• ellinor1

pappa betalar

min pappa betalar vårat bröllop,
    ska själv betala klänningen ca 7500.
    Jag har inget välbetalt jobb, hur ska jag ha råd?
    jag vill verkligen ha den här klänningen...

• Svar på tråden pappa betalar
  • ingen brud

Grattis till att pappa betalar! Men varför betalar han inte klänningen också?

• ellinor1

han ville hjälpa oss med själva festen, middagen och ringarna. vi betalar kläderna, vilket vi inte har råd med. vi vågar inte be om mer pengar.

• ellinor1

saken är den att vi har ca 150 gäster och varje gäst "kostar" ca 500 kr kuvertavgift. så ni förstår varför jag inte kan fråga efter mer

• ronja80

Hmmmmmmmmmmm vill inte låta otrevlig på nått sätt MEN då får du väl köpa en billigare klänning som du har råd med? Finns ju jättefina för 3000 kr eller gör som många andra här; beställ via Ebay...

• Eorin

Du har verkligen en generös far! Om du så gärna vill ha klänningen finns det som jag ser det bara ett alternativ - spara långsiktigt några hundra kronor varje månad så har du förhoppningsvis råd med klänningen till sommaren.

Om inte det går finns det några andra alternativ:
    1) Köp en billigare klänning. Tråkigt javisst, men alla kommer att tycka att du är världens vackraste brud oavsett om du går i säck och aska eller är klädd i den dyraste klänningen som finns att uppbåda!
    2) Köp en begagnad klänning. Mycket billigare och antagligen lika fint!
    3) Köp "din" klänning från e-bay som sys upp för dig i Kina. Kostar en bråkdel av det ordinarie priset, men blir ofta riktigt bra gjort ändå!
    4) Ta ett extrajobb och betala klänningen för extrapengarna.

När jag gifte mig kändes festen som det viktigaste. Jag var helt förälskad i flera riktigt dyra klänningar, men hittade till slut en som kanske inte var riktigt lika påkostad (men fortfarande tillräckligt påkostad) och fortfarande i den stil jag ville ha. På detta sätt var det möjligt att sänka klänningsbudgeten med flera tusen kronor och jag kände mig ändå som världens vackraste!

• Meddelande borttaget
  • östermalmsbrud 2004

hmm..... har du bytt namn, förut hette du carro3. Sist frågade du om du hade råd att köpa saker för rumt 2000 kr, din pappa betalade lån och hyra och du tjänade 21 000 kr.

TROLLVARNING HÄR!

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden pappa betalar