lilltån, meme, såfisa det fungerar!!
tjohooo äntligen lyckades jag komma in på arnoldsidan.. !!!
tjohooo äntligen lyckades jag komma in på arnoldsidan.. !!!
Jag skulle gissa på att det är såhär:
Det finns regeler och de ska följas. Men BT är flexibelt och gallrar inte fanatiskt så länge ingen klagar. MEN om folk börjar klaga på vissa trådar kan man enkelt hänvisa till reglerna.
Jag tror att många system fungerar på detta sätt.
Jag kan bara hålla med BT och tycka att Patrik gjort helt rätt. Ärligt talat kändes nivån på vissa inlägg i "arnoldtrådarna" så otroligt låg, likväl som jag kunde skratta och lägga mig i andra av trådarna. Men när hela tanken verkar vara mer att "vi-ska- -provocera-och-inte-vara-så-j-a- fisförnäma och prydliga", då tycker jag att det bara blir löjligt!
Ska man gallra bland trådarna ska inte bara "arnoldtrådarna" bort, då ska även alla andra som inte skriver om bröllop bort. Det ska vara lika för alla. Personligen tycker jag att arnoldtrådarna var upplyftande och roliga avbrott i bröllopsplanerandet, medan jag tycker det är j*kligt tråkigt att läsa om harry potter, vad man ska ha till middag, vem som ska festa på lördag och frågor om vart ens vänner har tagit vägen? Hur sjutton vet vi var era vänner har tagit vägen???
Så sluta gnälla på "arnold" om ni inte ska gnälla och anmäla alla andra OT trådar!
elliebubban -> Vi är så konsekventa vi kan vara och följer vår interna policy stenhårt. Problem är till för att lösas och det är inte alltid våra regler kan fungera perfekt på den kultur som råder under olika perioder eller situationer.
Framförallt är det viktigt att denna sajt har huvudfokus på Bröllop och därför tar vi aktiva åtgärder när fokus tenderar att flytta ifrån det. Därför har vi startat www.familjeliv.se som är en lämplig fortsättning på den interaktiva ställning man byggt upp här.
Det är ungefär som med fyrverkerier som är olagligt att själv avfyra, men trots det så gör i princip alla det på nyåret utan att polisen ingriper, man ser lite mellan fingrarna och låter kulturen ha sin gång.
Samma sak gäller på nätet och vår sajt, det är sammanhanget och den kultur som råder som är avgörande hur reglerna tolkas i de olika situationerna. Dvs om en tråd eller ämne som inte har något med bröllop att göra blir så omfattande eller tar så mycket fokus från kärnämnet att det stör andra tillämpar vi våra regler hårdare när det uppmärksammas.
Jag kan förstå att vissa hade ont av "arnoldtrådarna", jag tyckte de var rätt roliga men förstår varför de är borttagna, ang sponsorer och dyl. Men allvarligt talat, ska det vara så drastiskt att det tas bort allt som inte handlar om bröllop till 100%, det är väl änså att ta i eller? Så himla farligt är det väl inte att fråga vad nån har ätit till middag?
elliebubban: vad taskig du é att ta var är mina vänner www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m1258990.htm...tråden som ett exempel.
Patrik - Bröllopstorget:
Sorry, detta blir utanför ämnet men... På vilket sätt menar du att Familjeliv är en "lämplig fortsättning" från BT? För att efter bröllop kommer barn? Jag har ju varit här ett tag, gifte mig för tre år sedan och har inga som HELST planer på barn...vilket är vad Familjeliv handlar om.
"Allmänna diskussioner
Planerar Barn
Svårt att få barn
Väntar Barn
Förälder
Pappagrupp "
Vilken är den "lämpliga fortsättningen" för mig där tycker du? ;)
Ellte, det var precis vad jag tänkte - hur är familjeilv en fortsättning på det sättet att man kan prata om andra saker än bröllop? Är det så att när man gift sig så är det enda man vill diskutera i framtiden barn?
elite
allmäna disskussioner kanske kunde funka
på familjeliv diskuteras långt ifrån bara barn
många är medlemmar som inte har barn
gå in och titta själv får du se
Teresan: Tack jag har försökt gå in där och ryggar i dörren varje gång ;)
Jag fattar inte vad skillnaden är på Övriga diskussioner HÄR och Allmäna diskussioner DÄR... Förutom att:
* de flesta trådar där har typ åttahundra inlägg,
* många använder argument som "jag hatar alla som..." eller "öö...va??????????????
Va f-n snackar du om????" i debatter
* på Allmäna diskussioner handlar HELA första sidan om STRUNT... På andra sidan finns två trådar som är riktiga diskussioner, den ena heter "Jag hatar rökare" den andra handlar om barn;)
Känns inte som ett ställe för en vuxen människa som vill diskutera annat än barn med andra ord :)
Någon som är duktig på datorer och bygga hemsidor?? Man kanske inte behöver en Arnold sida, men något liknande??
Eller kanske BT fösöka öppna upp en sida/rum till för oss som vill bubbla om massa annat än bröllop.
Personligen är tycker jag att Familje liv är ganska "omoget" eller hur jag nu ska uttrycka det.
Kanske vi ett par stycken kan göra en egen sida och länka från BT??
Jag skulle verkligen vilja kunna prata om det mesta som inte är bröllopsrelaterat, är gift sen 3 år, har 2 barn så barn och bröllop är inte alltid det som man vill prata om, även om det är kul och jag saknar min planering ;)
Jag fattar fortfarande inte... Vad är det för fel på BT´s debattforum? Där görs inte alls så många inlägg och det är supertrist. Jag tror inte att jag en enda gång fått en tråd bortplockad för att den inte handlar om bröllop men jag lägger dem på rätt ställe...och startar inte oändligt med enkäter som får åttahundra svar på en eftermiddag ;) Jag stannar :D
honungen:
Det var inte meningen att vara taskig, det var bara ett exempel på en tråd som handlar om sådant som inte är bröllopsrelaterat. Jag klankar inte ner på trådens innehåll eller TS, utan använde den bara som ett exempel. Vari ligger det elaka?
Familjeliv är en sajt som från början hade fokus på graviditet, barn och föräldrar. Idag utvecklar vi den sajten vidare med fokus på "community för vuxna". Dvs det är andra regler och policy kring den sajten som passar behoven som framförts i denna tråd bättre.
Bröllopstorget är en bröllopssajt och det är det vi har fokus på här.
Naturligtvis plockar vi inte bort trådar utanför bröllop till 100%, annars skulle vi inte ha debattdelen på Bröllopstorget. Men när vi upptäcker att något ämne eller trådar blir för omfattande att det stör den verkliga inriktningen går vi in och styr upp. Det är inget konstigt i det och man blir inte avstängd som många verkar tro, man får meddelande från oss att det helt enkelt inte är lämpligt. Men om man då direkt struntar i våra meddelanden och fortsätter i samma anda eller som en del gör postar ännu mera saker för att trotsa och bara ställa till med besvär blir man ganska naturligt avstängd från fortsatt medverkan.
Vi är alla vuxna här och jag tror inte att det är helt otacksamt att vi försöker att hålla den här sajten inom bröllop.
Det finns alltid små grupper som finner varandra på denna plats och vill kommunicera med varandra, men såhär efter bröllopssäsongen så tenderar dessa diskussioner att ta överhand och det är inte så bra. Det är ett återkommande mönster och vi har flera års erfarenhet kring denna situation. Reglerna och vår policy är därför anpassade för att så många som möjligt ska vara positiva och intresserade av att medverka här.
Vi tycker det är bra att man startar egna forum för dessa grupper på andra platser, så har skett flera år i rad. Men vi uppskattar inte att detta forum används för att värva medlemmar eller göra reklam för dessa forum då går vi också in och styr upp, precis som vi gör för alla andra som försöker göra reklam om tjänster. Vi är väldigt hårda och har strikta regler mot reklam för ett reklamfritt forum.