Decemberbrudar 2005, del 3!
Vår gamla tråd har blivit avstängd för svar, så här kommer en ny! Välkomna till Decemberbrudar 2005, nr 3!
Vår gamla tråd har blivit avstängd för svar, så här kommer en ny! Välkomna till Decemberbrudar 2005, nr 3!
Elin B
Vilken tur att du sa de. För vi har oxå precis fått veta att mina föräldrar sponsrar med 25 000:-. Ville oxå bara skrika ut till alla av glädje. För nu känns de som om man kan slappna av. Eftersom vi låg typ 7 000:- minus innan så känns de så skönt o veta att man kommer ha pengar över när hela kalasaet är klart
De känns ju som om man skryter. Men jag hoppas att ingen tar de så. Trodde inte att jag skulle få dom pengarna från mina föräldrar då jag vet att dom inte har de bäst ställt. Förutom dom pengarna så har dom sagt att dom betalar fotografen, frisören, sminkösen och naglarna
Hoppas de går bra för er alla med planeringen. Själv har jag panik över att jag inte har någon klänning än...
Vad skönt Miss Niles, att ni också fick ett oväntat tillskott med pengar!
När är det dax för er? Hur bråttom är det med klänningen menar jag?
Hej!
Hur går det för er flickor?! Nu är det ju bara 2-3 månader!
Jag har börjat oroa mig för att jag har glömt något... Fastän jag egentligen vet att jag har koll på allt. Men ni vet hur paranoid man kan vara...
Hur ligger ni till tidsmässigt, är det mesta färdigt?
Har ni skickat inbjudningarna?
Gjort vigselprogram och bestämt psalmer mm?
Har ni köpt/bokat klänning?
Är brudgummens kläder fixade?
Brudbuketten?
Ringarna?
Har ni bestämt frisyr?
Bokat fotograf?
Är mat & dryck färdigplanerat?
Bokat musik till kyrkan & ev band till kvällen?
Har ni bokat övernattning för bröllopsnatten?
Är bröllopsresan bokad & klar?
Nu har jag säkert glömt en massa saker, men berätta - hur går det för er??
KRAAAAM / Elin
Hej alla decemberbrudar! Blev glad när jag såg den här tråden, har missat den helt och hållet förut...
Eftersom jag kommer hit sist och är helt okänd ;) börjar jag med att berätta lite om vårt bröllop. Vi ska gifta oss den 17 december 2005 och så här ligger vi till i planeringen:
Inbjudningskort är inte skickade ännu, men nästan alla gäster vet om bröllopet i alla fall så att det ser ut att de flesta kommer :)
Vigselprogram är så klart inte gjort ;) men den finns i mina tankar... svårt att bestämma mig.
Klänning finns :) men jag är orolig att jag går upp i vikt och kommer inte att kunna stänga blixlåset. Har redan drömt mardrömmar om klänningjakt i mitten av december...
Brudgummens kläder kommer att hyras.
Jag har tänkt mig en rund brudbukett, men vet inte längre vad jag vill ha. Samma gäller frisyren. Ska dock träffa tjejen som ska göra mitt hår i slutet av oktober.
Fotograf, festlokal, kyrka, bröllopsresa är bokade.
Bröllopsnatten väntar på sin tur, har inte kommit till den punkten ännu... :)
Vigselringen funderar jag fortfarande på. Tänkte beställa den i början av november, det är ett nöje att gå runt och tänka på den. Men problemet är att jag snart inte vet vad jag vill ha för ring... ;)
Hm, något mer... det finns ju en massa småsaker att tänka på. Kommer någon av er att filma bröllopet?
Här går det frammåt med planeringen denna veckan. Har fixat med frissan, klippt mig och bokat tid för konsultationen. Sedan har jag varit hos farmor och hämtat hennes vigsel och förlovningsringar som jag ska göra min vigselring av. Sedan har jag sytt klart alla servetterna och löparna till borden. Beställt världens sötaste lilla kostym till grabben. För femhundra spänn.
Nu håller jag på att fixa klart capen och ska åka in till stan idag och lämna in ringarna samt bestämma mig för tårta på konditoriet.
Puh, lyxbekymmer har man!!
//jenny
För att svara på Elins frågor...
Har ni skickat inbjudningarna? Jepp
Gjort vigselprogram? Nej
Har ni köpt/bokat klänning? Ja
Är brudgummens kläder fixade? Nej
Brudbuketten? Pratat med hon som gör den...
Ringarna? Nej, problem med karat-halt!
Har ni bestämt frisyr? Ungefär
Bokat fotograf? Ja
Är mat & dryck färdigplanerat? I stort sett
Bokat musik till kyrkan & ev band till kvällen? Jepp
Har ni bokat övernattning för bröllopsnatten? Jo
Är bröllopsresan bokad & klar? Nej, den åker vi på när vi får ta ut semester
Problemet är alltså ringarna. Våra förlovningsringar är köpta i Finland och standard där är 14karat, dvs de är lite starkare och lite ljusare än de svenska med 18 karat. Jag är inte säker på att vi kommer att åka över till Finland före
vigseln och isåfall måste nån annan gå och köpa den åt mig...vilket inte känns så kul.
Men jag hoppas det löser sig!
Tårtan ska syrran beställa nu i veckan, vi ska ha varsin men likadan.
Hoppas det går bra för er andra!
Nu är det snart dags för oss!! Känner ni att ni har full koll och är helt lugna?
Jag är lite orolig att vi ska ha missat något i planeringen... Trots att jag vet att jag är ett kontrollfreak och egentligen har full koll på precis allt.
Jag är helt ny på denna tråd, och med tre veckor kvar börjar det kännas lite pirrigt, trots att det bara ska vara en enklare tillställning för famiiljen.
Hej allihopa!
Jo, det känns som jag har ganska bra koll. Var hemma i helgen och träffade prästen, frissan, provsmakade tårtan och lite sånt. Tiden kommer att ruusa iväg nu!
Hej hej!!
Vad glad jag blev över att se denna tråd, för här har ni en decemberbrud som är ute i sen tid...
Jag ska gifta mig den 10:de december och det känns fortfarnade som om jag har massor kvar att göra. Jag är stressad, men har ännu inte hunnit bli nervös...
Hur känns det för er andra? eller är det bara jag som tappat känseln?
Hej!
Jag är sen återigen... hittade denna tråden precis. Har inte hunnit läsa alla inlägg men jag säger som Freja 73 jag är jätterädd och drömmer mardrömmar att jag inte kommer att kunna ha min drömklänning på bröllopet. Vi pratade med prästen i helgen och då slog det verkligen oss att vi gifter oss snart! Blev helt lycklig och varm i hela kroppen.
Mycket är kvar att göra men en hel del är gjort. Bröllopet blev mycket större än planerat, om än det fortfarande är litet... när pappa hörde om hans enda dotters planer tyckte han det var för bökigt och litet så han tog över och ville betala samt då vara med och bestämma. Blev jättechockad och glad samtidigt som jag förklarade att det inte var nödvändigt om än otroligt uppskattat. Vet verkligen inte hur vi ska kunna tacka honom för allt...
Vad gäller Elins frågor;
Hur ligger ni till tidsmässigt, är det mesta färdigt?
Har ni skickat inbjudningarna? Ja och fått svar.
Gjort vigselprogram och bestämt psalmer mm? Bestämt psalmer men har inte gjort vigselprogrammet.
Har ni köpt/bokat klänning? Ja, ska bara korrigeras hos sömmerska.
Är brudgummens kläder fixade? Ja.
Brudbuketten? Bestämt men ej beställd.
Ringarna? Japp.
Har ni bestämt frisyr? Japp, har varit till frissan, konsulterat samt bestämt.
Bokat fotograf? Japp, 1 timme.
Är mat & dryck färdigplanerat? Japp, bokas fast imorgon eller på torsdag.
Bokat musik till kyrkan & ev band till kvällen? Solist till kyrkan fixat, ska ha CD/MP3 på kvällen ej DJ eller band.
Har ni bokat övernattning för bröllopsnatten? Nej.
Är bröllopsresan bokad & klar? Nej, denna görs vid möjlighet.
Jag hoppas verkligen att vi hinner färdigt allting och att jag får på mig klänningen. Mindre än 1½ månad kvar nu!
//Helena
Hej
Visserligen ska jag gifta mig 2007, men tänkte ändå hoppa in här o se om man kunde få några tips. Jag o min sambo tänkte ursprungligen maj. Men idag började vi diskutera mysfaktorn med ett vinterbröllop.
Så vi sitter o diskuterar för o nackdelar med vinter/vår bröllop.
Några tips på vad som är trevligt/mysigt för vinterbröllop?
_Aniara_
Vi ska oxå gifta oss vintern 2007
Hade från början planer på ett höstbröllop men det ändrades till ett vinter istället då det är mkt mysigare.
Jag har en inspirationssida spaces.msn.com/members/nyfikenbrud07/PersonalSpace.aspx&_c02_owner=1
nyfiken brud
Tack så mycket. Jag läste en bröllopsartikel o de skrev att de hade kantat hela vägen till festlokalen med marschaler (när det hade blivit mörkt). Så när gästerna anlände fick de gå hela vägen kantad av dem. Verkade hur mysigt som helst.
Har alltid haft en liten personlig dröm om att gifta mig i skymningen...