Decemberbrudar 2005, del 3!
Vår gamla tråd har blivit avstängd för svar, så här kommer en ny! Välkomna till Decemberbrudar 2005, nr 3!
Vår gamla tråd har blivit avstängd för svar, så här kommer en ny! Välkomna till Decemberbrudar 2005, nr 3!
Hej tjejer,
Nu sitter jag och funderar på min brudbukett. Visst kan man väl ha en tättbunden rund bukett med enbart rosa rosor fastän det är vinter när vi gifter oss? Det är väl inte för somrigt?
Sen har vi den ständigt närvarande psalmfrågan också... Vilka psalmer ska ni ha?? Vi sitter fast totalt i den frågan. Man vill ju ha en lättsjungen psalm, så att inte alla är helt tysta i kyrkan...
Tack för välkomnandet i den förra tråden Elin B, nu har jag hitta hit också. Vi ska gifta oss i en liten by i Hälsingland som heter Arbrå. Idag har vi varit och kollat på ytterligare en festlokal, och den här gången kändes det alldeles rätt. Känns så skönt att det är bestämt. SÅ nu är det väl dags att ta tag i det här med inbjudningarna. Är det nån som har några bra tips?
Rosa rosor tror jag blir jättefint!! Jag funderar på en likande bukett fast med vinröda rosor med inslag av rosa eller champangefärgat. Vi har inte heller bestämt psalmer, vi gifter oss i början av december så det är kanske lite tidigt för de typiska julpsalmeran. Tycker annars mycket om Härlig är jorden eller Giv mig ej glans (vet inte om man sjunger den i Sverige? ) På vigselringen.nu (el.com) finns det en lista med förslag på psalmer, kanske ni hittar nån där?
Hej alla decemberbrudar!
Nu börjar det närma sig, bara 3-4 månader kvar!! Det börjar nästan bli pirrigt.
Hur går det för er med allt? Är allting färdigplanerat & klart?
Vi var hos guldsmeden igår och beställde våra ringar! Jag har gjort en bild i photoshop på hur min ring kommer att se ut och om ni är nyfikna så kan ni titta på groups.msn.com/ElinDaniel/shoebox.msnw
Min ring ska guldsmeden göra av tre ringar. En rödguldsring på 4 mm, en vitguldsring med 14 diamanter på 2 mm och en rödguldsring på 6 mm. Totalt är ringen alltså 12 mm bred. Daniel ska ha en 6 mm slät guldring i samma raka snitt som min ring.
Annars har det inte hänt så mycket i vår planering. Jag väntar med spänning på att de ska riga från bröllopsaffären och säga att min klänning har kommit hem. Det borde de göra någon gång inom två veckor. Dte ska bli så roligt att prova min egen klänning med skor, slöja och allt!
Jag ska skicka iväg inbjudningskorten snart också. Det har inte blivit av än, mycket tack vare att jag vill få klart vår bröllopshemsida innan inbjudningarna landar hos gästerna. Har ni skickat era inbjudningar redan eller hur ligger ni till på den punkten?
Hej sålänge,
Elin
*puffelipuff*
Hej igen decemberbrudar! Här går planeringen vidare... Klänning är klar, de sista inbjudningskorten skickas imorgon, musiken i kyrkan är klar, färgtema och lite program är klara. Nu är det maten som är det som upptar mest tid, vi vet inte alls vad vi vill ha, det är ju så svårt! Inte för invecklat, men inte heller nåt som " alla andra" har. Hur tänker ni kring mat, välkomstdrink, efterrätt..?
Visst är det kul förresten att dagen närmar sig!!
Halluu på er!
Vi ska skicka ut våra inbjudningar nu i veckan!
Fazerina, jag är nyfiken på varifrån du är...?Du svarade ju på mitt inlägg om hindersprövningen i Sverige alt. Finland.
Vi ska ha typ skagentoast som förrätt, älggryta till varmrätt och ingen efterrätt utan tårta och kaffe. Till brudskål har vi glögg och sen skålar vi i champagne vid tolvslaget. Om det var det du ville veta.
Theobaldina: jag är såå stolt över våra inbjudningskort. Tyvärr har jag ingen sida jag kan länka till men själva idén fick jag på svartbruds hemsida.
Hej!
Vi har skickat ut inbjudningarna (skickade i torsdags) och har fått svar från alla utom 3!!!
Det är väl rekordsnabt tror jag
Vi har klart det mesta, har inte beställt ring och inte heller Daniels kläder, annars är nog det mesta under kontroll
*Tjorven*, det var verkligen snabbt! Vi har o.s.a den 11 nov (gifter oss 3/12) så vi kommer nog inte att få alla svar än på ganska länge...
Dubbelbröllop, jag kommer från Österbotten (Jakobstadstrakten), har bott i Umeå ganska länge men nu bor jag och min fästman i Vasa. Du då? Varifrån är du? Och var ska ni gifta er?
Hej
I morgon kommer våra inbjudningar att skickas, det känns lite pirrigt tycker jag. Det är ju inte alla som vet vad som ska ske....
Vi kommer att köra på nästan samma mat och koncept som "dubbelbröllop", fast vi ska ha porterstek till varmrätt, annars lika. Vi söker med ljus och lykta efter glöggmuggar till skålen...men kanske Ikea kommer att sälja innan jul. Det finns nämligen inte i den lokal som vi ska hyra.
Nu börjar saker att falla på plats och det känns skönt,hur går det för er andra??