• Maya K

BT-träff-Stockholm- 2006 brudar del.2

Då våran gamla tråd har spärrats kommer här en nytråd för oss sthlm brudar =)

• Svar på tråden BT-träff-Stockholm- 2006 brudar del.2
  • Sunshine Girl

Maya K, VÄLKOMMEN tillbaka :)
    Grattis till nya jobbet!!!

Vad hände med att sy upp klänningen på finska sidan?

Vad roligt att vi blir så många på fikat! :)

• annaglitter

jag har köpt papper till korten idag!!!!!!!!!!! Jippie!!!! De är så finaoch det kommer bli så bra!!!!

• Aug-sep 2006

Hej jag hinner inte vara uppe så mycket men jag såg att ni tänkte träffas på Coffeehouse by George nästa tisdag, jag hänger gärna på men kommer nog 17,30 beroende på om min sambo hinner hem itid så han kan ta våran dotter.

lilla-Angelina vi var oxå tittade på Angby Slott i helgen och fastnade vi med visst är det fint. Men slottsfrun verkar ngt bestämd....

BT-fika
    Tisdag 11 oktober, 17.00 på Coffeehouse by George, Odenplan

1. micropop
    2. Sunshine Girl (älskar deras chokladmousse tårta )
    3. madelyn
    4. Annaglitter kommer också lite senare då bussen från Uppsala tar sån tid...
    5. lilltrolle
    6. Nompan (som hopppas att hon kan)
    7. Here comes the bride! (kommer dock lite senare)
    8. Maya_K (kommer högst EN timma senare
    9. Lilla-Angelina
    10. aug-sep 2006

• lilla-Angelina

Aug-sep 2006
    Ja visst var det mysigt?! Har du nåt tips på bra cateringfirma för maten?

• Majalisa

Vad roligt att det har blivit ett par träffar tycker jag. Jag var med på denna tråden precis i början men har blivit alldeles för upptagen!!! . Min lilla skrutta har precis fått diagnosen barnastma så det är fullt upp med mediciner mm. Men nu kanske jag får mer tid att hänga med i svängarna.
    Maya K- Blev det inte Blynäs i september 2006? Såg att du skrev 10 månader och det är ju inte i september!!

Jag har så svårt att komma med på träffar eftersom jag har mina två små tjejer, och deras pappa jobbar ju till 17. Men en annan gång hänger jag gärna på.

• Lilltrolle

Majalisa:

Jag har oxå två flickor med astma, de är 4 och 2,5 - här andas det pulmicort å bricanyl/airomir med nebunette men överlägset bäst är albatrossen med flytande ventoline - vad har du fått för mediciner?

Synd att du inte kan följa med, min sambo jobbar oxå till 17 egentligen men just denna dag får han lov att hämta flickorna men det beror ju på att han har ett jobb där han KAN vara flexibel med sina arbetstider - alla kan ju inte det
    Du kan inte titta förbi senare? Vi lär väl bli där ett tag tror jag

• Majalisa

Lilltrolle-
    Hon får Ventoline och pulmicort med nebunette. Hon är bara 6 månader och har troligtvis haft detta sedan födseln. Hade flera andningsuppehåll när hon var mindre men ingen tog oss riktigt på allvar utan sa bara att vi skulle vända henne upp och ner tills hon andades bra igen.
    Nu i efterhand skulle vi kanske stått på oss men det gör man ju inte riktigt. Litar ju på läkarna!
    Jag kanske kommer senare. Ska kolla lite närmare vilken dag det är och hur det ser ut för sambon.

Ingen annan som tar med barn? Måste kanske ta med den lilla som jag ammar, i så fall.

• Lilltrolle

Majalisa

Jag vet hur det är - till slut hamnade jag en kväll på akuten då den äldsta hostade blod - då fick jag nog....
    Med 2:an är det ju lättare, jag klev bara in på akuten och så "Hej, vi vill ha 2 st betapred och så skall vi inhalera och så vill jag att ni skriver ut etc.."
    Och då är det ju ingen som ifrågasätter i och med att både farmor, faster, pappa och storasyster har/haft det....

Nej, jag tar definitivt inte med mina *s* - de skulle riva stället på nolltid. Men en 6 månaders snosar jag gärna på ta med henne du!!

• Majalisa

Jag kanske följer med då! Blev lite inspirerad att prata bröllop en stund.
    Ska kolla lite ikväll så får jag väl anmäla mig i morgon.

• Majalisa

Äh, jag anmäler mig till fikat och hoppas verkligen att vi är friska och krya på tisdag!!!!

BT-fika
    Tisdag 11 oktober, 17.00 på Coffeehouse by George, Odenplan

1. micropop
    2. Sunshine Girl (älskar deras chokladmousse tårta )
    3. madelyn
    4. Annaglitter kommer också lite senare då bussen från Uppsala tar sån tid...
    5. lilltrolle
    6. Nompan (som hopppas att hon kan)
    7. Here comes the bride! (kommer dock lite senare)
    8. Maya_K (kommer högst EN timma senare
    9. Lilla-Angelina
    10. aug-sep 2006
    11. Majalisa (Kommer lite senare)

Svar på tråden BT-träff-Stockholm- 2006 brudar del.2