• HBN

få en murgröna att frodas

Vi tänkte lägga murgröna på bordet som dekoration vid vårt bröllop i augusti nästa år. Därför har nu tre små murgrönor inhandlats för att de ska hinna växa till sig och helst bli så stora som möjligt tills dess. De står inomhus i halvskugga och det finns ingen möjlighet att plantera dem ute. Jag har letat på internet, men inte fått några verkligt bra tips om hur jag ska sköta dem på bästa sätt. Någon som vet hur man får dem att växa så att det knakar?

• Svar på tråden få en murgröna att frodas
  • HBN

Nu har jag satt ut en av tre plantor i en kruka vid stallet. Vad gör man inte när man ska gifta sig?! Visst är det den som växer bäst, trots att den bitvis får rejält med sol på sig. Får nog involvera släkt med trädgård i detta lilla projekt. Tack för alla tips, även murgrönorna inne ser ut att trivas riktigt bra nu på sina nya platser i rummet. Jag hade ju ställt dem i fönstret från början. Det var för varmt och soligt inser jag nu. Hoppet för långa rankor till nästa sommar finns med andra ord kvar.

• HBN

Green lady

Hjärtan på tråd finns i alla blomsterbutiker, på Ica, Coop osv. Den växer i långa trådar, som sytrådar med hjärtformade blad och går utmärkt att linda runt blomsterställningar. Du har säkert någon kompis/släkting som du kan få en stickling av. Klipp av en/flera av trådarna och sätt den/dem i ett glas vatten.

Svar på tråden få en murgröna att frodas