• Princessdiamond

Göteborg (med omnejd) 2006 #2

Lindha, Ninni, Yrvädret, Majbruttan, Trollvinter, Vårbrud -06, och alla andra som vill vara med i vår småknäppa grupp ;)

Här är vår nya tråd :D

• Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #2
  • MiNik

Princessdiamond ,
    nämen tackade din sambos bror nej till inbjudan till ert bröllop???

• princess_edition

moriawe: blev just tipsad om råda kyrka, då min sambo nu kommit på att han vill gifta sig nära naturen å gärna vid en sjö. är det fint där? grönt runt omkring och så? ingen stor väg i närheten? sjön va tydligen en bit bort, men e d så man kan se den? typ promenadavstånd?

• Princessdiamond

MiNik

jupp han skyllde på att de inte kunde fixa barnvakt, vilket bara e skitsnack! men jag vet inte varför han tackade nej eg..
    för barnvakt kan man alltid skaffa..
    åtminstonne kan de alltid det annars..

• MiNik

Meeeeen, har inte han gott om tid för att ordna barnvakt????

• Princessdiamond

god morgon brudar :D

• yrvädret

princess_edition och Moriawe

Jag bor precis vid Råda kyrka i Mölnlycke. Den ligger jättevackert! Grönt och ingen stor väg i närheten nej. Sjön ligger en bit ifrån och jag tror inte att man kan se den från kyrkan (är en massa träd i vägen) och det är en bit att gå (kanske inte att rekommendera om man har brudklänning). Den enda stora väg som finns i närheten är säterivägen men den ser man inte från kyrkan. Om vi inte bestämt oss för S:t Birgittas och inte bodde så himla nära så skulle jag absolut kunnat tänka mig att gifta mig där - kyrkan är jättemysig. Råda är min hemförsamling numera och vi kommer få vår präst därifrån också

Det finns en fin och populär hembygdsgård här i mölnlycke - kommer inte ihåg vad den heter men den ser himla mysig ut på bilderna

• princess_edition

yrvädret: tack för all information! är mölnlycke och råda hembyggdsgård samma ställe? vet du det? har du nån internetadress man kan gå in å kolla på den gården du pratade om? visade sambon bilder på råda kyrka igår, å han höll me om att d såg fint ut. så han föreslog att vi skulle på studiebesök dit till våren nångång. hur långt innan tror du man måste boka om man vill va där? den e rätt populär har ja hört.

• Moriawe

Jag jobbar på en förskola inte långt från kyrkan så jag tänkte titta in och kolla med dem på måndag.

• princess_edition

moriawe: ok,du kan väl meddela mig va de säger om saken! så vi vet hur länge vi vågar vänta innan vi åker å kollar på kyrkan. vill ju helst göra det när d grönt runt omkring så man kan föreställa sig hur d kommer se ut om vi nu vill gifta oss där.

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #2