast av allt:HÄMTA RINGARNA.Är de inte där då så kommer jag att strypa den ansvarige!!
Själv så har jag fortfarande inte hittat något att ha över klänningen,så jag måste nog ta en repa till stan.Debenhams hade ngt stickat capeaktigt.Det är ju superkallt ute nu,-3 i morse!
Imorgon ska vi duka och fixa i lokalen,det ska bli kul att se resultatet.Hoppas det blir så bra som man tänkt sig!
Hade ringarna kommit? Jo tack, det är mycket nu och mer blir det i morgon.
Ja, brudar. Hos oss snöar det för fullt. Om det får ligga kvar blir det i alla fall vackert ute. Vädret visar åtminstone på uppehåll imorgon. Har precis lagat till 4 kg fläskfilé. Nu har jag dragit på stereon, tagit mig en öl och laddar för att bära upp allt vi handlat till hallen för att lasta bilen när min blivande kommer hem vid 11.15. Våra barn är på dagis, vår underbara dagispersonal har sagt att vi ska ta god tid på oss och få iväg grejerna till lokalen innan vi hämtar dem för att lämna dem i farfar & hans frus trygga händer. Det känns skönt.