• Ellte

Hjälp snabbt, skriva ut text i guldfärg på skrivaren, hur gör man?

Jag har aldrig hört att det finns metallicpatroner till skrivare (och jag jobbar på ett företag som säljer sånt ;)) TYVÄRR...för jag vill gärna ha det själv. Såg nu att någon som heter Elgskog här på BT påstår att hon skrivit ut i guld...så jag hoppas att hon genast svarar i den andra tråden om hur hon gjort :)

• Ellte

Ah näe...hon hade skrivit med en guldaktig färg...alltså inte metallicguldig :)

Embossa kan man ju göra till en viss gräns. Att handstämpla och embossa en hel inbjudan kan nog vara en aning tålamodsprövande (om man inte har råd att göra en egen stämpel med hela texten på) med varje bokstav för sig i 80 exemplar *garv*

ETT annat alternativ kan vara att testa att skriva ut på vellum, OHpapper eller annat papper med blank yta på en bläckstråleskrivare och sedan hälla på guldigt EP SNABBT som attan. Man kan dock inte ha någon alltför snirklig font och inte heller för små tecken om inte texten ska flyta ihop :)

Svar på tråden Hjälp snabbt, skriva ut text i guldfärg på skrivaren, hur gör man?