• Bröllopstokiig

Erfarenhet av skjuta-upp-mens-piller?

Hej är det någon med erfarenhet av att ta piller för att skjuta upp mensen? Jag har hört av en kompis som använt sådana när hon var utomlands en gång att hon fick väldiga humörssvängningar. Detta kan ju vara individuellt - det förstår jag, men jag vill liksom kolla om det är vanligt att man blir helt "kocko" av dem. Det är nog känsligt som det är kring bröllopsdagen. Vad skulle ni göra - ha mens (4:e dagen) på bröllopsdagen - eller skjuta upp det? Tacksam för råd!

• Svar på tråden Erfarenhet av skjuta-upp-mens-piller?
  • Bröllopstokiig

Stringtrosor går jättebra tillsammans med tampong :)

• Bröllopstokiig

Ullis 3/8

Jag är själv sjuksköterska och brukar använda ett liknande ämne som heter cyklokapron till mina patienter. Detta läkemedel minskar endast "blödigheten" dvs du får fortfarande mens....

Tjingis
    Mia

• Bröllopstokiig

Bara nyfiken, jag undrar: ni som vill skjuta upp mensen men inte har supersmärtsam mens, varför vill ni skjuta upp den?

(Själv tyckte jag att mina "mensar" var helt okej tills jag fick min sjukdom endometrios och de började bli helt helvetiska att genomlida utan receptbelagda smärtstillande.)

För om man inte behöver ta värktabletter och kan leva och roa sig som vanligt så fattar jag inte riktigt varför man ska mixtra med hormoner just på sin bröllopsdag.

• Bröllopstokiig

Tja, man kanske vill ha det lite livat på bröllopsnatten också?! Jag är tex inte den som inte bryr mig om jag har mens och kör på som vanligt vad gäller sex.

• Bröllopstokiig

Jätte-livat blir det ju om man tar piller som sätter ner sexlusten... nää hellre har jag det skönt (med lite kladd) än tappar lusten alldeles (utan kladd).

• Bröllopstokiig

Jo, fast det bästa är ju sex utan att tappa sexlusten och utan kladd!! Och den möjligheten utesluter man ju om man inte skjuter upp mensen, medans man, om man skjuter upp riskerar att få symptom som inte är särskilt vanliga. För mig är det ett mycket lätt val, men kanske inte för andra. Huvudsaken är att man blir nöjd med resultatet.

• Bröllopstokiig

Emmis,

Jag skjuter upp min mens därför jag svullnar så jättemycket, upp till två storlekar, har ont i "bröna", hiskeligt humör samt att jag blöder nästan onkontrollerbart de första 2 dagarna för att sedan hålla på att småblöda till och från i ca 2 veckor. En jättetampong tar ca 2 timmar att forcera och det är inte kul när man ska ha vit klänning på sig och dessutom åka på bröllopsresa dagen efter.

Jag har också endometrios och det är det som är roten till mitt onda, men om det inte vore för ovanstående så skulle jag oxå skippa mixtrande med hormonerna för när det gäller "kladdet" så kan jag nog stå ut...

Ha det så bra alla men en speciell kram till alla "endometrios-drabbade" som jag sett fans på denna tråd.

• Bröllopstokiig

Emmis,

Kan nog uppfattas som om min arga gubbe är menat till ditt inlägg, men är menat till min ständiga följeslagare "endon".... :O)

• Bröllopstokiig

...tro mig Annika jag förstår EXAKT vad du menar... kram till dig också! Och du har väl varit inne på www.endo.just.nu

Hanna, håller också med om att det bästa vore mindre kladd och mer sexlust åt folket! ;)

Vad jag vill peka på är bara att det är lite vågat att inför sin bröllopsdag utgå ifrån att man är en av de tjejer som tolererar hormonomställningar bra. För gör man inte det, så kan man få festen pajad av gestapuran istället för av mens.

• Bröllopstokiig

Man får väl lita på att mannen jobbar lite för att ge tillbaka sexlusten. Just sexlusten lär nog inte bli det största problemet med Primolut...

• Bröllopstokiig

Malin, syftar du på några speciella biverkningar med primolut när du skriver att sexlusten inte lär vara det största? Jag är uppriktigt intresserad då jag ska prova för första ggn till bröllopet!

• Bröllopstokiig

Nej jag syftade på att som nygift borde inte minskad sexlust vara något enormnt problem. Jag menar, det kommer väl naturligt. De flesta här på forumet säger ju sig inte ha haft några särskilda problem. Jag själv har aldrig provat men ska göra det i augusti.

• Bröllopstokiig

Elin och ni andra som provade Primolut för första gången? Hur gick det? Blev ni mångalna?

Svar på tråden Erfarenhet av skjuta-upp-mens-piller?