• Birgittabruden

Killar med skägg - 20% snyggare!

I dag var det lite tråkigt på BT så jag startar en ny tråd.
    I mitt tycke blir nästan alla killar automatiskt 20% snyggare när de skaffar skägg. Då pratar vi förståss prydligt skägg, inga tomtar. Några komentarer?

• Svar på tråden Killar med skägg - 20% snyggare!
  • L-N

ja, de blir lite mera MAN med skägg. Jag tycker om skägg på hakan. Inget långt bockskägg då, utan lagon kort och ansat! Skäggstubb e inte heller helt fel. Snorbromsen e jag dock mindre förtjust i...

• L-N

För övrigt så tycker jag oxå att det är tråkigt på BT idag...och dom flesta andra dagar nuförtiden. Man vet junte riktigt vad man vågar starta för trådar, med risk för att bli anmäld :(

• Birgittabruden

Vi får väl ha en rumsren skäggtråd utan reklam, så är det nog ingen som slänger ut oss
    Jag gillar de flesta typer av skägg förutom tomte och bara mustash

• Birgittabruden

Långt bockskäggg är inte heller fint, håller med dig

• Millan28

Min sambo (blivande man) blev mycket snyggare när han skaffade skägg. Jag var lite tveksam i början men nu när det växt ut så ser det jättebra ut. Han är väldigt noga med att ansa det med så att han alltid ser välvårdad ut.

• Birgittabruden

Jag har bara sett min sambo utan skägg en eller två gånger, och vi har känt varandra sen vi var 17-18. Nu för tiden har han nästan alltid helskägg, förut har han varierat med att bara ha skägg runt munnen.

• EhjärtaK = sant

Hm, jag är tudelad angående det här med skägg.

Jag tycker att en 3-4 dagars skäggstubb är jätte snygg, men om det blir mer tycker jag bara att det ser ovårdat ut. Dock gillar jag att se min sambo lite ovårdad ibland . Men jag har fått en känsla av att alla arbetsplatser inte uppskattar den här typen av "sexighet" - utan det är rakat eller helskägg som gäller .
    Jag tycker att nästan alla killar/män blir lite s*xigare med skäggstubb, men det finns absolut undantag. En kille med dubbelhaka eller rund ansiktsform tycker jag bör hålla sig till helrakat istället. Det samma gäller för killar med ljusblont eller tunt hår!

Bockskägg eller annat skägg som bara täcker vissa delar av ansiktet tycker jag är fruktansvärt os*xigt. Det kan jag inte, under några omständigheter, tycka är snyggt.

Helskägg kan vara helt okej - men oftast bara på de som är riktigt mörkhåriga.
    Mustach tycker jag hör hemma på de som är 60+.

Hm, inser att jag antagligen kommer få mycket mothugg. Men jag har ett lite komplicerat förhållande till skägg - var LIVRDÄDD för dem som liten .

• EhjärtaK = sant

Förresten - det finns ju en stor nackdel med skägg. De stick ju så fruktansvärt mycket .

• Birgittabruden

EhjärtaK: Tycker att det beror på längden på skägget om det sticks, ibland har min pojk perfekt längd och då är det bara gosigt. Jag tror att min kärlek till skägg grundar sig på att min favoritsläkting när jag var liten har skägg, så jag tror att män med skägg är snälla och mysiga!

• L-N

Jag tycker det är fult med unga killar som just fått antydan till mustach..när det bara är som en mörk skugga under näsan...de e fuuult! Varför inte raka bort det. Ok, de är unga och oerfarna, men nån gång ska väl va första gången? Första gången kan väl va direkt när det börjar synas, för att skona lilla mej från extra lidande :) (lite skämtsamt skrivet)

Svar på tråden Killar med skägg - 20% snyggare!