Inlägg från: EhjärtaK = sant |Visa alla inlägg
  • EhjärtaK = sant

TONADE slingor inte blekta - är det så konstigt???

Jag har tidigare färgat slingor (helt utan blekmedel). Min naturliga hårfärg är mörkbrun och slingorna gick att få både röda och ljusbruna - så det behövs INTE blekmedel för att göra håret lite ljusare. Däremot hade det inte gått att göra blonda slingor i mitt mörka hår utan att bleka.

Seriösa frisörer som jag gått till har inte haft några som helst problem med att förstå och att göra som jag har sagt. De har absolut inte rekommenderat att man bleker håret - utan har förordat att man skall färga istället.
    Sedan har jag gått till lågpriskedjor - och där har de haft svårare att fatta att man inte vill bleka. De verkade utgå ifrån att alla vill bli så blonda som möjligt .

Men jag har aldrig hört att man kan tona slingor (om man vill ha det ljusare alltså).

• EhjärtaK = sant

Smileyn skulle inte vara där!

• EhjärtaK = sant

ottis:
    vill påpeka att jag inte hade läst ditt inlägg (eller något annat) innan jag skrev mitt - så du behöver inte tolka mitt inlägg som kritik mot dig! Jag har ingen aning om hur du hanterar dina kunder - det är helt upp till dig!

Jag har uttryckt mig lite felaktigt i mitt inlägg - MEN det jag menar är att jag inte har behövt göra någon kraftig blekning på mitt hår för att göra lite ljusare slingor. Sedan innehåller det säkert något typ av blekmedel i färgen precis som du säger - men det kan ju knappast vara samma halter som i "ultra-blonderingsmedel" (om du förstår vad jag menar ). När jag var lite yngre blekte jag blonda slingor i mitt hår - och det slutade alltid med att jag blev en trasselboll - så det måste ju vara en viss skillnad mellan att färga och bleka håret?!

Äh, vad rörigt det blev - hoppas du fattar något av det i alla fall .

• EhjärtaK = sant

Jamen då var det olika halter - problemet utrett .

Tur att jag har min superduper frisör som fattar vad jag menar trots min förvirring .

Svar på tråden TONADE slingor inte blekta - är det så konstigt???