Göteborg (med omnejd) 2006 #2
Lindha, Ninni, Yrvädret, Majbruttan, Trollvinter, Vårbrud -06, och alla andra som vill vara med i vår småknäppa grupp ;)
Här är vår nya tråd :D
Lindha, Ninni, Yrvädret, Majbruttan, Trollvinter, Vårbrud -06, och alla andra som vill vara med i vår småknäppa grupp ;)
Här är vår nya tråd :D
Princessdiamond ,
nämen tackade din sambos bror nej till inbjudan till ert bröllop???
moriawe: blev just tipsad om råda kyrka, då min sambo nu kommit på att han vill gifta sig nära naturen å gärna vid en sjö. är det fint där? grönt runt omkring och så? ingen stor väg i närheten? sjön va tydligen en bit bort, men e d så man kan se den? typ promenadavstånd?
MiNik
jupp han skyllde på att de inte kunde fixa barnvakt, vilket bara e skitsnack! men jag vet inte varför han tackade nej eg..
för barnvakt kan man alltid skaffa..
åtminstonne kan de alltid det annars..
Meeeeen, har inte han gott om tid för att ordna barnvakt????
jooooooooo
god morgon brudar :D
princess_edition och Moriawe
Jag bor precis vid Råda kyrka i Mölnlycke. Den ligger jättevackert! Grönt och ingen stor väg i närheten nej. Sjön ligger en bit ifrån och jag tror inte att man kan se den från kyrkan (är en massa träd i vägen) och det är en bit att gå (kanske inte att rekommendera om man har brudklänning). Den enda stora väg som finns i närheten är säterivägen men den ser man inte från kyrkan. Om vi inte bestämt oss för S:t Birgittas och inte bodde så himla nära så skulle jag absolut kunnat tänka mig att gifta mig där - kyrkan är jättemysig. Råda är min hemförsamling numera och vi kommer få vår präst därifrån också
Det finns en fin och populär hembygdsgård här i mölnlycke - kommer inte ihåg vad den heter men den ser himla mysig ut på bilderna
yrvädret: tack för all information! är mölnlycke och råda hembyggdsgård samma ställe? vet du det? har du nån internetadress man kan gå in å kolla på den gården du pratade om? visade sambon bilder på råda kyrka igår, å han höll me om att d såg fint ut. så han föreslog att vi skulle på studiebesök dit till våren nångång. hur långt innan tror du man måste boka om man vill va där? den e rätt populär har ja hört.
Jag jobbar på en förskola inte långt från kyrkan så jag tänkte titta in och kolla med dem på måndag.
moriawe: ok,du kan väl meddela mig va de säger om saken! så vi vet hur länge vi vågar vänta innan vi åker å kollar på kyrkan. vill ju helst göra det när d grönt runt omkring så man kan föreställa sig hur d kommer se ut om vi nu vill gifta oss där.