• *picoliiina*

lilltån, meme, såfisa det fungerar!!

tjohooo äntligen lyckades jag komma in på arnoldsidan.. !!!

• Svar på tråden lilltån, meme, såfisa det fungerar!!
  • Patrik - Bröllopstorget

Vi uppskattar inte att det postas trådar som är utanför ämnet bröllop under bröllopsforumet och det är också mot regelverket.

Vänligen använd debattforumet, men tänk på att ämnen som uppenbarligen bara är till för att provocera eller störa vår verkliga målgrupp (planerande brudpar) kommer att plockas bort och man kan få tillsägelser. Om det upprepas blir man avstängd då det är viktigt för oss att hålla oss nischade.

Vår systersajt www.familjeliv.se kanske passar bättre i det avseendet som har samma forumupplägg som här på Bröllopstorget.

• Meddelande borttaget
  • lolabe

aaaaah, såklart!! nu trillar poletten ner! Ni är rädda om ert varumärke! Dvs om bröllopstorget börjar förknippas alltför mycket med sexsnack alternativt icke-bröllopsrelaterade frågor är ju risken att annonsörerna (=pengarna) drar sin kos....

• Patrik - Bröllopstorget

lolabe, visserligen har du rätt i en del, men vi vet att de flesta blivande brudpar som finns här inte uppskattar det och klagar på att vi inte gör något åt det, vilket vi visserligen gör men uppenbarligen inte tillräckligt.

• Lippi

Patrik - Bröllopstorget:

Vi som blir anmälda för att vi pratar om annat än bröllop är väl också brudpar.

Och personligen tycker jag det är roligt om man kan diskuttera annat med samma människor som man disskuterar dukningar och klänningar.

• meme

Patrik är det därför ni avstände Lilltån utan förklaringar?

• Swedie

Jag har inget emot lilltån och company som personer, men jag tycker också att det varit för mycket provocerande och icke bröllopssnack från er.
    Nej, jag har inte anmält någon tråd, fast jag har varit frestad.

Jag förstår Patriks beslut om detta, då Arnoldgänget höll på att spåra ut lite. Ni har ju er egen sida nu och det är väl bra :)
    Lilltån har bidragit med många bröllopsrelaterade saker också, vilka jag har uppskattat. Så det är ju trist att hon skulle bli avstängd, men jag förstår Patriks beslut då sidan höll på att spåra ut till något annat än en bröllopssida.

• Elin B

Vi får ju inte glömma att OM annonsörerna drar sin kos, så som lolabe nämner, så kommer inte bröllopstorget kunna drivas vidare på samma sätt. Och då har vi helt plötsligt inget forum för bröllopsfrågor, vilket vore en fullkomlig katastrof för mig som planerande brud. En tanke bara...

Jag menar inte att jag stödjer att Lilltån blev avstängd. Hennes inlägg har inte varit särskilt provocerande tycker jag, och då borde Patrik bara kunnat förpassa hennes "off topic"-inlägg till debattforumet.

• elliebubban

Patrik - bröllopstorget:

Om vissa trådar som är OT anmäls och tas bort så tycker jag att alla icke bröllopsrelaterade trådar borde förbjudas. Jag kan hålla med om att regler är till för att följas men då ska det vara konsekvent. Då ska inte _bara_ trådar om snorkråkor, fisar och arnoldar tas bort, då ska även relationsproblem, "vad ska jag äta till middag?" och liknande trådar tas bort som inte heller har med bröllop att göra.

Jag skulle absolut respektera att arnoldtrådarna togs bort och trådstartarna varnades om det vore en regel som följdes konsekvent. Men nu är det inte det. Det finns många OT-ämnen som tillåts, hur kommer det sig?
    (se tex "Vad tycker ni om den här vinterjackan" www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m1258961.html eller "vad har hänt med mina vänner" www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m1258990.html för att bara nämna ett par)

Visst, det är många som har retat sig och anmält trådarna, men det är många som har uppskattat dem också.

Så min slutpoäng är helt enkelt:
    ok om det här ska vara ett nischat bröllopsforum som bara behandlar bröllopsrelaterade saker. Men då ska det följas hela tiden - och inte bara vid vissa godtyckligt utvalda tillfällen som det görs idag...

Men det är bara min åsikt förstås.

• msbine

elliebubban: Håller helt med...

Svar på tråden lilltån, meme, såfisa det fungerar!!