• Linslus

Jag fick en varning :-(

Jag fattar ingenting:

Igår när jag loggade in på BT står det att jag fått en varning av BT.
    Anledningen sägs vara det faktum att jag skrivit "snälla maila min inbox oxå " vilkat jag skrev (tror jag) i ett forum för typsnitt, där en tjej hittat ett vackert typsnitt som nu många ville få mailat från henne. Där alltså MASSOR av tjejer före mig skrivit "snälla maila mig oxå"

Har dom missuppfattat orden som något PORRIGT eller??
    Jag fattar som sagt ingenting

• Svar på tråden Jag fick en varning :-(
  • Meddelande borttaget
  • Linslus

Jo skrev ett mail till dom nu så jag HOPPAS på en ordentlig förklaring!!

Har detta/liknande hänt någon av er ANDRA?

• Stockholmsbrud i Dalarna

Nej, det har inte hänt mig, men det kanske har att göra med att typsnittet inte var ett gratis-typsnitt och skyddades av upphovsrätt. Då är det olagligt att skicka till andra. Samma sak gäller noter och annat.

• Still_A_Miss

Men upphovsrätt gäller endast att kopiera och dela ut - inte att ta emot!

• Linslus

Jag uppfattade i alla fall att det var en "gratis-font"
    Fick svar från BT nu att "de inte vet vilket ärendenummer det är så de kan inte hjälpa mig" men vad är DET för rutiner?

Jag fick ju bara ett meddelande om att jag var varnad där min anmälda mening stod, sen försvann meddelandet. KANSKE dom skulle ha bättre rutiner då? Min VARNING kvartsår alltså för att DOM inte kan leta upp ärendet. Det kunde dom väl ha SKRIVIT på varnings-meddelandet då??? Typ: "OBS skriv av detta numret om du överklagar & vill hänvisa"????

• majbrud2006

Jag anmälde att jag ville att de skulle ta bort en av mina egna trådar. Det gjorde dom plus att jag fick en varning, att jag blivit anmäld!! *skratt*

• Linslus

majbrud2006: nä det var ju höjden av konsigheter!

• Linslus

Feb25: tack för hjälpen men tror inte det var det inlägget! Jag skrev nämligen istället för "snälla maila mig också" : "snälla maila min inbox också "

Så jag skrev alltså fel ordval tycker BT... eller vaddå?

• Mizz_

tror ibland att de delar ut varningar lite hejt vilt...

de verkar som om dom inte har någon koll på det eftersom man ser inlägg om reklam, påhopp etc. och de får stanna kvar, medans oskyldiga inlägg raderas och får varningar...

Svar på tråden Jag fick en varning :-(