• *Tess*

-5 kg till okt.

Hej!

Nu är det dags att bli av med nästan 5 kg till oktober. Ska bli redo för bikini inför en resa! Är det någon som är i samma sits? Skulle behöva peppning så att motivationen håller i sig!
    Inget krångel utan jag ska äta nyttig och träna regelbundet!

Häng på, så kämpar vi tillsammans ända in i mål!

• Svar på tråden -5 kg till okt.
  • l i s a

Cecilia J! Det låter som att det låter som att din sambo är väldigt trevlig och bra! Jag försöker låta bli att klaga på mig själv för mycket inför min fästman av den enkla anledningen att jag inte vill plantera tankar hos honom om att jag är fläskig tex. (inte för att jag vet om jag skulle lyckas...). Om jag är nöjd och känner mig sexig så ser jag hur det lyser ur ögonen på honom, om jag är missnöjd ser han mest bedrövad ut. Jag vill ha en fästman som tänder på mig, eftersom han gillar när jag är nöjd så ser jag, ursäkta, faen till att jag ÄR nöjd med MIG SJÄLV. Hänger ni med? Det funkar jättebra!

När det gäller provhytter försöker jag vara rationell. Jag tänker att jag inte ska gå in i en provhytt för att sätta betyg på min kropp, jag går in för att jag behöver ett par nya brallor. Punkt. Jag fokuserar helt på kläderna och konstaterar antingen att byxorna är för små eller för stora. För så är det! Inte 17 är det jag som är för stor eller för liten. Eller hur!? När annars i mitt liv anpassar jag mig efter döda ting så som kläder tex? Ska jag nedlåta mig till att låta en storlek i byxor vinna över MIG och få mig att må piss? Aldrig!!!

Sen kan jag rekommendera att dansa orientalisk dans (magdans) också för hälsan och självbildens skull. Där ska det dallra och gunga, man ska puta med magen och skaka låren och man ser att det är vackert! Hur coolt som helst att känna att ens ögon liksom börjar se annorlunda

Tja... lite svamligt kanske. Hoppas någon förstod något alls

• l i s a

hmm... det var kanske inte så snurrigt skrivet... *garv* Jag behöver nog dricka lite mer kaffe så jag greppar läget bättre idag

• Lotus

Verkar va kul att "fläska av sej" tillsammans, tror jag hänger på...!

Började egentligen i mars nån gång, tänkte bli "smal" till sommaren. Då hade jag som mål att gå ner 6 kg. Jag gick ner 3 kg. Så var det sommar och det va jättegott med glass och allt möjligt, så nu har jag gått upp ca 1, 1½ kg :( .

Har tränat ganska regelbundet sen i mars, antingen springer jag på min orbi trek, eller så tar jag långpromenader med hunden. Motionerar alltid på morgonen, innan frukost (klart man missar nån gång, då blir det kvällsmotion). Helst försöker jag med både morgon- och kvällsmotion. Ska börja på en cirkelträningskurs senare i höst, det blir en gång i veckan.

Mitt mål nu e egentligen inte att gå ner i kilo, utan i centimetrar. Men jag kommer säkert att väga mej, så runt 4-5 kg ska bort.

E 157 cm LÅNG
    väger ca 53-54 kg
    målvikt ca 49-50 kg

• Lotus

Jag börjar i mårrån, har redan hunnit trycka i mej en geisha ida!

• Lillpysch

Jag har oxå börjat ta tag i min hälsa/vikt nu! Har varit alldeles för slarvig med det under ca 1 år. Nu har jag inte jättemånga kg som jag ska gå ner (1,64 m, 63 kg. Målvikten är 58-59 kg) så jag är rädd att det kommer att ta tid. Och jag har inget tålamod! :) Men Jag har sambon med mig som oxå ska gå ner i vikt (men han ca 7-10 kg), så det känns bra! Men det känns skönt att se att det finns andra här som har samma mål. Hoppas vi kan stötta varandra genom det! :)

• annelation

Hej!
    Känns så bra idag när jag vägde mig vägde jag 67,5 ! Vet att det beror på vätska i kroppen men det e ändå peppande!
    Har oxå min sambo me mig som ska gå ner ca 7 kg.
    Vi har gått upp efter vi träffades så nu ska vi försöka gå ner tillsammans!

• l i s a

Måste fråga er här lite om träning och vad som händer med musklerna. Jag har som sagt legat lågt med träningen i några månader. Igår gymmade jag dock i vårt källargym och vägde mig innan jag gick iväg. Jag vägde mig igen precis när jag kom upp och vägde nästan ett kilo mer än när jag gick ner! (vet att man inte ska väga sig så mycket men jag misstänkte att jag funkar såhär och ville se om jag vägde mer efter ett gympass...)

Jag kan bara förstå det som att kroppen suger i sig all vätska jag dricker under ett träningspass. Jag svettas inte mycket alls. Grejen är den att såfort jag börjar träna så verkar det som att musklerna suger åt sig vätska eller något och sen blir jag inte av med det igen, för inte 17 ökar man ett kilo i muskelvikt på ett pass

Det spelar ju ingen roll egentligen. Så fixerad är jag inte vid själva vikten. Jag bara undrar om någon vet varför det blir såhär för mig???

• l i s a

annelation, skrev ett inlägg till dig igår men det verkar inte ha poppat upp här!?

Ett halvkilo vätska minus är ändå bra mycket trevligare än ett halvkilo vätska plus! Kämpa på! Själv ligger jag som sagt ett kilo "vätska"*?* plus idag.

• blivande fru J

73 kg är min startvikt. mer än befarat fårn min sida, men jag är på rätt spår. Har redan bestämt kvällen måltid... Chili con carne med hemkokta bönor utan söt tomatsås i :)

• tvillingsjäl

Fy..är det nån mer som känner av förkylning? det är såå jobbigt, jag är konstant trött, har varit det i över en vecka nu, kroppen känns svag och jag har snuva!!! jag har iallafall promenerat en hel del och varit duktig med maten men det känns ju som att man vill "ta i" mer!!

• Lotus

Har tagit 1 timmes morgonpromenader hela förra veckan. Har cyklat till jobbet nästan hela veckan. I dag gick jag bara i 15 min, blåser så otroligt hårt här... Ska försöka springa på "orbitreken" i kväll efter jobbet.

Är lite besviken på mej själv, eftersom jag inte har kunnat hålla mej från choklad alla dagar. Men from den här veckan så!

Jag ska försöka komma ihåg att köpa ett måttband idag åxå. Lite svårt att veta hur många cm som försvinner annars:)

• Lilla päronet

Hejsan tjejer!
    Får man hänga på här?? Om det är ok?
    Tycker det är bra att man kan peppa varann. Det hjälper mycket för mej. Jag väger 68kg och vill ned till ca 55kg. jag ska ta det med min takt och inte skynda på.
    1kg per vecka skulle vara perfekt. :D
    Ha det fint och lycka till!

• *Tess*

Hej igen!

Förra veckan var katastof för mig, åt massor av godis och sånt! Gick nog upp ett av de två kilona jag gått ned :( Det kändes så hopplöst!
    Men nu är jag riktigt taggad igen, den här veckan har börjat jättebra, har både varit ute och sprungit och cyklat på motionscykeln :)! Tänkte att jag skulle väga mig i slutet av veckan o se om det ger något resultat! Fast jag känner att en liten förkylning är på gång så jag ska försöka att inte väcka den till liv! åhh..resan börjar närma sig... hoppas jag hinner nå min målvikt!!!! Vill vill vill!!!
    Lilla päronet: Klart du får hänga på, ju fler desto bättre!

Lycka till alla!

Jo, förresten, är det någon som vet hur många kalorier som är normalt att äta per dag om man vill minska i vikt? Jag förstår att det är väldigt olika från person till person, men om man kan säga i stora drag..

• Lotus

*Tess*
    För att undvika förkylningen tror jag det är bäst att du enbart tar lugna promenader och låter bli den "hårdare" träningen.

Ja, visst e det jobbit när man plötsligt står med munnen full med godis, fast man inte skulle...
    Fast den här veckan (hittills iaf) har jag lyckats stå ut :)

• blivande fru J

Igår började jag min träning på riktigt. Jag gick 45 minuter och var på 60 min jympa. Skönt att vara igång igen, och det var inte ens jättejobbigt på gympan. Jag trodde jag tappat all kondition jag hade i våras, men lite verkar finnas kvar :)

• Lotus

Nu har jag äntligen köpt ett måttband. Vet inte hur jag ska reagera på mina mått, för jag vet inte riktigt vad som anses vara normalt. Men så här blev det:

Lår - 56 cm ( inte nöjd :[ )
    Rumpa - 95 cm ( låter hemskt...)
    midja - 72 cm ( har för mej att det är ganska normalt )
    under brösten - 75 cm
    bröst - 93 cm
    överarm - 28 cm ( måste verkligen få bort nån cm där!)

Någon som vet om det låter normalt? Jag tror nog att det är det, ser ju ganska "normal" ut, inte tjock och inte smal ( i mina ögon)

Svar på tråden -5 kg till okt.