Jag har använt mig av Primolut Nor ett antal gånger & senaste gången nu innan bröllopet. Det har funkat jättebra för mig. Men som alltid med tabletter och speciellt med hormoner så kan man aldrig säga hur det kommer att fungera för dig.
Om jag vore dig så skulle jag nog ändå använda mig av dem & jag tror inte att du kommer känna dig speciellt "kocko" av dem. Om du skulle känna dig stressad under bröllopsdagen så kan det ju alltid bero på att du är nervös & behöver inte nödvändigtvis bero på pillerna.
För att citera Fass (fass.se):
"Vilka biverkningar kan PRIMOLUT®-NOR ge?
Den vanligaste biverkningarna ( hos fler än 1 patient av 100 patienter) är oväntade blödningar, menstruationssmärtor samt viktökning. Mindre vanliga biverkningar (hos färre än 1 patient av 100 men hos fler än 1 patient av 1000) är huvudvärk, illamående, bröstspänningar, nedstämdhet, minskad sexuell lust samt acne och fet hy. Hormonella substanser av den typ som finns i Primolut-Nor kan i sällsynta fall, ge godartade och i ännu sällsyntare fall elakartade levertumörer, vilket i enstaka fall har lett till blödningar i bukhålan. Läkare skall därför kontaktas om det uppträder ovanliga och ihållande smärtor i övre delen av buken.
Hos mindre än 1 patient av 1000 förekommer svullnad på grund av vätskeansamling."
Tjingis
Mia