• Bröllopstokiig

Erfarenhet av skjuta-upp-mens-piller?

Hej är det någon med erfarenhet av att ta piller för att skjuta upp mensen? Jag har hört av en kompis som använt sådana när hon var utomlands en gång att hon fick väldiga humörssvängningar. Detta kan ju vara individuellt - det förstår jag, men jag vill liksom kolla om det är vanligt att man blir helt "kocko" av dem. Det är nog känsligt som det är kring bröllopsdagen. Vad skulle ni göra - ha mens (4:e dagen) på bröllopsdagen - eller skjuta upp det? Tacksam för råd!

• Svar på tråden Erfarenhet av skjuta-upp-mens-piller?
  • Bröllopstokiig

Stringtrosor går jättebra tillsammans med tampong :)

• Bröllopstokiig

Ullis 3/8

Jag är själv sjuksköterska och brukar använda ett liknande ämne som heter cyklokapron till mina patienter. Detta läkemedel minskar endast "blödigheten" dvs du får fortfarande mens....

Tjingis
    Mia

• Bröllopstokiig

Bara nyfiken, jag undrar: ni som vill skjuta upp mensen men inte har supersmärtsam mens, varför vill ni skjuta upp den?

(Själv tyckte jag att mina "mensar" var helt okej tills jag fick min sjukdom endometrios och de började bli helt helvetiska att genomlida utan receptbelagda smärtstillande.)

För om man inte behöver ta värktabletter och kan leva och roa sig som vanligt så fattar jag inte riktigt varför man ska mixtra med hormoner just på sin bröllopsdag.

• Bröllopstokiig

Tja, man kanske vill ha det lite livat på bröllopsnatten också?! Jag är tex inte den som inte bryr mig om jag har mens och kör på som vanligt vad gäller sex.

• Bröllopstokiig

Jätte-livat blir det ju om man tar piller som sätter ner sexlusten... nää hellre har jag det skönt (med lite kladd) än tappar lusten alldeles (utan kladd).

• Bröllopstokiig