• *Tess*

-5 kg till okt.

Hej!

Nu är det dags att bli av med nästan 5 kg till oktober. Ska bli redo för bikini inför en resa! Är det någon som är i samma sits? Skulle behöva peppning så att motivationen håller i sig!
    Inget krångel utan jag ska äta nyttig och träna regelbundet!

Häng på, så kämpar vi tillsammans ända in i mål!

• Svar på tråden -5 kg till okt.
  • *Tess*

God dagens tjejer!

Summering av andra dagen: Den här dagen har flytit på rätt okej oxå!

Håller på att skriva en uppsatts som ska vara inlämnad om några dagar så jag är rätt stressad just nu(kommer få sitta uppe sent på nätterna eftersom jag jobbar oxå..) därför tror jag att det inte kommer bli så mycket träning innan uppsatsen är klar. Men så länge jag sköter maten så måste det ju hända någonting...! (Men man är såååå sugen på godis när man pluggar..men jag köpte läckerol istället!)

Vad roligt det lät med en personlig tränare, det har jag alltid velat ha!

Jag kommer oxå att väga mig en gång i veckan, men kanske smygtittar ibland(Fy)!

Lycka till alla!

• Milly_L

hej alla! idag har det gått 5 dagar sen jag började träna och leva jälsosamt. och i morse vägde jag mig och då visade vågen på +0.3kg!!!!
    fattar ingenting, jag har tränat massa och ätit nyttigt.
    kanske är det så att jag fått mer muskler?? eller har jag ingen förbränning, eller ligger jag på en platå??
    hrmmm, vad tror ni?
    Normalt skulle jag ge upp nu ochbörja äta onyttigt igen, men inte den här gången. nu ska jag fortsätta kämpa och strunta i att väga mig!

• tvillingsjäl

Milly_L:

Var inte orolig, i början när man börjar träna, och speciellt om man vikttränar så går man upp...inget ovanligt alls! Glöm inte att mäta dig med ett måttband, där kan du se utvecklingen på ett helt annat sätt än på vågen! Så är det för mig, har stått still på vågen men minskat 3,5cm! Då tränar jag väldigt mycke, ca 5 dagar i veckan! Kämpa på tjejen!!

• Milly_L

tvillingsjäl
    tack, känns skönt att höra att du upplever samma sak. Jag var nära att ge upp imorse. Men gav mig fan på att fortsätta och idag har jag fått kommentarer på att jag blivit smalare. Ska börja mäta mig.

Vad tränar du för något??

• tvillingsjäl

Du ska absolut inte ge upp! TRäning ger en fastare kropp, muskler väger mer än fett fast tar "mindre plats" därav att man minskar i cm...

Jag tränar mest mountainbikecykling och styrketräning just nu, ibland promenader oxå!

• blivande fru J

jag åker till kroatien imorgon förmiddag, jag hade gärna gått ner fem kilo tills dess men misstänker att det är lite väl optimistiskt :)

Satsar också på att gå ner till hösten!

• Nickolina

För mig ahr det gått rätt dåligt....Min pojkvän är en sån sötsaksgris....och vin och annat med....Men ny dag nytt mod

• *Tess*

Hej!
    Idag har jag haft det stressigt o jobbigt, o då vill jag bara äta.
    Godis och annat piggar ju upp, men bara för stunden. Efter att man "moffat" ångrar man sig ju alltid! Tänkte laga god mat istället, då kanske godissuget går över..
    När jag tar tag i träningen efter ett ha haft ett uppehåll, tror jag alltid att kilona ska rasa av men istället händer det knappt någonting på vågen. Men det händer desto mer på armar o ben osv. Så ge inte upp!

• Cecilia J

Hej tjejer!

Vad kul att vi blev fler.
    Jag har viktväktat för 4 år sedan så jag kör med det nu med. Jag går dock inte på möten utan sköter det själv. Sedan har jag börjat att röra på mig och det innebär morgonpromenader innan frukost mån, ons, fre och sen är det jogging på tis och sön. Igår kände jag att det har gått så bra (har nu hållit på i 4 veckor) att vi ska utöka joggingen till torsdagar också.

Jag har sambon med mig på varje pass då han tycker att min takt är lagom för hono att komma ut lite mellan sina egna träningspass... Men jag ska minsann visa honom tänker jag, och faktiskt så sa han efter den senaste joggingturen att han snart kan räkna dem som träningspass.

Vågen har stått stilla denna vecka då jag slutade på sommarjobbet i fredags och det var tårta samt var på dop i lördags och det var ännu mera tårta. Annars är jag faktiskt ganska hård mot mig själv och funderar inte ens på godis, så maten går det bra med.

Jag har inget slutdatum utan vill att detta ska ta ganska lång tid så att de 5 kilona kanske kan bli 8 kg utan att det blir för jobbigt och jag tröttnar. Jag vill hellre lägga om kosthållning och motion så att det blir en del av mitt liv, inte bara under en period. Präktigt va?

• tvillingsjäl

Gomorron tjejer!

Idag har jag promenerat till jobbet, skönt..var lite rädd att det skulle regna på mig men jag klarade mig!

Jag har inte heller nåt slutdatum, det får ta den tid det tar, jag ställer mig aldrig på vågen heller utan jag tittar och känner på kläderna..

detta kanske låter knäppt men jag längtar nästan lite efter vintern så att vi kan börja åka skidor igen, för då RANN 3 kilo av mig på kort tid..effektivare fettförbrännare finns inte!! Fast då kan jag ju iof inte cykla vilket jag oxå älskar....hmmm...

ha ha nä CeciliaJ:du är inte präktig..du är smart!! Det är så man får en varaktig viktminskning, det är just därför så många "pulverbantare" misslyckas...man kan inte leva på pulver speciellt länge och när man väl slutar vad har man lärt sig om kosthållning av att leva på pulver??!!

heja tjejer friskt humör!! ha ha DET var däremot präktigt.....

Svar på tråden -5 kg till okt.