Festlokal i Umeå?
Ni som gift er i Umeå, vart har ni haft er bröllopsfest?
Vi funderar på vigsel i backens kyrka, vore trevligt om det fanns någon lokal i närheten? Någon som vet något om det?
Ni som gift er i Umeå, vart har ni haft er bröllopsfest?
Vi funderar på vigsel i backens kyrka, vore trevligt om det fanns någon lokal i närheten? Någon som vet något om det?
Varja, Tack för tipset! Såg himla lovande ut, har ni själv använt er av lokalerna i samband med bröllop eller fest?
Jag har inte självt hållit fest där men en arbetskamrat till mig hade sin disputationsfest där och det var himla trevligt. Då hade han middagen i Västerbottensrummet och en dj som huserade i sibyllarummet. Det är dock öppet mellan rummen så man kunde dansa vidare in i Västerbottensrummet också.
Jag har varit i lokalerna mycket vid andra tillfällen också eftersom jag gått kurser på folkuniversitetet.
Låter ju lovande, så det finns plats ifall man skulle vilja ha dans och så då? kanske inte med liveband men med dj?
Någon som har erfarenhet av innertavles bygdegård? Vi tycker att den ser himla fin ut...
Varja
Jag såg er bild i tidningen - åååh va fina ni var!!
Sanasol_
Kom på en till festlokal. Klockargården ligger nära Backens kyrka, och dit får man ta med egen mat. Vet inte hur många som ryms, telefonnummer, och vad det kostar att hyra. Men sök på google på Bröllopstorget + Klockargården så dyker säkert gamla trådar om ämnet upp.
Wih, tack så mycket!! Ska göra det!
Ja, Klockargården är ju perfekt om ni ska vara i Backens kyrka! Tänkte in på den.
Om ni skulle ångra er om mat så finns två ställen som jag vet är väldigt bra och det är Scharinska respektive Aschanska villan. Vi ska vara i festvåningen på den förstnämnda.
Någon som vet något mer om klockargården? Hur får man tag i någon angående att hyra och se den? hur många finns det plats för osv?
Hej alla!
Vill börja med att skicka ett stort GRATTIS till Wih, Hipster och alla juli- och augustibrudar!!
Sanasol_
Vi hade vår bröllopsfest i Klockargården i februari. Bokas via Waldorfskolan tel 148290. Lokalen rymmer 60-80 personer och vi betalade 1000 kr för den. Om du har e-postadress kan jag skicka bilder om du vill!
I lokalen finns tallrikar, bestick och glas, restaurangdiskmaskin och vanlig spis. Däremot inte tex vinglas och kaffekoppar. Lokalen används till vardags som skolmatsal och ser väl lite tråkig ut när man först tittar på den. Men den var lätt att dekorera fint och personligt och som sagt toppen för fest efter vigsel i Backenkyrkan!
Jag vill jättegärna ha bilder!! Så roligt, det låter ju som att man kan ordna det väldigt fint i lokalen ändå. Vi har även funderat på innertavle bygdegård.
Du kan maila bilder på:
saalaa03@student.umu.se