Primolut Nor har jag inte provat men Gestapuran (ungefär samma verkningssätt, dvs gulkroppshormoner) åt jag mot endometrios och det SUGER tycker jag, jag mådde skitkass, blev deprimerad och svullen och fick ont i brösten.
Generellt sett är det svårt att säga något om hormonpiller. Alla reagerar olika. En del inte alls. (Lyllos er...) Andra blir deppade till max.
Ni som är ute i god tid: mixtra med mensen för att planera bort den inför bröllopet kan man ju göra, men hinner ni, så se till att ha det avklarat så att ni slipper käka medicin på er bröllopsdag. Det är ju hormoner man sätter i sig och de kan påverka humöret rejält. Speciellt ni som mår kass av vanliga p-piller bör tänka efter ordentligt. (Jag hör själv till dem.) Även om jag har en helt fruktansvärt hemsk mens skulle jag hellre blöda litervis än ha ätit gestapuran på min bröllopsdag! ;)
Men som sagt, Primolut Nor har jag inte testat.
Mia S tipsade om FASS, jag vill också rekommendera alla att gå in där och läsa noga. Till exempel står det om Primolut att det finns risk för fosterskadande effekter, och ska man börja käka det precis innan mensen kommer så kan man ju aldrig vara hundra på att man inte är gravid.
Kunskap är som vanligt JÄTTEVIKTIGT. Så läs på tjejer.
Ha det superbra och lycka till allihop säger jag, som definitivt vet vad jobbig mens innebär! Men som hade valt den hundra gånger om, framför deppigheten jag fick av gulkroppshormoner.