• Sommarbrud?

TONADE slingor inte blekta - är det så konstigt???

Måste fråga, så här:

Jag gick hos en frisör förut som var superbra. Jag ville aldrig färga eller bleka håret, m ändå gjorde hon det jättefint med toning och med intonade slingor o olika nyanser, t.e.x guldigt o rött. Men sen slutade hon o flyttade utomlands.

Nu när jag ska gå o klippa mig o färga fattar INGEN frisör vad jag menar, man kan inte tona in slingor säger de, det tar inte osv. O igår så var jag iväg igen sa att jag ville tona in o hon gjorde ett försök men blev inget vidare alls, slingorna syns inte...

Så min fråga nu är - vad gjorde min första frisör??? Hon blekte inte det vet jag, men ändå blev det fina nyanser i håret som SYNTES - inte som nu då det knappt skiftar... Nån med nån idé???

• Svar på tråden TONADE slingor inte blekta - är det så konstigt???
  • evelina.

är du säker på att det inte fanns lite lite blekningsmedel i färgen hon gjorde slingorna med? (finns sån färg)

• Sommarbrud?

Nej det är jag ju inte fast hon sa att det inte blekte o slingona brukade gå ur efter ca 2 mån o då syntes inget så svårt att tro att det skulle vara blekt för då skulle det väl synas när färgen gått ur...

• evelina.

du kan inte fråga på salongen hon jobbade på eller be om hennes nummer då?

• 1122

När du gjorde sk.tonade slingor förut ...hur länge satt dom då? Satt dom så pass bra så det blev utväxt på dom eller tvättades färgen ut eftersom på någon månad?? Hur gjorde hon när hon la i dom då, satt du en viss tid i verkningstid eller var hon där och kollade själv när hon tyckte att dom var klara?

• evelina.

1122:

"slingona brukade gå ur efter ca 2 mån"

• Sommarbrud?

Ja precis, de brukade gå ur av sig själva, inte växa ur o hon var där o kollade själv när hon tyckte det var Ok.

Jag ska faktiskt gå dit hon jobbade o fråga om jag kan få se min "journal", de har allt på dator. Dock vill jag aldrig mer gå dit o klippa o färga eftersom jag en g gick till hennes efterträdare o hon var ursålig o blekte in gula slingor - hua

• Nettisen8

Man kan aldrig tona ett hår ljusare, utan endast med ljusfärg eller blekning. Så om dina slingor blev ljusare var det garanterat ljusfärg!

• ottis

är du ljus i din egen grundfärg ? om du är det så kan det stämma att hon tonade ditt hår i olika nyanser guld och brunt men det går inte att tona hår ljusare...som föregåeende inlägg.. och en riktig toning sitter 6-10 tvättar en intensiv toning med 3% väte sitter ca 1-2 månader och vid färgning 6% och 12 % sitter det tills din egna växer ut och kan gå ur så att det syns på ditt egna hår .
    är du typ mellan blond så tror jag att hon använde en färg i alla fall jag har faktiskt ett par kunder som absolut inte vill bleka sitt hår men vill vara blond i alla fall och då säger jag att vi färgar hennes hår ljust (fast jag ibland MÅSTE bleka pga tidigare färgningar )och hon vet inte skillnaden men är supernöjd med resultatet ändå för det blir som hon vill ha det..

• EhjärtaK = sant

Jag har tidigare färgat slingor (helt utan blekmedel). Min naturliga hårfärg är mörkbrun och slingorna gick att få både röda och ljusbruna - så det behövs INTE blekmedel för att göra håret lite ljusare. Däremot hade det inte gått att göra blonda slingor i mitt mörka hår utan att bleka.

Seriösa frisörer som jag gått till har inte haft några som helst problem med att förstå och att göra som jag har sagt. De har absolut inte rekommenderat att man bleker håret - utan har förordat att man skall färga istället.
    Sedan har jag gått till lågpriskedjor - och där har de haft svårare att fatta att man inte vill bleka. De verkade utgå ifrån att alla vill bli så blonda som möjligt .

Men jag har aldrig hört att man kan tona slingor (om man vill ha det ljusare alltså).

• EhjärtaK = sant

Smileyn skulle inte vara där!

Svar på tråden TONADE slingor inte blekta - är det så konstigt???